مشروح اخبار


» آشفتگی در بازار خودرو ایران+قیمت روز



این هفته در بازار خودرو کشور باز هم قیمت ها رشد کردند، رشدی که البته بیشتر و شدیدتر در بازار وارداتی ها به چشم آمد. هرچند نرخ ارز در این هفته چندان رشد نکرد، اما قیمت خودروهای وارداتی افزایش شدیدی را به خود دید و تا مرز 10 میلیون تومان صعود کرد. در بین خودروهای داخلی نیز افزایش قیمت هایی قابل توجه رخ داد تا نشان داده شود بازار هنوز هم به آرامش نرسیده است. به گزارش آخرین به نقل از باشگاه خبرنگاران، این هفته در بازار خودرو کشور باز هم قیمت ها رشد کردند، رشدی که البته بیشتر و شدیدتر در بازار وارداتی ها به چشم آمد.

هرچند نرخ ارز در این هفته چندان رشد نکرد، اما قیمت خودروهای وارداتی افزایش شدیدی را به خود دید و تا مرز 10 میلیون تومان صعود کرد. در بین خودروهای داخلی نیز افزایش قیمت هایی قابل توجه رخ داد تا نشان داده شود بازار هنوز هم به آرامش نرسیده است.


آن طور که خبر می رسد، هم اکنون در بازار وارداتی ها، هیوندایی IX55 حدود 170 میلیون تومان خرید و فروش می شود و این موضوع از رشد قیمت 10 میلیون تومانی آن حکایت دارد.

دیگر مدل هیوندایی به نام IX35 نیز که پیشترها حول و حوش 70 میلیون تومان به فروش می رسید، در حال حاضر 140 میلیون تومان قیمت دارد و این به آن معنا است که افزایش قیمتی 20 میلیونی گریبان آن را طی یکی دو هفته گذشته، گرفته است.

در بین دیگر محصولات هیوندایی، سوناتا هماکنون 125 میلیون تومان به فروش میرود و آزرا هم 155 میلیون تومان خرید و فروش میشود.

به گفته فعالان بازار، علاوه بر مدل های ذکر شده هیوندایی، مدل های i30 و سانتافه این محصول نیز افزایش قیمت را تجربه کرده اند.

i30  در حال حاضر 90 میلیون تومان قيمت دارد که نشان از رشد قیمت 12 میلیون تومانی آن طی دو سه هفته گذشته دارد.

سانتافه هم که 15 میلیون گران شده هم اکنون 130 میلیون تومان به فروش می رسد. از هیوندایی که بگذریم، محصولات کیا نیز افزایش قیمت شدیدی داشته اند و در این بین، اسپورتیج 20 میلیون تومان رشد قیمت داشته است و هم اکنون 125 میلیون تومان خرید و فروش میشود.

سراتو نیز که 10 میلیون گرانی را تجربه کرده، هماکنون 85 میلیون تومان خرید و فروش میشود. دیگر مدل کیا به نام اپتیما نیز در حال حاضر 115 میلیون تومان به فروش می رسد و این موضوع نشان میدهد، اپتیما 10 میلیون افزایش قیمت داشته است.

به گفته فعالان بازار، تویوتا کرولا نیز قیمتی برابر 90 میلیون تومان دارد. همچنین تویوتا اوریون نیز در حال حاضر 130 میلیون تومان به فروش میرسد.

اوریون نیز نزدیک به 15 میلیون تومان رشد قیمت در دو سه هفته گذشته داشته است، اما آن طور که فعالان بازار می گویند: در بازار خودروهای داخلی، 206 تيپ 2 که هفته گذشته رشدی میلیونی را تجربه کرده بود، این هفته تثبیت قیمت را تجربه کرد.

این خودرو هماکنون 31 میلیون تومان خرید و فروش میشود. در بين ديگر مدل هاي 206، تيپ 6 نیز هفته گذشته افزایش چهار میلیونی داشت، اما این هفته ثابت ماند و تغییری نکرد. تیپ 6 هم اکنون 40 ميليون تومان خريد و فروش مي شود.

همچنين از بازار مدل هاي صندوق دار پژو 206 نيز خبر مي رسد که V8 و V9 ثبات قیمت داشته اند، اما V20 گرانی را تجربه کرده است.

در حال حاضر 206 مدل V8 قيمتي برابر با 34 ميليون و 500 هزار تومان دارد. همچنين مدل V9 نيز که هفته گذشته رشد قیمت شدیدی را به خود دید این هفته ثابت ماند و 41 میلیون تومان به فروش رفت. با این حال، 206 مدل V20 دو میلیون تومان گران شد و قیمت آن به 29 میلیون تومان رسید.


این در حالی است که قیمت پژو 207 طی هفته جاری ثابت ماند و تغییر خاصی نکرد. به گفته فعالان بازار، هماکنون 207 اتومات قيمتي برابر با 44 ميليون تومان دارد.

این خودرو دو سه هفته پیش چهار میلیون ارزان شد، اما دوباره هفته گذشته افزایش قیمت را به خود دید و دوباره 44 میلیونی شد.

در بين ديگر محصولات ايران خودرو اما در حال حاضر پژو 405 دوگانه سوز قيمتي برابر با 21 ميليون و 500 هزار تومان دارد. اين خودرو همچنين در مدل TU5 قيمتي برابر با 19 ميليون تومان به خود می بیند.

از بازار پارس نيز خبر مي رسد قيمت مدل اتومات آن به 32 ميليون و 600 هزار تومان رسيده و مدل سال آن نيز 28 ميليون و 500 هزار تومان خريد و فروش ميشود.

در بين مدل هاي سمند نيز در حال حاضر سمند SE نيز با قيمتي معادل 19 ميليون تومان به فروش ميرود. این خودرو طی هفته جاری تغییر قیمت خاصی نداشت، اما هفته گذشته چهار میلیون گران شد.

از سمند که بگذریم، به سوزوکي گرندويتارا میرسیم، خودرویی که هماکنون در مدل فول و کلاس 8 خود 92 میلیون تومان قیمت دارد.

به گفته نمايشگاهداران خودرو پايتخت، ويتارا در مدل کلاس 5 و اتومات خود 89 ميليون تومان به فروش میرسد، اما در بين ديگر خودروهاي داخلي، اين هفته مگان باز هم گران شد.

این خودرو که این هفته 500 هزار تومان افزایش قیمت داشت، هم اکنون 59 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش میشود.

ماکسیما نیز که این هفته دو میلیون تومان گران شده، هم اکنون 87 میلیون تومان خرید و فروش می شود.



تاریخ انتشار : 12 آبان 1391, 21:27



» اخبار مرتبط:

  • پژو پارس 5 میلیون تومان گران شد
  • افت میلیونی قیمت خودروهای وارداتی
  • جدیدترین قیمت خودروها داخلی و خارجی ؛ افزایش قیمت تا 25 میلیون تومان
  • خودرو باز هم ارزان شد !!+ قیمت
  • فروش پژو ۲۰۷ و ویتارا با یک تا ۹ میلیون تومان افزایش قیمت
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟