مشروح اخبار


» معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد:شهرنشینان، روستاها را به عنوان یک پناهگاه امن تلقی نکنند



سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: اولین جلسه ستاد پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در 8 بهمن ماه 98  با حضور استاندار محترم و اعضای شورای سلامت و امنیت غذایی برگزار و همه تمهیدات لازم در راستای مبارزه با بیماری کرونا ویروس در نظر گرفته شد.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: اولین جلسه ستاد پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در 8 بهمن ماه 98  با حضور استاندار محترم و اعضای شورای سلامت و امنیت غذایی برگزار و همه تمهیدات لازم در راستای مبارزه با بیماری کرونا ویروس در نظر گرفته شد.

 به گزارش راک نیوز به نقل از  روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، دکتر محمد مهدی بانشی افزود: از آنجا که این بیماری امروز یک اپیدمی جهانی شده است اما از لحظه شروع این ویروس سعی کردیم  راه‌های آموزش و اطلاع‌رسانی را به طریقه های مختلف در اختیار مردم بگذاریم.
 وی تصریح کرد: از آنجا که نحوه شیوع این بیماری بسیار ساده است، راه های کنترل آن نیز ساده تر بوده و مردم می توانند با رعایت نکات بهداشتی یار و یاور ما در کنترل کرونا باشند.
 سخنگوی ستاد مبارزه با بیماری کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی یاسوج ابراز داشت: از مردم عزیز تقاضا دارم اگر تماسی با شماره ۴۰ ۳۰ دریافت کردید پاسخ بدهید، و عزیزانی که شماره تلفن ها خود را سیستم مراکز بهداشتی درمانی ما ثبت نکرده اند می‌توانند، با شماره تلفن و 30 40  تماس گرفته و اطلاعات تکمیلی را به پرسشگران ما بدهند.
دکتر بانشی، عنوان کرد: ۸۶ بیمار مثبت به کرونا در استان شناسایی، سه نفر فوتی قطعی در اثر ابتلا به ویروس کرونا و دو نفر مشکوک به بیماری کرونا تا حصول اطمینان از نتیجه آزمایشگاهی متاسفانه جان خود را از دست داده‌اند.
وی ادامه داد:  از مردم عزیز تقاضا دارم آن چیزی که در فضای مجازی رد و بدل می شود توصیه های علمی و دقیق نیست و اما توصیه های علمی و دقیق را با علم روز همگام با سازمان جهانی بهداشت از طریق رسانه های معتبر شبکه استانی دنا همچنین وب سایت خبری دانشگاه علوم پزشکی و معاونت بهداشتی در اختیار مردم قرار میدهیم.
وی گفت: به همت همکاران پرتلاش خوشبختانه ما در کشور از نظر غربالگری در رتبه اول قرار داریم، همکاران من در ستاد معاونت با نظارت و بازدید کامل در دورترین روستاها از بهورزان مراقبین سلامت به صورت شبانه روز پای کار هستند.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: هم استانی های عزیز به منظور شناسایی افراد مشکوک مبتلا به بیماری کرونا و جدا نمودن افراد بیمار از افراد سالم و جلوگیری از انتشار بیماری و قطع زنجیره انتقال ، با مراجعه به سایت salamat.gov.ir نسبت به خوداظهاری اقدام و ضمن تامین سلامتی خود، یاریگر نیروهای پرتلاش و فداکار بهداشت و درمان استانمان باشید.
رییس مرکز بهداشت استان، اضافه کرد: این بیماری پیر و جوان زن و مرد غنی و فقیر نمی شناسد، لطفاً هر کسی در هر جایی که هست بخصوص شهرنشینان ما روستاها را به عنوان یک پناهگاه امن تلقی نکنند، لذا این بیماری پاندمی یا اپیدمی شبیه یک آتش شعله ور است که میتواند مسیر خود را به هر جهت تغییر بدهد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: از 713 هزار جمعیت استان موارد ابتلا به بیماری کرونا 86مورد مبتلا داریم، که اگر رعایت نکنیم اواخر فروردین و اردیبهشت خطرناکی پیش رو داریم.
 



تاریخ انتشار : 5 فروردین 1399, 00:00



» اخبار مرتبط:

  • ضروریت ثبت نام مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در سامانه غربالگری الکترونیکی کرونا ویروس
  • فوت دومین بیمار کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • تازه ترین آمار مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد
  • شمار مبتلایان کرونا ویروس کهگیلویه و بویراحمد در چهارمین روز از فروردین ماه
  • کرونا ترسناک نیست اما باید آن را جدی بگیریم/آیا می دانید اگر در منزل تان فردی با علائم سرماخوردگی داشتید باید چکار کنید؟
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟