مشروح اخبار


» برگزاری کنسرت محمد اصفهانی در شیراز



امین عزتی راد اظهار داشت : در صدد هستیم با یاری مدیران فرهنگی و علاقه مندان این عرصه ازجایگاه موسیقی پاپ و سنتی در شهر علم وادب و فرهنگ شیراز ، سومین حرم اهل البیت (ع) حمایت کنیم .

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: در این راستا با برنامه ریزی های دقیق و دعوت از تمامی شرکتهای فعال در زمینه موسیقی،برنامه هایی شایسته وفاخر در جایگاه والای این دیار به اجراء گذاشته شود.

محمد مهدی واعظی معروف به محمد اصفهانی خواننده و آهنگساز ایرانی است که در 14 تیر ماه سال 1345 هجری خورشیدی در تهران متولد شد .

او در 12 بهمن سال 57 توسط حمید شاهنگیان برای تلاوت قرآن هنگام ورود سید روح الله خمینی به فرودگاه مهرآباد انتخاب شد.

وی با کسب رتبه 176 کنکور سراسری در رشته پزشکی در تهران مشغول تحصیل شد و سر انجام در سال 1376 هجری خورشیدی در رشته دکترای پزشکی فارغ التحصیل و در جوانی بواسطه دایی خود به اساتید موسیقی معرفی شد.

محمد اصفهانی موسیقی ایرانی را با بهره‌مندی از مکتب های اساتید مطرح این مرز و بوم اسلامی آموخت و از استادانی چون همایون خرم، فریدون شهبازیان و بابک بیات در زمینه تصنیف‌خوانی و ترانه و زیبایی‌شناسی در الحان موسیقی ملی ایران بهره برد.

ˈ آوای فاخته ˈ اولین سریالی بود که تیتراژش توسط محمد اصفهانی اجرا و آلبومهای النور، گلچین، حسرت، فاصله، تنهاترین سردار، تنها ماندم، ولایت عشق، ماه غریبستان، نون و دلقک، هفت سین، برکت، بی واژه، جمعا 12 آلبومی هستند که دکتر محمد اصفهانی تا به امروز به بازار عرضه کرده است.

طبق نظر کارشناسان موسیقی محمد اصفهانی به عنوان بهترین خواننده ی دهه ی 80 معرفی واین کارشناسی در مجله ی ترانه ماه انتشار پیدا کرد و در آن بهترین فطعه ی هیئت دهه به نون و دلقک و بهترین قطعه ی پاپ-سنتی به آسیمه سر اختصاص پیدا کرد.

آلبوم‌ها یی شامل گلچین حسرت فاصله تنها ماندم ماه غریبستان نون و دلقک هفت سین برکت حضور1(کنسرت اصفهان- باغ غدیر) حضور2(کنسرت تهران- سالن میلاد ) و بی واژه ؛ از وی می باشد ؛ که در شیراز قطعاتی از جمله : هستی تویی؛ مرو ای دوست ؛ عشق نهان ، آسیمه سر ؛ هوای تو ؛ بوی باران، شب افروز ، دل واپسی ها، خانه دل و دلقک را اجرا می کند.
رئیس هیئت مدیره شرکت آوای باران پارسیان گفت:کنسرت موسیقی استاد محمد اصفهانی جمعه آخر هفته در تالار حافظ شیراز اجرا می شود.




تاریخ انتشار : 16 آبان 1391, 04:33



» اخبار مرتبط:

  • بهنام صفوی با "سوء‌تفاهم" به شیراز آمد +عکس
  • به عشق این مردم هنر موسیقی را ادامه می‌دهم./31مرداد کنسرت رضوانی فر
  • «بهنام صفوی» در شیراز به روی صحنه خواهد رفت
  • تکذیب صحبت‌ های جنجالی رضا صادقی
  • نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر شیراز برگزار می شود
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟