مشروح اخبار


» سیر تا پیاز کرونا ویروس در استان کهگیلویه و بویراحمد



تعداد کل مبتلایان به کرونا ویروس در استان کهگیلویه و بویراحمد 508 نفر می باشد.

به گزارش راک نیوز، دکتر پرویز یزدان پناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در گفت وگو با خبرنگار این پایگاه خبری اظهار داشت و گفت؛از ابتدای شروع ویروس کرونا تا کنون کل نمونه ها ارسالی به آزمایشگاه های کشور 6700 نفر می باشد که از این تعداد تست 508 نفر مثبت اعلام شد.

وی افزود؛از این تعداد شهرستان بویراحمد با ۱۹۴ بیمار بیشترین تعداد مبتلا را دارد.
یزدان پناه در ادامه افزود؛در شهرستان کهگیلویه تعداد ۱۲۲ نفر،گچساران ۶۵،باشت ۴۲،چرام ۳۷،دنا ۲۲،لنده ۲۱ و بهمئی ۵ نفر مورد مثبت تا ساعت 14 امروز یکشنبه چهاردهم اردیبهشت ماه اعلام شده است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویر احمد تصریح کرد؛در دو هفته گذشته تعداد ۷۸ مورد مثبت و در هفته قبل ۲۹ نفر مثبت بوده که با این روند تعداد مبتلایان کاهش یافته است.
یزدان پناه گفت؛تعداد کل مبتلایان بستری شده هم اکنون در بیمارستان های استان تعداد ۱۴ نفر می باشد.
این مسئول عنوان کرد؛از 508 بیمار مثبت تعداد ۳۴۵ نفر بهبود یافته کامل و تعداد ۱۴۳ نفر قرنطینه خانگی داریم که وضعیت آنها خوب گزارش شده است.
وی گفت؛روند شیوع این بیمار در هفته ی قبل در دو شهرستان کهگیلویه و گچساران افزایشی اعلام شد.
وی در پایان افزود؛تعداد فوت شدگان این ویروس در استان کهگیلویه و بویراحمد تا امروز ۹ نفر می باشد.
وی در ادامه بااشاره به توصیه های بهداشتی پیشگیری از ابتلا به کرونا، ابراز داشت: از آنجا که میوه و سبزی‌ها جایگاه مهمی در افزایش توان سیستم ایمنی بدن دارند، با این‌حال اگر این مواد غذایی درست شست‌وشو نشوند می‌توانند عاملی برای ورود ویروس به سبد غذایی خانواده شوند.بنابراین اکیداً توصیه می‌شود قبل از شست‌وشو و ضدعفونی این مواد، آن‌ها را به یخچال انتقال ندهید و قبل از مصرف این مواد را  با محلول‌های ضدعفونی، شست‌وشو و آبکشی کنید.
دکتر یزدانپناه افزود: حتی‌الامکان باید از خوردن غذای بیرون از منزل خودداری کنید و در صورت اجبار در مصرف غذای غیر خانگی، قبل از مصرف آن را کاملاً داغ کنید.
وی خاطر نشان کرد: در مجموع از تهیه غذاهایی که سرد سرو می‌شوند خودداری کنید و در صورت اجبار به تهیه غذای آماده، غذاهایی را که امکان داغ شدن آن‌ها وجود دارد مانند انواع خورش‌ها، برنج، آش و سوپ و ... را انتخاب کنید.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج یادآور شد: بنا به صحبت های امروز وزیر محترم بهداشت چنانچه مردم و اصناف به نکات و دستورالعمل های بهداشتی در خصوص فاصله گزاری هوشمند توجه نکرده و با بی احتیاطی رفتار کنند، متاسفانه فعالیت اصناف به حالت قبل بازگشته و غیر فعال می شوند.



تاریخ انتشار : 14 اردیبهشت 1399, 19:40



» اخبار مرتبط:

  • آخرین آمار مبتلایان به کرونای استان در 14 اردیبهشت ماه99
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد: ثبت پنجمین مورد فوت بیماران کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • تعداد مبتلایان به کرونا در استان کهگیلویه وبویراحمد به تفکیک شهرها اعلام شد+ جزئیات
  • تازه ترین آمار جدید مبتلایان به کرونا ویروس در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • 26 فروردین ماه 99/ آمار مبتلایان به کرونای کهگیلویه و بویراحمد از مرز 300 نفر گذشت!
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟