مشروح اخبار


» 3 خبر جدید از کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد



کانال‌های ارتباطی جامعه هدف با سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد کشور اعلام شد.

به گزارش راک نیوز" پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، علی حسن مظاهری، رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، گفت: کانال‌های ارتباطی جامعه هدف با سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد کشور اعلام شد.

وی افزود: این تصمیم بنا به درخواست جناب آقای بختیاری ریاست امداد به‌منظور ارتباط با جامعه هدف اتخاذ شد.

مظاهری تصریح کرد: در همین خصوص و به منظور اطلاع جامعه هدف از کانال‌های ارتباطی، ضمن هماهنگی با رسانه‌های خبری استان اعم از مطبوعات، سایت‌های خبری و خبرگزاری‌ها و فضاهای مجازی پرمخاطب، مقرر شد پوستر معرفی کانال‌های ارتباطی از طریق این رسانه‌ها نشر و بارگذاری شود تا مردم شرافتمند استان بتوانند مشکلات خود را از طریق سامانه ارتباط مردمی ریاست کمیته امداد به شماره ۰۹۶۸۸۷ بیان کنند.

وی اظهار کرد: همچنین تلفن گویا با شماره‌های ۴۴۶۷۳۱۵۳ و ۴۴۶۳۶۲۵۰ و سامانه ۳۰۰۰۳۳۳۳۱۰۰۰ و ایمیل bakhtiari@emdad.ir پاسخگوی مشکلات نیازمندان است.

********************************************
قباد مبشری مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: این نهاد به‌منظور حمایت از کودکان بی‌سرپرست و نیازمند طرح اکرام ایتام و محسنین را در اولویت برنامه‌های خود دارد.
وی بابیان اینکه در حال حاضر ۱۰۶۵۴یتیم و فرزند محسنین از حمایت این نهاد بهره‌مند هستند، گفت، تعداد کل فرزندان دارای حامی این نهاد ۵۰۸۱ نفر است که از این تعداد ۲۸۳۵ نفر یتیم و مابقی فرزندان محسنین هستند.
مبشری با اشاره به اینکه ۵۵۷۳ نفر از ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد بدون حامی و چشم‌انتظار حمایت خیران هستند، افزود: از این تعداد ۴۵۹۵ نفر فرزند محسنین و مابقی ایتام هستند.
مبشری با اشاره به اینکه در حال حاضر۷۵۴۴ حامی نیکوکار در کهگیلویه و بویراحمد حمایت از ایتام و فرزندان محسنین این نهاد را برعهده‌گرفته دارند، گفت: در فروردین‌ماه سال جاری ۵۶۳۰ نفر از این حامیان نیکوکار ۴۴۱ میلیون تومان به‌صورت نقدی به فرزندان معنوی خود کمک کردند.
وی تصریح کرد: حامیان ایتام در سال گذشته ۱۲ میلیارد و ۵۵۹ میلیون تومان به فرزندان خود کمک کرده‌اند که این مبلغ نسبت به مدت مشابه سال قبل‌تر ۴۷ درصد رشد داشته است.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در خصوص حمایت از ایتام و فرزندان محسنین کمیته امداد گفت: متقاضیان نیکوکار می‌توانند برای سرپرستی ایتام و فرزندان محسنین این نهاد به سایت‌های اکرام و محسنین به آدرس http://mohsenin.ir و یا ekram.emdad.ir اقدام کنند.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه کمک‌های اهدایی حامیان برای رفع نیازهای تحصیلی، معیشتی، مسکن، و درمان ایتام و محسنین هزینه می‌شود، افزود: شماره‌گیری #۰۷۴*۸۸۷۷* با تلفن همراه را از دیگر راه‌های کمک‌رسانی به ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت این نهاد اعلام کرد.
مبشری بابیان اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور نیکوکاران می‌توانند با روش‌های نوین الکترونیکی حامی طرح‌های اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد شوند، تصریح کرد: خیران با ارسال عدد یک (۱) به سامانه پیامکی ارتباط مردمی ۳۰۰۰۳۳۳۳  و متعاقب آن ارسال کد ۰۷۴ نیز می‌توانند در خصوص پیوستن به جمع حامیان اعلام آمادگی کنند.
وی ادامه داد: پس‌ازاین اقدام خیران نیکوکار، امدادگران کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در سریع‌ترین زمان ممکن با آن‌ها تماس گرفته و در خصوص نحوه یاری‌رسانی به ایتام و فرزندان مشمول طرح محسنین آنان را راهنمایی می‌کنند.


***********************************************
قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان و افراد نیازمند، یکی از دغدغه‌های اصلی این نهاد است، گفت: در سال گذشته، سه هزار و ۳۱ طرح اشتغال‌زایی اجرا شد و کمیته امداد در این خصوص توانست ۳۰ درصد اشتغال استان را تأمین کند.
مبشری  بابیان اینکه در چند سال اخیر کمیته امداد رویکرد توانمندسازی افراد در موضوع اشتغال را در پیش‌گرفته افزود: در  تلاشیم که در سال جاری با کمک راهبران شغلی حدود ۱۰۰ شغل در مناطق دوردست و روستاها در قالب تهیه گیاهان دارویی ایجاد کنیم که در زمینه‌های اقتصادی مشکلات مددجوها کمتر شود.
وی با اعلام اینکه بناست در سال جاری آمار اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد را به پنج هزار طرح برسانیم، گفت: . در سال گذشته نیز درصدد هم‌افزایی بیشتری بودیم ولی به دلیل مسائل خاص انتخابات، و بعدازآن هم در اسفندماه به دلیل بیماری کرونا، فعالیت‌های این نهاد با مشکل مواجه شد و عملاً سه ماه آخر سال فعالیت‌های ما تحت تأثیر این مسائل قرار گرفت و هم‌افزایی در بحث اشتغال شکل نگرفت.
مبشری به شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا اشاره و بیان کرد: از ابتدای اسفند سال گذشته تاکنون درگیر بیماری کرونا هستیم و با توجه به رسالت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در قبال ۴۲ هزار خانوار که جامعه هدف این هستند؛ در هفته اول شیوع این بیماری، با کمک برخی ادارات در استان، برای حدود ۵ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد، سبد بهداشتی فراهم کردیم. 
مبشری بابیان اینکه در مرحله دوم خانواده‌هایی را شناسایی کردیم که مشکلات معیشتی داشتند و تحت پوشش کمیته امداد نبودند، گفت: در این مرحله به حدود دو هزار خانواده ۶۰۰ میلیون تومان با همکاری بنیاد مستضعفان کمک مالی شد.
وی در رابطه با کمک کمیته امداد به افراد غیر تحت حمایت، گفت: تاکنون مردم به‌واسطه صندوق‌های صدقات به کمیته امداد کمک می‌کردند و در شرایط کنونی باوجود کسادی کار و معیشت ضعیف به خاطر بیماری کرونا، ما به این قشر از جامعه در حدی که می‌توانیم کمک می‌کنیم.
مبشری بیان کرد: در نظر داریم که ۴۲ هزار بسته معیشتی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزارتومانی به ۴۲ هزار خانوار تحت پوشش اعطا شود، که این بسته‌های معیشتی به کمک خیران در قالب طرح آشپزخانه‌های اطعام مهدوی انجام خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه به همت کمیته امداد ۳۱۳ آشپزخانه اطعام مهدوی در کل کشور راه‌اندازی شده است، افزود: هفت‌تا از این آشپزخانه‌ها در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی شده و هدف این است که هم‌غذای گرم و هم‌غذای جیره خشک را برای خانوارها در نظر بگیریم و همین‌طور تعداد آشپزخانه‌ها را افزایش دهیم.
مبشری به ایجاد طرح کمک مؤمنانه به دستور مقام معظم رهبری اشاره و اظهار کرد: کمیته امداد و نهادهای مختلفی به این طرح پیوسته‌اند که در «طرح ۲۵ هزار بسته معیشتی» در مصلای امام خمینی یاسوج، شش هزار بسته معیشتی از طرف کمیته امداد کمک شد.



تاریخ انتشار : 15 اردیبهشت 1399, 11:19



» اخبار مرتبط:

  • حمایت ۶۹۶۸ حامی از ایتام و فرزندان محسنین کهگیلویه و بویراحمد
  • حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد از 10535 یتیم و فرزند محسنین
  • در سال جاری محقق شد؛ رشد 36درصدی کمک‌های حامیان به ایتام و فرزندان محسنین کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد
  • 5637 یتیم و فرزند محسنین کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد بدون حامی هستند
  • مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد: ۷۰۰۰ نفر از فرزندان محسنین مددجویان استان بدون حامی هستند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟