مشروح اخبار


» رئیس اتاق بازرگانی یاسوج : بانکها باید شفاف سازی کنندکه چقدر از منابعشان را جهت عملیاتی کردن شعار سال هزینه کرده اند



رئیس اتاق بازرگانی یاسوج درپنجاه ودومین نشست شورای گفت وگوی دولت وبخش خصوصی،تصریح کرد:باید شفاف سازی لازم صورت بگیرد وبانک ها به تفکیک گزارش دهند چقدر از منابع خود رادر جهت عملیاتی کردن شعار سال هزینه کرده اند.

جبارکیانی دراین نشست با بیان اینکه هم بانک ها  وهم دستگاههای سیاست گذار درسال جهش تولید باید جدی تر پای کاربیایند گفت:اگرقرار است جهشی درتولید ایجاد شود باید بانکها  علاوه بر تسهیلات دولتی از سایر منابع تامین مالی نیز دراین زمینه استفاده کنند.وی  خاطرنشان کرد:درکهگیلویه وبویراحمد چندین پروژه میلیاردی وجود دارد که بر روی زمین مانده اند ومی توانند با همکاری بانکها مجدد وارد چرخه تولید شوند.
رئیس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج و نماینده‌ی بخش خصوصی نیز موضوع  کرونا و زیان ناشی از آن برای تولید کنندگان و فعالین اقتصاد را یادآور شد و خواستار تخصیص سهمی از درآمد تولید ناخالص ملی برای جبران این زیان شد. کیانی‌پور افزود: شرایط اقتصادی کشور در ماه های اخیر که متاثر از بحران کرونا شده است، اقتضا می کند که ما نوع نگاهمان را به بخش خصوص عوض کنیم، برخی قوانین دست و پا گیر در شرایط اخیر، مزاحم سرمایه گذاری و تولید می باشند که ضرورت دارد در این خصوص تجدید نظر شود چرا که در شرایط فعلی باید متناسب با وضعیت طرح و برنامه داشته باشیم.
وی به ظرفیت‌های استان برای تامین منابع بانکی اشاره کرد و افزود: باید با برنامه‌ریزی‌ صحیح ظرفیت‌ها را شناخت، بخش خصوصی و دولت به عنوان شرکای اقتصادی می توانند زمینه‌ی برون رفت استان از نارسایی‌های مالی و اقتصادی را فراهم نمایند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد درجمع بندی این نشست گفت:باید درسال جهش تولید سرعت کاربیشتر شود وموانع سال گذشته با تدابیر لازم برداشته شود.
حسین کلانتری با اینکه استان به دلیل ظرفیت های قابل توجه خود می تواند دراین حوزه موفق باشد عنوان کرد:در کهگیلویه وبویراحمد طرحهای راکدی وجود دارد که سالیان زیادی بر زمین مانده ومی توان آنها را احیا کرد.وی ادامه داد:در طرف مقابل نیز طرح هایی داریم که می توانند طرح های تکمیلی خود را اجرا وحتی ظرفیت خود رابه بیش از دو برابرافزایش دهند.مقام ارشد اجرایی استان تاکید کرد:ما از مدیران انتظارداریم بدنه وتیم کاری خود را به حرکت دربیاورند و بر روی ظرفیت های قابل توجه استان تمرکز وکار کنند.وی درپایان تاکید کرد:به شدت و ازصفر تاصد کار از  واحدهای تولیدی که محصولات آنها ارزش صادرات داشته باشد حمایت می کنیم.



تاریخ انتشار : 22 اردیبهشت 1399, 07:05



» اخبار مرتبط:

  • همایش بزرگداشت روزملی صادرات درکهگیلویه وبویراحمدبرگزارگردید
  • نشست رئیس اتاق یاسوج با نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور/ طرح معضلات و مشکلات اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد
  • رئیس اتاق بازرگانی یاسوج:سفر دولت تدبیر و امید به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر بابرکتی برای استان بود
  • رئیس اتاق بازرگانی عنوان کرد: متولیان واقعی صادرات استان پاسخگو باشند
  • تدوین سند ۵ساله گیاهان دارویی/سازوکاری برای مدیریت و فرآیند صادرات
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟