مشروح اخبار


» محمدی تبار بحران مدیریت است در کهگیلویه و بویراحمد نه مدیریت بحران



جمله "مدیریت بحران بدون یک ریال بودجه" در همه جا هست و تکراری ترین جمله ای است که جناب مدیرکل بحران معمولا در توجیه عدم حضور یا ناتوانی در کنترل آتش سوزی ها در شهرستانهای بویراحمد و کهگیلویه بر زبان می آورد.
 

مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین راک نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

محمدی تبار بحران مدیریت است در کهگیلویه و بویراحمد نه مدیریت بحران

جمله "مدیریت بحران بدون یک ریال بودجه" در همه جا هست و تکراری ترین جمله ای است که جناب مدیرکل بحران معمولا در توجیه عدم حضور یا ناتوانی در کنترل آتش سوزی ها در شهرستانهای بویراحمد و کهگیلویه بر زبان می آورد.
مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد در حالی ادعای صفر بودن بودجه مدیریت بحران را مطرح می کند که گویی در دیگر استان های کشور سالانه بودجه های چندده میلیاردی برای این مدیریت در نظر گرفته می شود!
درحالیکه در ساختار سازمانی و قانونی مدیریت بحران یک مدیریت ستادی است و وظیفه قانونی مدیریت بحران، فرماندهی و هماهنگی بین سازمانی است که متاسفانه این واحد ستادی در سال های گذشته به علت عشق وافر محمدی تبار برای دیده شدن در صفحه اول رسانه های مکتوب و برخط جایگاه خود را از دست داده است و به یک واحداجرایی تبدیل شده است که عمده حوزه فعالیت آن در گچساران وباشت خلاصه می شود. 
محمدی تبار در حادثه آتش سوزی کوه خائیز نه تنها در محل حادثه حضوری نداشته بلکه عملا هیچگونه تماسی با مسئولان شهرستانی نداشته است و بیماری را علت این عدم حضور در محل حادثه اعلام کرد. 
در پاسخ به سخنان بحق معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصویری از یک دست در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر کرد که زیر سرم است و همین را مدرکی برصحت ادعای خود قرار داد.
محمدی تبار ساعتی بعد تصویری از انگشتان دست خود منتشر کرد که به گفته خودش مربوط به آتش سوزی کوه خامی در گچساران بوده و در آن انگشتان دستش دچار سوختگی شدند.
اگرچه او برای اثبات ادعای خود تصویری از صورت خودش که در فلان مرکز درمانی تحت درمان قرار گرفته، نگذاشته است، اما مقایسه هردو تصویر از دستش در بازه زمانی چند ساعته نشان می دهد تنها شباهت هر دو دست وجود ۵انگشت در دستان است و اینکه دست مربوط به یک مرد است...‌
حتی اگر از موضوع مقایسه دو تصویر هم چشم پوشی کنیم، واقعیت امر این است که محمدی تبار در شرایطی که خائیز هر چند ساعت یکبار دچار طغیان مجدد آتش می شود بی خیال خائیز شده و تمام تمرکز خود را بر وضعیت اعتبار نامه دکتر غلامرضا تاجگردون گذاشته است. 
در اینکه تلاش مذمومی برای خنثی کردن غلامرضا تاجگردون در پایتخت صورت گرفته است تا وی را زمین گیر و فرصت ها را از فرزندان زاگرس بگیرند هیچ شکی نیست و طبیعتا نه تنها در گچساران وباشت بلکه در بویراحمد و کهگیلویه بزرگ قریب به اتفاق واکنش ها نشان داده شده مبتنی بر نفی چنین اقدامی در پایتخت است. 
براین باوریم تا فرصت قانونی بررسی ادعاهای مطروحه،ضمن شکیبایی و پرهیز از رفتارهای هیجانی انشالله دکتر تاجگردون از این آزمون سربلند بیرون خواهند آمد.
نکته قابل توجه این است که، سازمان فائو در گزارشی ارزش تقریبی یک درخت بلوط را ۲هزار دلار برآورد کرده و حال با توجه به اینکه ۱۵۰۰هکتار از جنگل های کوه خائیز در طی روزهای گذشته در شرایط بیماری آقای مدیرکل یا به قول معاون سیاسی امنیتی استاندار بی خیالی مدیرکل بحران خاکستر شدند را محاسبه کنید که چقدر از سرمایه های ملی نسل های آینده ما سوخته و دود شده است؟
بی پروا باید بگوئیم اگر قرار است تلاش کنیم که تاجگردون در راس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بماند و از طریق آن در ردیف دار کردن برخی طرح ها به استان کمک کند ولی از سوی دیگر مدیرانی مدل محمدی تبار را بر استان و استاندار تحمیل کند قطع به یقین ضرر این دست مدیران تحمیلی دو صد نفع آن خواهد بود. 
 نگارنده براین باور است که یک درخت بلوط ویا یک گونه جانوری که حیات آن در خطر قرار گرفته است دغدغه ای است که جغرافیای خاصی ندارد وبایستی عادلانه برای تداوم حیات آن تلاش کرد چه آنگونه گیاهی در کوه های دیل و خامی باشد چه خاییز و دنا . و نقد عملکرد محمدی تبار به معنی مخالفت با تلاش برای کنترل آتش سوزی ها در خامی ودیل نبوده و نیست .
سخن آخر اینکه آه درختان زاگرس و حیات وحش آن که زنده زنده سوخته دامان ما را خواهد گرفت اگر در روزهای بحرانی آنها را خوب مدیریت نکنیم. 
آن گونه های جانوری گیر کرده در میان شعله های آتش به چه زبانی به ما بگویند : آی آدم ها به فکر مدیریت بحران باشید نه بحران مدیریت بسازید برای ما!

محمدی تبار بحران مدیریت است در کهگیلویه و بویراحمد نه مدیریت بحران

 

محمدی تبار بحران مدیریت است در کهگیلویه و بویراحمد نه مدیریت بحران

 



تاریخ انتشار : 13 خرداد 1399, 20:50



» اخبار مرتبط:

  • ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبارات خشکسالی استان در نظر گرفته شد/اختصاص ۸ میلیارد ریال اعتبار تنش آبی به کهگیلویه و بویراحمد
  • مهار آتش سوزی در مراتع کلایه/ هلی برن به موقع نیرو از سوختن بیش از ۴۰ هکتار از مراتع کهگیلویه جلوگیری کرد
  • تقدیر معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور از مدیرکل بحران استانداری
  • تقدیر معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور از مدیرکل بحران استانداری
  • انتصاب در استانداری کهگیلویه و بویراحمد/جزییات
  • » اشتراک گزاری خبر

    • خائیز

    • 14 خرداد 1399 22:28
    • گروه کاربری: ميهمان
    • آیدی یاهو: {yahoo}
    • تاریخ عضویت: --
    • وضعيت:
    • خبر
    • نظر
    ^
    دستش پارسال یعنی سال ۹۸ یه چوب داغ آتش گرفته خاموش ولی داغ که مشخص نبود را برداشت و اینطور سوخت در اینستا و خبرهای کبنا و چندتای دیگه از سال ۹۸ می تونید اطلاعات را بدست بیارید که می گفت باید به من جانبازی تعلق بگیره
    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟