مشروح اخبار


» بازخواست "موحد " به دلیل ابتلا به کرونا



برخی از رسانه های نوپا که راه لایک جمع کردن و جذب مخاطب را به علت بی هویتی بلد نیستند و به دلیل نداشتن جایگاه در افکار عمومی، حتی با سفارش معاون وزیر هم کسی راضی نمی شود به چنین رسانه ای آگهی بدهد با تحریف این جمله مدعی شدند موحد گفته:" نه به تاجگردون"!


راک نیوز- در فیلم "گوست داگ: سلوک سامورایی " ساخته جیم جارموش دیالوگی هست که می گوید :" ارزش هر پدیده ای یا هر عملی را پایان آن مشخص می کند‌."

اشاره به این دیالوگ را در ابتدای مطلب آورده ام تا یادآوری کنم برای حکم صادرکردن وپیش گویی عجول نباشیم، چرا که " ارزش هر پدیده ای یا هر عملی را پایان آن مشخص می کند.

 

1-در یک ماه اخیر که موضوع اعتبار نامه غلامرضا تاجگردون منتخب مردم شهرستان های گچساران وباشت در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است گاه و بیگاه از دو نماینده دیگر مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی( موحد و روشنفکر) انتقاد شده است که چرا صراحتا اعلام حمایت نکردند والبته برخی از صاحبان قلم! خواهان شفاف سازی رای این دو نماینده در مورد ارسال بررسی اعتبار نامه تاجگردون به کمیسیون بودند .

در این مدت گاها دیده شده عزیزانی برای نشان دادن میزان علاقه خود به تاجگردون ،یادداشت هایی را منتشر کردند که  برخی بسیار منصفانه در حق خواهی و مطالبه گری، و برخی  هم عاری از این موازین بودند بی پروا باید به معلم انشای آنها خدانیامرزی گفت ،که چرا حداقل رعایت اصول نگارشی را به آنها آموزش نداده اند ،تا وقت و اینترنت مخاطبان صرف این نوشته ها نشود.

2-اما حضور موحد در حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ و شرکت در جلسات شورای اداری شهرستان های چهارگانه فرصتی را فراهم آورد تا برخی از اهالی رسانه سوالاتی را از وی بپرسند که براساس اصول خبرنگاری باید بپذیریم موضوع اعتبار نامه غلامرضا تاجگردون در یک ماه اخیر شاخص ترین محور حواشی مجلس یازدهم بوده اگرچه تقاضای طرح دوفوریتی تغییر نام فرودگاه مهرآباد، تشکیل کمیسیون های جدید ،اجباری شدن سن ازدواج و... دیگر حواشی ناپایدار تراز موضوع اعتبار نامه غلامرضا تاجگردون بودند.

سیدمحمد موحد در پاسخ به سوالی مبنی بر نظر شما در مورد اعتبار نامه تاجگردون گفت : تابع نظر مجلس شورای اسلامی هستم .

برخی از رسانه های نوپا که راه لایک جمع کردن و جذب مخاطب را به علت بی هویتی بلد نیستند و به دلیل نداشتن جایگاه در افکار عمومی، حتی با سفارش معاون وزیر هم کسی راضی نمی شود به چنین رسانه ای آگهی بدهد با تحریف این جمله مدعی شدند موحد گفته:" نه به تاجگردون"!

 

فرض را براین بگیریم که تحریف کنندگان صحبت موحد راست می گویند ؛ صدالبته قرار نیست همه ما مثل هم فکر کنیم اما به قاعده انسان بودن ،قرار است زبان ما شمشیر خوابیده در زهر نباشد .به قول فریدون مشیری هیچ حیوانی نمی دارد به حیوانی روا  آنچه بعضی هایمان دراین مدت درحق هم کردیم (شما که البته فرق دارید واگر حرفی زدید حتما طرف حقش بوده !)

از این مرحله که بگذریم ،طی دو سه روز گذشته موضوع مثبت شدن کرونای این نماینده مجلس شورای اسلامی  رسانه ای شد .

همان کوک شده ها برای مخالفت اول گفتند ،چرا هیچ مرکز درمانی دراین زمینه توضیح نمی دهد؟ بعد که روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی دراین زمینه توضیحاتی را منتشر کرد دوباره گفتند این یک شخصیت حقوقی ست چرا با این شرایط از قبل با مسئولان شهرستانی جلسه برگزار کرد .‌.بعداز آن گفتند این دفتر ارتباطات مردمی وی کجاست که بیانیه داده  نماینده مبتلا شده و حال عمومی وی چگونه است ؟!

به این رسانه با این همه شتاب در کوک مخالفت باید گفت غزال تیز پا شمایید و خداداد عزیزی ادایتان را در می اورد.

 

آدم هایی که برای گرفتن یک پست کوچک،یک میز مضحک،یک پاداش حقیر  روحشان را می فروشند ،عزت نفسشان را می فروشند یقینا رفقایشان را هم خواهند فروخت واینها به اندازه یک کروکودیل گرسنه خطرناک هستند.

 اینها سرفرصت شما را هم می خورند ،می فروشند یقین داشته باشید نه تنها دل در گرو کشور ندارند بلکه در طمع میزی، پاره استخوانی ،لقمه ای وپاداشی  به هر سمت و سوی خواهند رفت.دل در گرو کشور داشتن یعنی مرز قائل بودن بین نقد و حسادت.

 

هیچکس آن قدر مقدس نیست که نشود نقدش کرد اما جملاتی دیده می شود که آمیزه ای از کینه و حسد است .

دردناک است اگر حسد شغل اول بسیاری از ما بشود ،این بزرگ ترین اژدهایی است که هرکس باید درون خودش سلاخی اش کند.

انرژی که صرف تخریب وبه زیر کشیدن دیگران می کنیم را صرف توسعه وبالا بردن خودمان بکنیم ،تمرین کنیم ،شاید خوشمان آمد!

بین نقد و حسادت مرز باریکی هست که انسان اگر شجاعانه با خودش خلوت کند می فهمد که دارد نقد می کند یا حسادت؟ (البته که شما فقط نقد متعالی می کنید و حسود دو عالم ماییم)

باور کنید راه بزرگ شدن اما کوچک کردن آدم هایی که از ما موفق تر هستند نیست .

با گاز گرفتن دیگران هم کسی ما را شیر تصور نمی کند .به قول احسان محمدی فرهنگ تحمل نگاه مخالف ،پرهیز از فحاشی وهتاکی به کسی که نظرونگاهش را نمی پسندیم "عالیس" نیست که برویم فروشگاه وبگوییم "هلوشو بده ،لیموشوبده،همه شوبده  بدبختانه یادگرفتنی است تمرین کردنی است،باخون دل به دست می آید برای همین کمتر کسی حوصله دارد به رنج یاد گرفتنش ویاد دادنش به نسل بعداز خود تن دهد.

3- برخی نیز ابتلای حجت الاسلام سید محمد موحد به کرونا را کرونای زرگری و بقولی برای فرار از حضور در جلسه مجلس شورای اسلامی در یکشنبه ۱۵تیرماه برای رای گیری در مورد اعتبار نامه تاجگردون دانستند.این چند وقت هرعیب  وایرادی داشت ،ذات ما و اطرافیانمان را در لحظه های خشم واختلاف نظر آشکار کرد،اینکه چه زبانی داریم برای زخم زدن ،چقدر کینه زیر پوست مان نهفته چون باروت  وکافی برای جرقه خوردن.

قطع به یقین قریب به اتفاق واکنش های نشان داده علیرغم انتقاداتی که به تاجگردون وارد است حکایت از آن دارد که نوع رفتار انتخاب شده توسط زاکانی ورفقا با وی منصفانه نیست چراکه اگر باغچه کسان دیگری را هم بیل بزنند حتما پر از کرم خواهد بود.

اما راه حمایت از تاجگردون تخریب دیگر سرمایه های انسانی این استان نیست ‌.

اگر قرار است موحد مواخذه شود که چرا در صحن مجلس فریاد حمایت از تاجگردون سر نداده است،  باید از تاجگردون پرسید در مجلسی که شما "لابی من" آن بودید و لاریجانی هر حرفی می زدید نه نمی گفت چرا برای قانونی که صرفا برای برکناری مهندس افشانی نوشته شده بود دفاع نکردید؟ (البته در شرایط فعلی فرصت این گلایه ها نیست و میگذریم)

فراموش نکنیم رفتارهای هیجانی و نپخته بسیاری از ما(به اصطلاح اهالی رسانه) باعث شده که اکنون تاجگردون در کشور رسانه نداشته باشد.

رفتارهایی که طی سال های گذشته امان از وکیلی بریدند و نگذاشتند امروز ابتکار به عنوان روزنامه ملی برخاسته از کهگیلویه و بویراحمد پشت سر تاجگردون بایستد و تاجگردون امروز مجبور نباشد به دفتر رسانه ها در تهران برود تا فرصتی برای بیان حقیقت داشته باشد،چراکه شعاع این خود زنی های داخلی فقط کهگیلویه وبویراحمد را بیشتر پوشش نمی داد و نمی دهد.

اگر قرار است از تاجگردون حمایت کنیم راهش این نیز که همزمان روشنفکر و موحد و دیگر داشته هایمان را بزنیم

نباید حافظه تاریخی ضعیفی داشته باشیم و گول فریادهای امروز را بخوریم. به گذشته برگردید ببینید چه کسانی مدرک دکتری تاجگردون را درهمین استان علم کردند و توشه برای صبا آذر پیک ها فراهم کردند.کدام رسانه مدعی اصلاح طلبی به تخریب گرتاجگردون در سال های گذشته تبدیل شده بود و حالا دایه مهربان تر از مادر شده است !

ختم کلام اینکه از این جماعت بعید نیست فردا روز بگویند موحد باید بازخواست شود که چرا کرونا گرفت ...

تا یادم نرفته این نکته را یادآور شوم ؛ فرزند زاگرس نماد مقدسی است که برازنده "البرز زارعی " است که جانش را برای زاگرس فداکرد و آن را خرج هیچ سیاستمداری نکنید چه موحد ،چه تاجگردون و روشنفکر و دیگران ...



تاریخ انتشار : 14 تیر 1399, 05:34



» اخبار مرتبط:

  • زمان پایان چالش اعتبار نامه تاجگردون مشخص شد
  • شورای نگهبان به استعلام مجلس درباره اعتبارنامه تاجگردون، دلخوش و صالحی پاسخ داد
  • غم و شادی که ۳ روز دوام نیاورد / تاجگردون تایید صلاحیت شد
  • رای گیری برای اعتبارنامه نماینده گچساران به فردا موکول شد
  • کمیسیون تحقیق، فردا در صورت رد اعتبارنامه نماینده گچساران به پرونده ورود می‌کند
  • » اشتراک گزاری خبر

    • سیاوش

    • 14 تیر 1399 13:25
    • گروه کاربری: ميهمان
    • آیدی یاهو: {yahoo}
    • تاریخ عضویت: --
    • وضعيت:
    • خبر
    • نظر
    ^
    تابع نظر مجلس هستم یعنی چی؟مجلس یعنی نظر هر نماینده درباره هر موضوعی باید گفته بشه.درباره افشانی هم فاید بگم قانون منع استخدام بازنشسته ها ک تصویب شد یه قانون خوبی بود و دلیلی نداشت که تاجگردون مخالفت کنه.مگه تاجگردون علم غیب داشت که فقط زورشون به افشانی میرسه و بقیه که با بالاها وصلت کردن و پشتشون پره رو کسی نمیتونه تکون بده.خودتم دلت خیلی پره و مثل موحد از خداته تاجگردون نباشه تا بتونین خودی نشون بدین.یادتون باشه حاج بهرامو که شورای نگهبان زد موحد اومد و موحد شد .وگرنه الان اسمی ازش هیچجا نبود.شما کلا قدرتتون در نبود آدمای بهتر از خودتونه وگرنه چیزی بارتون نیس.تاجگردونم تایید شده حساب کن.
    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟