مشروح اخبار


» واکنش مرکز فوریت های پزشکی استان به خبر تعطیلی اورژانس هوایی گچساران



ضمن اینکه خدمات اورژانش ۱۱۵ چه زمینی ویا هوایی مرز نمیشناسد ودر صورت نیاز به خدمات اورژانس هوایی در هر نقطه ای هماهنگی جهت به پرواز درامدن بالگرد از استانها وشهرستانهای همجوار انجام میگیرد.

به گزارش راک نیوز،  سید عبدالسجاد حکمت زاده مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان؛نظر به درج مطلبی در فضای مجازی و پخش آن در کانال ها و گروه های مختلف در خصوص بالگرد اورژانس هوایی،توضیحاتی در این خصوص ارائه داد؛ به استحضار می رساند ، خدمات اورژانس هوایی در سطح کشور از طریق خرید خدمت از شرکت های خصوصی و بعضی از نهاد های نظامی وانتظامی دارای بالگرد، طی قرارداد متمرکز از سوی سازمان اورژانس کشور، انجام می پذیرد و به استان های مختلف بسط داده خواهد شد، لذا استان کهگیلویه و بویراحمد، به خاطر شرایط خاص جغرافیایی و صعب العبور بودن دارای دو بالگرد بوده و در مواقع لزوم به استان های همجوار هم عملیات امداد رسانی انجام میشد.

اما از اواخرسال ۹۷به دلایل مختلف از جمله تحریم، کمبود قطعات ومشکلات مالی تامین آنها وهمچنین باز نشسته شدن تعدادی از خلبانان زبده این بالگردها، مشکلاتی در جهت ارائه خدمت اورژانس هوایی در سطح کشور به وجود آورد، و در استان کهگیلویه وبویراحمد هم صورت مقطعی خدمات پایگاه های هوایی با وقفه روبه رو میشد .

به طوری که اکنون در سطح کشور تعدادی از پایگاههای هوایی از جمله گچساران، ارومیه، سنندج، جهرم، بوشهر بجنورد،یاسوج ،شهرکرد و .... به علت نیاز به اورهال و تعمیرات دوره ای و هم چنین تعویض قطعات گرند می باشد اما اصل وجود دو پایگاه هوایی در استان به قوت خود باقی است وشرکت تامین کننده خدمات قول مساعد داده در اسرع وقت پس از تامین قطعات و آماده به کار شدن بالگردها، پایگاه های هوایی طبق روال قبل خدمت رسانی نمایند.

ضمن اینکه خدمات اورژانش ۱۱۵ چه زمینی ویا هوایی مرز نمیشناسد ودر صورت نیاز به خدمات اورژانس هوایی در هر نقطه ای هماهنگی جهت به پرواز درامدن بالگرد از استانها وشهرستانهای همجوار انجام میگیرد.



تاریخ انتشار : 21 تیر 1399, 18:02



» اخبار مرتبط:

  • پیشرفت ۲۵ درصدی خدمات اورژانس هوایی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته
  • نجات بیمار لنده ای توسط بالگرد اورژانس هوایی گچساران+جزییات
  • امداد رسانی اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد به دو بیمار در گچساران و چرام
  • بالگرد اورژانس هوایی وارد گچساران می‌شود+تصویر
  • نجات جان دو خانم باردار در دهدشت و دیشموک توسط اورژانس هوایی
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟