مشروح اخبار


» ابتلای 3004 نفر به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد/ نوک پیکان کووید 19 به سمت گچساران است



نشست ستاد مبارزه با ویروس کرونا با حضور استاندار، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و هیات همراه، فرماندار و دیگر روسای ادارات در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

به گزارش راک نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این استان شهرستان گچساران به دلیل همسایگی با استان‌های همجوار در نوک پیکان کووید 19 قرار دارد.

حسین کلانتری کلانتری ادامه داد: از زمان شیوع ویروس کرونا تا اواخر اردیبهشت ماه این بیماری به خوبی در استان کنترل شد  اما در خردادماه متاسفانه  از سرگیری زندگی عادی و برگزاری مراسم عروسی و مراسم عزا، تشیع و ترحیم و عادی انگاری موجب افزایش شمار مبتلایان شده است.
وی ابراز کرد: خوشبختانه شهرستان گچساران  فاصله گذاری اجتماعی را به خوبی رعایت کرده و از همه مسوولان شهرستان کمال تقدیر و  تشکر دارم که در این برهه حساس فعالیت داشتند چرا که ما  در حال حاضر  در یکی از حساس‌ترین برهه های تاریخ هستیم.
وی تصریح کرد: پیش بینی ما این است  تادو هفته دیگر اگر دستورالعمل بهداشتی به درستی اجرا کنیم با کاهش مبتلایان در استان مواجه خواهیم شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه جامعه روستایی نباید فراموش شود و از ظرفیت دهیاری ها باید استفاده کرد، عنوان کرد: روستاهایی که افراد ابتلا به ویروس کرونا کمتری داشته اند باید مورد تشویق قرار گیرند.
. وی ادامه داد: 45درصد از افراد مبتلا  به ویروس کرونا در استان خانم ها هستند که بسیاری از افراد مبتلا در روستاها ساکن ها هستند
کلانتری  با اشاره به اینکه نشست های محله ای موجب  افزایش شمار افراد مبتلا به کرونا است، افزود: امروز هر چه شرکت کنندگان در مراسم تشییع و تدفین کمتر باشند  ابتلا هم کمتر خواهد شد.
ابتلای 3004 نفر به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در ادامه با اشاره به اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون 40 نفر در استان براثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند، گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون3004 نفر در استان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.
دکتر پرویز یزدان پناه در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا در شهرستان گچساران افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا در اسفندماه تا کنون در شهرستان بویراحمد تعداد 1072نفر، گچساران 728 نفر، و کهگیلویه 427 نفر ابتلا مثبت به ویروس کرونا گزارش شده است.
وی ادامه داد: از خردادماه تا کنون شمار افزایش ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان بویراحمد چهار برابر، گچساران 7.6  برابر و در کهگیلویه 2.7  برابر افزایش یافته است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: از خرداد ماه تا کنون شمار افزایش افراد مبتلا به ویروس کرونا تا کنون در کل استان به 4.3  برابر رسیده است..
وی ادامه داد: در زمینه تامین تجهیزات فردی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کمبودی وجود ندارد.
وی ابراز کرد: تعداد 58 تخت درمانی در دو بیمارستان شهید رجایی و بیمارستانی بی بی حکیمه برای بستری بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است.
دکتر یزدان پناه یادآور شد: این بیماری علائم بالینی متفاوتی در بدن هر فرد دارد، بنابراین نداشتن یا کم بودن علائم کووید-19 در برخی از افراد نشانگر کم خطری بیماری نبوده و نیست.
دکتر یزدانپناه خاطر نشان کرد: با توجه به سیر صعودی بیماری در کشور و استان، همه افراد ملزم به استفاده از ماسک و وسایل حفاظتی به خصوص در مکان‌های عمومی هستند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک در سطح جامعه اگر با نادیده گرفتن سایر اقدامات اساسی مانند رعایت بهداشت دست ها و رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در تجمعات غیرضروری باعث ایجاد احساس امنیت کاذب شود قاعدتاً اثربخشی بهینه و مورد انتظار در پیشگیری از انتقال و شیوع بیماری را لزوما نخواهند داشت.
در ادامه این نشست؛ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان دکتر پرویز یزدان پناه به همراه سرپرست معاونت توسعه و منابع انسانی دانشگاه و مدیر درمان دانشگاه از بیمارستان شهدای باشت بازدید کرده و روند ارائه خدمات در این شهرستان را بررسی کردند.



تاریخ انتشار : 4 مرداد 1399, 13:18



» اخبار مرتبط:

  • آخرین وضعیت کرونا ویروس در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • آخرین وضعیت کرونا ویروس در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به 11 نفر رسید
  • 21 اردیبهشت 99/آخرین خبرها از شمار مبتلایان به کووید 19 در استان
  • ۱۲ اردیبهشت ۹۹/افزایش شمار مبتلایان کرونا ویروس در کهگیلویه و بویراحمد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟