مشروح اخبار


» دفن غیر اصولی زباله‌ها در دهدشت منجر به گلایه مندی مردم این شهر شده است



دفن غیر اصولی زباله‌ها در دهدشت منجر به گلایه مندی مردم این شهر شده است.

به گزارش راک نیوز، در شهر دهدشت روزانه ۱۰۰ تن زباله تولید می‌شود که دفن اصولی این زباله نیز بسیار مهم و اساسی است، ولی معضلی که این روز‌ها مردم از آن رنج می برند، دفن غیر اصولی زباله‌ها و دود ناشی از سوزاندن آنها است.


سرپرست شهرداری دهدشت گفت: روزانه به ازای هر نفر در شهر دهدشت بیش از یک کیلوگرم زباله تولید می شود که این میزان نسبت به میانگین کشوری و جهانی رقم بالایی است.
محمد بهزادیان افزود: روزانه حدود ۱۰۰ تن زباله بوسیله ۵ دستگاه نقلیه حمل زباله به سایت زباله حمل می شود.


وی دفن غیر اصولی زباله‌ها را مشکلی بزرگ خواند و گفت: زباله‌هایی که به سایت زباله دهدشت حمل می شود باید هر هفته به صورت بهداشتی و با ماشین آلات مخصوص دفن شوند، اما نبود ماشین آلات سنگین برای دفن اصولی زباله‌ها باعث شده تا این کار با فاصله زمانی صورت گیرد و همین موضوع مشکلاتی را برای مردم بوجود آورده است.


بهزادیان ادامه داد: با توجه به اینکه زباله‌های تولیدی دفن بهداشتی نمی شوند، این زباله‌ها هر روزه در سایت مورد نظر سوزانده می شوند که این موضوع مشکلاتی بهداشتی را به دنبال خواهد داشت و نیاز هست که مسولان استانی، شهرداری دهدشت را برای خرید تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز یاری کنند.



رئیس محیط زیست شهرستان کهگیلویه هم به مشکلات زیست محیطی این مکان اشاره کرد و گفت: مهمترین مشکل زیست محیطی جایگاه دفن زباله دهدشت، سوزاندن زباله ها است که دود حاصل از این آتش سوزی خطرات جدی برای مردم ایجاد می کند و تا کنون در این خصوص، اخطاریه‌های مختلفی به شهرداری دهدشت داد شد.


روح اله عزیزی افزود: برای تغییر مکان این جایگاه، نقاط مختلفی پیش بینی شد ولی این جایگاه‌ها نیز با معارضات مردمی روبرو شد که در کمیته پسماند شهرستان برای تغییر مکان این جایگاه با حضور فرماندار و دستگاه‌های متولی تصمیم گیری خواهد شد.


کارشناس بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه هم به مشکلات بهداشتی این جایگاه اشاره کرد و گفت: دفن غیر اصولی و جمع شدن زباله‌ها در این مکان باعث جمع شدن حشرات موزی و سگ‌های ولگرد شده و شیرابه ناشی از انباشت زباله نیز باعث الودگی آب‌های سطحی و زیر زمینی می شود.


حمزه علی کریمی افزود: دود حاصل از سوزاندن این زباله‌ها باعث آزار و اذیت مردم و تشدید بیماری‌های تنفسی می شود که با توجه به شیوع ویروس کرونا، نیاز است که مسئولان مربوطه برای رفع این معضل و سلامت مردم چاره اندیشی کنند.
 



تاریخ انتشار : 5 مرداد 1399, 20:08



» اخبار مرتبط:

  • شهردار دهدشت از ساماندهی محل دفن زباله این شهر خبر داد
  • میزان زباله تولیدی دهدشت نسبت به جمعیت این شهر بالا است
  • فرماندار لنده: تولید زباله در کهگیلویه وبویراحمد سه برابر استاندارد جهانی است/ ضرورت اجرای تفکیک زباله‌ها از مبدأ
  • فرماندار کهگیلویه: توسعه پایدار در کهگیلویه هنوز اندرخم یک کوچه است/ ضرورت همکاری شهرداران کهگیلویه بزرگ جهت دفن اصولی زباله‌ها در یک مکان مناسب
  • جلسه کمیته پسماند شهرستان کهگیلویه برگزار شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟