مشروح اخبار


» آمار خودکشی در گچساران ۵۰ درصد کاهش یافت



راک نیوز/  معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری گچساران گفت: میزان خودکشی در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است.

سید مرتضی سجاد پور در کمیته پیشگیری از خودکشی در گچساران افزود: امسال ۲ مورد خودکشی در این شهرستان رخ داد در حالی که در مدت مشابه سال گذشته چهار مورد بوده است.

وی بیان کرد: خودکشی به عنوان یک پدیده و معضل اجتماعی موضوعی است که نظم عمومی جامعه را برهم می زند و برای شناخت صحیح چنین پدیده ای باید نسخه های کاربردی ارائه کرد.

سجاد پور اظهار داشت: هم اکنون طرح جامع پژوهشی از سوی دانشگاه آزاد و با پیگیری بهزستی در خصوص خودکشی در این شهرستان در دست اجراست.

وی گفت: این پدیده شوم نیازمند بررسی دلایل اجتماعی، فرهنگی، محیطی و روانشناختی است تا بتوان با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی خانواده ها از این معضل در جامعه پیشگیری کرد.

سجاد پور تصریح کرد: استفاده از ظرفیت مردم نهاد در راستای پیشگیری و کنترل و کاهش خشونت در زمینه خودکشی ضروری است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری گچساران ادامه داد: هم اکنون در این شهرستان از سوی روان شناسان سازمان بهزیستی به افراد آسیب پذیر در زمینه خودکشی مشاوره ارائه داده می شود.

سجاد پور به اجرای سه کارگاه آموزشی در زمینه پیشگیری از خودگشی و عزت نفس از سوی آموزش و پرورش در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در این زمینه به  بیش از ۴۰۰ دانش آموزن از سوی آموزش و پرورش در قالب پرسش نامه ۳۰۰ سوالی آموزش ارائه شد.

وی گفت: همچنین برای جلوگیری از این پدیده شوم سازمان بهزستی به افرادی که قصد خودکشی در این شهرستان را داشته اند مشاوره ارائه می دهد.

سجاد پور پیش گیری را مهمترین اقدام در برابر خودکشی اعلام کرد و گفت: دستگاه های دولتی نقش بسزایی در پیشگیری از خودکشی دارند.

وی افزود: یکی از راهبردهای موثر برای کاهش خودکشی، مدیریت رسانه ها در زمینه نحوه صحیح انعکاس اخبار مرتبط با خودکشی است.

 



تاریخ انتشار : 8 مرداد 1399, 13:21



» اخبار مرتبط:

  • معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد: ضرورت بومی سازی آموزش برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در استان/درمان رایگان بیماران روانی در روستاها
  • زنگ خطر افزایش آمار خودکشی در کهگیلویه و بویراحمد
  • افراد مجرد و بیکار در صدر آمار خودکشی
  • گچساران میزبان همایش منطقه ای «پیشگیری از خودکشی» +جزییات
  • خودکشی چوپان گچسارانی با تفنگ ساچمه زنی !
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟