مشروح اخبار


» کرونا در کهگیلویه بویراحمد ترمز ندارد/کدام شهرستان ها قرمز هستند



راک نیوز/ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به تشریح آخرین وضعیت از شیوع ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در نشست ستاد مقابله با کرونا گفت: از شروع بیماری کرونا ویروس تا کنون تعداد 53 هزار نفر به بیمارستان های کرونایی ما مراجعه کرده اند که از این تعداد 3 هزار و 380 نفر در بیمارستان های کرونایی بستری شدند ,  تعداد افراد ترخیص شده از این تعداد 3 هزار و 281 نفر بوده است.
یزدانپناه عنوان کرد: در حا حاضر کل بستری های  موجود در بیمارستان های کرونایی استان 199 نفر است که از این تعداد 77 نفر کرونا قطعی هستند ، تعداد افرادی که کرونی قطعی بودند و بستری شدند 755 نفر بوده است که همان روند بستری شدن 20 درصد افراد مثبت را ادامه دارد 
 وی عنوان کرد: هم اکنون 16 بیمار در آی سی یو داریم که از این تعداد 6 بیمار زیر دستگاه هستند تعداد بهبود یافته کامل 2 هزار و 445 نفر است و تعداد فوتی ها 49 نفر است که از این تعداد 47 نفر بیماری زمینه ای  داشتند و 2 نفر دیگر نیز بیماری زمینه ای نداشتند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: همچنان شهرستان گچساران قرمز است، شهرستان بهمئی کم خطر است، نزدیک به خطر شهرستان دنا است و بقیه شهرستان های استان نیز در وضعیت نارنجی یعنی پر خطر قرار دارند.
یزدانپناه افزود: تعداد موراد مثبت در استان اکنون 3 هزار و 359 نفر است که از این تعداد در شهرستان بویراحمد 1288 نفر، گچساران 791 نفر، کهگیلویه 485 نفر، چرام 201 نفر، شهرستان باشت 205 نفر ، بهمئی 190، لنده 140 و دنا 119 نفر است.
وی گفت: تعداد فوتی های استان نیز به تفکیک شهرستان ها به این شکل است که در شهرستان بویراحمد 13 نفر بوده است، گچساران 20 نفر، کهگیلویه 9 نفر، چرام 2، باشت 4 تا و بهمئی 1 فوتی بوده لنده و دنا نیز فوتی نداشته اند.
یزدانپناه عنوان کرد: از نظر شیوع بیماری در کشور 356 در یکصد هزار نفر است در استان 471 در یکصد هزار نفر است درصد کشنگی بیماری در کشور 5.47 درصد و در کشور 1.46 درصد استف میزان مرگ و میر در کشور 19.5 درصد در هزار نفر و در استان 6.9 در یکصد هزار نفر است، تا کنون 21 هزار و 300 نمونه گرفته شده است شاخص نمونه گیری در استان 3 درصد است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: روز گذشته 136 نمونه گرفته شد که روند ثابتی در طی چند روز گذشته داشته ایم آمار بویراحمد و گچساران  نسبت به بقیه شهرستان ها زیاد است اما روندی که خیلی صعودی بود به روندی ثابت رسیده است.
وی در ادامه این نشست گفت: یکی از مشکلات این بود فشار اکسیژن در بیمارستان جلیل کم شده بود تا این که با کپسولی که از بیمارستان باشت آوردیم تامین شد، اما روز گذشته در این خصوص سه قرار داد بسته شد که ۳ میلیارد تومان هزینه آن شد کپسول اکسیژن امروز از اصفهان به استان ارسال  شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نیز گفت: شواهد نشان می دهد پیک اول را عبور کرده ایم پیش بینی می شود منحنی پیک به سمت کاهش در حال حرکت است، هرگاه پروتکل ها را رعایت کردیم روند بهتری در منحنی کرونا داشتیم بستری ها نیز کاهش پیدا کرده است احتمالا همچنان در میزان مرگ و میر کاهشی نداشته باشیم هفته آینده نیز همین مقدار مرگ و میر را پیش بینی می کنیم.
بانشی گفت: این هفته جهش بسیار خوبی در رعایت پروتکل های بهداشتی داشتیم  فقط دو نقطه را داریم که زیر ۷۰ درصد داریم نقاط ضعف ما در حمل و نقل است، ادارات و پاساژها رشد خوبی داشتند ۸۳ درصد رعایت پروتکل ها را در استان داریم سپاه ۲۰ نیرو به کمک بازرسی های ما فرستاد.
وی افزود: در این مرحله بحث تعطیلی و پلمپ را بیشتر کردیم چرا که دیگر همه آگاهی دارند هرکس کد نداشته باشد تعطیل می شود، ۱۶ پلمپ شده داریم این هفته پیش بینی می شود به بیشتر از ۴۰ موردپلمپ  برسد.



تاریخ انتشار : 9 مرداد 1399, 07:43



» اخبار مرتبط:

  • شناسایی 2497 بیمار مبتلا به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد/وضعیت نارنجی 5 شهرستان استان
  • بهبودی 50 بیمار مبتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد 
  • شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به 11 نفر رسید
  • آخرین وضعیت کرونا ویروس در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • آخرین وضعیت کرونا ویروس در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟