مشروح اخبار


» پیام تبریک مسولان شهرستان کهگیلویه به مناسبت روز خبرنگار



مسولان شهرستان کهگیلویه با ارسال پیام های جداگانه روز خبرنگار را تبریک گفتند.

به گزارش راک نیوز،مسولان شهرستان کهگیلویه با ارسال پیام های جداگانه روز خبرنگار را تبریک گفتند.


فرماندار کهگیلویه در پیامی فرا رسیدن ۱۷ مرداد روز خبرنگار راتبریک گفت.

متن پیام بدین شرح است:
بسم اله الرحمن الرحیم
یا ایها الرسل بلغ ما انزل الیک من ربک و ان لم تفعل فما بلغت رسالته والله یعصمک من الناس
(ای پیامبر ،آنچه از طرغ پروردگارت بر تو نازل شده را برسان و اگر این ابلاغ را انجام ندهی رسالت خود را به طور کامل انجام نداده ای)
مقارنت دو مناسبت روز خبرنگار و عید سعید غدیر فرصتی مغتنم است تا از منظر معنویت و اخلاق به جایگاه مهم و شان والای اصحاب قلم و امر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه نگریست ؛به گونه ای که بتوان غدیر را سوای اهمیت موضوعی و واقعه تاریخی ،اسلامی آن در مفاهیمی نو چون «تبلیغ» «انعکاس رویداد»«روایت یک حقیقت » بعنوان جلوه ای از «خبرنگاری عینی» در عصر جدید تبیین کرد . 
با این وصف به جرات می توان خبرنگاران را نقش آفرین ترین عنصر در ساختار دهی فرهنگی ،اجتماعی و ارتقای فرهنگ عمومی جامعه امروزی قلمداد نمود .آنها که به معنی واقعی کلمه نظارت دلسوزانه ،صداقت ،امانتداری و رعایت اخلاق حرفه ای را خط مشی خود قرار داده اند و با شجاعت و تعهد برآمده از وجدان بیدار ،در آگاهی ،اعتماد عمومی و امید آفرینی در اجتماع به جهد می کوشند .
اینجانب ضمن تبریک عید غدیر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار ،فرارسیدن این روز را به پیشگامان و فعالان عرصه رسانه بویزه خبرنگاران شهرستان کهگیلویه که با همدلی و مشارکت مسئولانه بعنوان ناظرانی حمایتگر و امین در شناسایی و رفع مشکلات، مسئولین شهرستان را همراهی نموده اند ؛تبریک عرض می نمایم
از خداوند منان توفیق روز افزون و ایفای نقش موثر این عزیزان در توسعه گام به گام شهرستان کهگیلویه و اعتلای ایران اسلامی مسئلت دارم .


**************************

به بهانه روز خبرنگار 
دردفتر زمانه فتد نامش ازقلم 
هرملتی که مردم صاحب قلم نداشت 
انانکه مرا به بنداسارت کشانده اند وآزادی واستقلالم را به بهای ناچیز فروخته اند ودر قتلگاه نامرد مردمان به تواضع مجبورم کرده اند ودرمسیر پستیها وپلشتیها قربانیم کرده اند،به گناهی بزرگ دچار گشته اند. گناهی به بلندای قتل انسانی مومن که خداوند فرمودند :((من قتل نفسا بغیر نفس اوفساد فی الارض فکاتما قتل الناس جمیعا))سوره مائده آیه سی ودو
(هرگاه کسی انسانی رابدون حق یاازروی فساد بکشد همانند این است که همه مردم راکشته است .)
زیرا من وسیله مدح ومنقبت وستایش ستایشگران وابزار تملق وچاپلوسی چاپلوسان متلون ومذبذب ومزور نیستم وازروز آفرینشم،هرآن که سخنی گفتم از عمق جانم برخاسته ونه ازنوک زبانم ،زیرا لسان تملق وچاپلوسی، لسان ضلالت وگمراهیست، زبان نفاق،دوئیت وانحراف است. 
من قلمم وباشماسخن میگویم ودرافرینشم فلسفه ای نیک نهفته است همان فلسفه بانام هدایت،حقیقت،صداقت وصراحت وبدانید همیشه جولانگاه من عرصه نشو ونمای توانمندیهای انسانهای صاحب فضل وعلم ودانش، شعروشعور ومعرفت، آگاهی ودانایی
وتوانایی بوده است وامام اول شیعیان میفرمایند ((عقول الفضلا فی اطراف اقلامها)):اندیشه های دانشمندان درحول وحوش قلمهاقراردارد. 
پس انانکه ازمن برای تحکم پایه های چاپلوسی استفاده کنند تابوسه برجایگاه اربابان خودزنند دون شان آفرینش وفلسفه ی وجودیم عمل کرده اند وبه قتلگاه چاپلوسی آلوده ام کردند توصیه میکنم هر گاه مرادردست این نااهل مردمان دیدید رهایم سازید وعلیه آنان داد سخن سردهید همانگونه که بشارت دهنده انسانیت وناجی بشریت فرمودند :
برصورت چاپلوسان خاک بپاشید. 
(احثوالتراب علی وجوه المداحین).

ایرج کاظمی جو
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه 

********************
به نام صاحب قلم 
سلام بر اصحاب رسانه، پیامبران روزگار بدون وحی ، کسانی که در عمق جامعه زندگی می کنند و حقیقت را آشکار می نمایند ، حامی انسان ها در برابر غیر انسان ها، مردی در برابر نامردی ، انسان های روزها و لحظات سخت ، علمداران حقیقت طلبی ، عدالت خواهی و مبارزه با فساد .
هفدهم مرداد سالروز شهادت خبرنگار شهید ، طارمی عزیز و روز خبرنگار را به خبرنگاران فرهیخته ، اصحاب قلم و رسانه استان تبریک و تهنیت عرض می کنم . 
امیدوارم در برداشتن بار سنگین امانت ، همواره موفق ، پیروز و سربلند باشید .
یوسف عمرانی نژاد 
ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت

************************
قال اللهُ الحَكيمُ فِى كِتَابِهِ الكَرِيم :
بِسْمِ اَللّٰهِ اَلرَّحْمٰنِ اَلرَّحِيمِ. ن وَ اَلْقَلَمِ وَ مٰا يَسْطُرُونَ
ن، و سوگند به قلم و آنچه به سبب قلم (و يا با قلم) مى‌نويسند.
درود صلوات بر ارواح پاک و طیبه شهداء،گرامی میداریم یاد و خاطره شهید اهل قلم ،شهید بزرگوار محمود صارمی مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف افغانستان ، که در مسیری مبتی بر ایمان عاشقانه پرگشود تا تا قداست قلم که همانا مایه صلاح و فلاح است را سرافرازانه  و سربلند بر لوح تاریخ معاصر برای همیشه جاودانه ثبت بنماید ،اینجانب  از صمیم قلب ضمن ارج نهادن به مقام شامخ رهروان این شهید معظم ،هفدهم مردادماه ،روز خبرنگار به طلایه داران این عرصه ، که همواره روح امید و بالندگی را در جامعه زنده نگه داشته اند صمیمانه تبریک عرض می نمایم .در پایان از همه خبرنگاران زحمت کش ،دلسوز وعلاقمند به عرصه امدادگری دعوت می کنم تا بعنوان مددکار افتخاری یاری رسان ما در نهاد مقدس کمیته امداد امام خمینی(ره) دهدشت درحمایت از ایتام و نیازمندان باشید ، امید است در پناه حق ماجور باشید .
سید عبدالخالق آرامش دوست 
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)دهدشت

**********************
بسمه تعالی
17 مرداد ماه «روز خبرنگار » یاد روز باشکوه تلاشگران عرصه اندیشه و قلم را به حضور خبرنگاران عزیز شهرستان کهگیلویه تبریک عرض مینمایم وضمن پاسداشت خاطره شهدای اصحاب رسانه،جد و جهد شما عزیزان را در برافروختن چراغ اطلاع‌رسانی مستقل و مسئولانه ارج می‌نهم. بی شک، دستیابی به قله‌های پیشرفت،سربلندی و سعادت جامعه ، مراقبت از منافع عمومی و مصالح مردم و آرمان‌های ارزشمند انقلاب اسلامی جز با حق‌جویی، صدق و مجاهدت در عرصه آگاهی ممکن نمی‌شود.لذا در همین راستا از اقدامات مجاهدت گونه اصحاب رسانه شهرستان کهگیلویه که در این ایام سخت و نفس گیر مقابله با بیماری کرونا یار و مددکار حوزه سلامت شهرستان در بحث اطلاع رسانی و پوشش اخبار مربوطه بوده اند کمال تقدیر و تشکر را دارم و از ایزد منان تداوم عزت و اهتمام مسئولانه این عزیزان را در روایت عشق، آزادی و حق گویی در عرصه آگاهی آرزومندم.
دکتر محمد طاهر طیب زادگان
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه


********************
بسم الله الرحمن الرحیم

خبرنگاران پرچم داران آزاد اندیشی اند. همانان که شجاعانه و صادقانه به دنبال اصلاح اموراتی هستند که شاید از دید همگان نادیده انگاشته شود و یا توجهی به آن نکنند. آنها تلنگری هستند بر اخلاقیات و بدون آنها واقعیت بازتابی نخواهد داشت. 

همانند شهید محمود صارمی که این روز به خاطر جانفشانی او روز خبرنگار نامیده شده است، خبرنگاران همواره در تلاش هستند تا آخرین لحظات جان خود دست از بیان واقعیات برندارند، ولو اینکه با آنها به نیکی رفتار نشود.
به اعتقاد من خبرنگاری تنها با عشق میسر است و نمیتوان به عنوان یک شغل به آن نگاه کرد. عشق به مردم، عشق به بیان حقیقت و عشق به اصلاح جامعه.
 
اینجانب ضمن گرامیداشت روز خبرنگار، زحمات این عزیزان را قدردان هستم و از صمیم قلب برای آنها قلم هایی را میخواهم نویسا و تاثیرگذار که جز بیان حقیقت، چیزی ننویسند.
با احترام فراوان احمد حکیم اداره صمت شهرستان کهگیلویه

*********************
سرپرست بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت در پیامی روز خبرنگار را تبریک گفت
به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار،سرپرست بیمارستان امام خمینی(ره) در پیامی روز خبرنگار را تبریک گفت.
به گزارش روابط عمومی بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت در متن این پیام آمده است:
بسم الله الرحمن الرحین
پیامبر خدا حضرت محمد (ص) در حدیثی فرموده است: «حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت‌گری نهراس». حق محوری، حق طلبی و حق گویی، از ویژگی های خبرنگاران موفق و خداترس است.
خبرنگاران طلایه داران جبهه آگاهی و چشم بینا و زبان گویای مردم هستند.
روز خبرنگار فرصتی ارزشمند و گرانبها است ، برای پاسداشت مقام شامخ تمامی انسان های فرهیخته که در راه روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه جان خود را تقدیم انقلاب کردند.خبرنگاران به راستی تجسم امانت، مسئولیت، تعهد، دلسوزی و وظیفه اند
بی شک نقش مهم و تأثیرگذار تمام دست‌اندرکاران رسانه، خبرنگاران، فعالان شبکه‌های اجتماعی و پایگاه‌های خبری در پوشش اخبار مربوط به بیماری کرونا و در همه مواقع،همواره منشأ اطمینان‌بخشی برای سلامت جامعه بوده و بازویی توانمند برای اطلاع‌رسانی و همکاری با مجموعه بیمارستان امام خمینی(ره) محسوب می‌شوند و امید است در کنار هم با حفظ آرامش و اطلاع‌رسانی حرفه‌ای و مسئولانه در این آزمون بزرگ نیز همچون همیشه سربلند بیرون بیاییم.
اینجانب ضمن تبریک عید سعید غدیر خم و گرامیداشت خاطره شهدای اصحاب رسانه و شهید صارمی و تمامی کسانی که ارزشمندترین گوهر زندگی خود، یعنی جان خود را در راه آگاهی بخشی و اعتلاء ایران و اسلام و مردم بر کف نهاده و در تاریخ ماندگار شدند، فرارسیدن روز خبرنگار را به تمامی خبرنگاران و اصحاب رسانه تبریک و تهنیت عرض نموده و از درگاه خداوند رحمان، سعادت، سلامت و توفیق روز افزون را در تمامی امور خواستارم.
دکتر ابراهیم یاری نسب
سرپرست بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت

************************



تاریخ انتشار : 17 مرداد 1399, 10:59



» اخبار مرتبط:

  • مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه وبویراحمد: روز تلاشگران عرصه اندیشه و قلم و طلایه‌داران عرصه آگاهی مبارک باد
  • پیام تبریک مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت روز خبرنگار
  • پیام تبریک جمعی از مسولان شهرستان کهگیلویه به مناسبت روز خبرنگار
  • مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد : نوشته هایتان طلوع حقیقت و بیان دردهای کسانی است که نمی توانند بگویند و فریادشان بی صداست
  • تبریک فرمانده انتظامی شهرستان گچساران به مناسبت روز خبرنگار
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟