مشروح اخبار


» اطلاعیه جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه در خصوص کرونا ویروس



از عموم مردم تقاضامندیم با توجه به اینکه جمعی از فرزندانشان اعم از پزشک، پرستار، کادر درمانی و بهداشتی بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت و همچنین پرسنل مراکز بهداشتی و درمانی و فوریت های پزشکی هم اکنون به ویروس کووید ۱۹ مبتلا شده اند و بعضی از آنها در وخامت حال به سر می برند، نسبت به رعایت تمامی دستورات و سفارشات شیوه نامه های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا اهتمام جدی داشته و از تشکیل و یا شرکت در هر گونه تجمع انسانی به هر بهانه ای چه عزا و چه تجمع های مبتنی بر سنت ها و آیین های محلی خودداری نمایند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه در اطلاعیه‌ای از عموم مردم شریف شهرستان خواست تا ضمن رعایت جدی پروتکلهای بهداشتی، جهت حفظ جان خود و عزیزانشان از حضور در اجتماعات اجتناب کرده و همچنان فاصله فیزیکی خود از دیگران‌ را به هنگام حضور در اجتماع رعایت نموده و استفاده همگانی و مداوم از ماسک را به عنوان یک اصل اساسی جهت جلوگیری از شیوع این بیماری همواره در نظر داشته و به انجام آن پایبند باشند.


به گزارش راک نیوز به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه، در این اطلاعیه ضمن قدردانی از همراهی مردم در اجرای فاصله گذاری اجتماعی به عنوان مهم‌ترین راهکار کنترل همه گیری بیماری کرونا و با توجه به وضعیت قرمز این بیماری در شهرستان آمده است:
۱. همچنان تاکید می‌شود موثرترین راه برای پیشگیری از ابتلا به کرونا و قطع زنجیره ابتلا، اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی است که می‌تواند تا بیش از ۹۵ درصد برای پیشگیری از ابتلا، موثر باشد.
۲. مجددا تاکید می‌گردد درخانه بمانید مگر اینکه به اضطرار مجبور به ترک خانه بصورت موقت شوید، در این صورت حتما رعایت و اجرای دستورالعمل‌های وزارت بهداشت ودرمان و اموزش پزشکی را برای عدم ابتلا به کرونا کاملا جدی بگیرید.
۳. تاکید میگردد مهترین عامل ابتلاء همشهریان به بیماری کرونا و شیوع حداکثری آن حضور در اجتماعات بویژه مراسمات خاکسپاری و ختم میباشد، لذا مجدانه از عموم مردم تقاضامندیم تحت هیچ عنوانی در چنین اجتماعاتی حضور پیدا نکنند.
۴- با توجه به فرا رسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و ضمن عرض تسلیت به محضر عموم شیعیان و رهروان آن حضرت، به اطلاع می رساند راه اندازی کاروان های پیاده روی عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورا که مبتنی بر تجمع حداکثری و فشرده عزاداران میباشد بر خلاف پروتکل های بهداشتی بوده و اجرایی نخواهد شد لذا برگزاری مراسم عزاداری عمومی در فضاهای سربسته صرفاً در ایام مشخص شده و ساعات محدود و در مساجد، حسینیه ها و تکایایی مجاز است که به تشخیص کارگروه مربوطه دارای شرایط مناسب بهداشتی و مدیریتی هستند.
۵- برگزاری مراسم در اماکن مجاز صرفا با رعایت اصول «کاهش زمان مراسم، تراکم حداقلی، آلودگی زدایی منظم، رعایت فاصله یک و نیم متر و استفاده مستمر و همگانی از ماسک» انجام می شود.
۶- مسئول برگزاری مراسم عمومی نسبت به رعایت کامل ضوابط بهداشتی، تعداد شرکت کنندگان و زمان برگزاری متعهد می باشد.
۴- هیچ گونه پذیرایی در جریان برگزاری مراسم عزاداری و پس از آن انجام نمی شود و اطعام و نذورات صرفاً مطابق دستورالعمل های بهداشتی در پخت و پز و بسته بندی به صورت بیرون بر و در ظروف غیر مشترک و یک بار مصرف توزیع می شود.
در پایان ضمن ارج نهادن به زحمات تمامی پرسنل حوزه سلامت در بخش های مختلف بهداشتی و درمانی شهرستان که در قبال سلامت مردم عزیز خالصانه و مجاهدانه ادای دین نموده اند، از عموم مردم تقاضامندیم با توجه به اینکه جمعی از فرزندانشان اعم از پزشک، پرستار، کادر درمانی و بهداشتی بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت و همچنین پرسنل مراکز بهداشتی و درمانی و فوریت های پزشکی هم اکنون به ویروس کووید ۱۹ مبتلا شده اند و بعضی از آنها در وخامت حال به سر می برند، نسبت به رعایت تمامی دستورات و سفارشات شیوه نامه های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا اهتمام جدی داشته و از تشکیل و یا شرکت در هر گونه تجمع انسانی به هر بهانه ای چه عزا و چه تجمع های مبتنی بر سنت ها و آیین های محلی خودداری نمایند.



تاریخ انتشار : 8 شهریور 1399, 06:38



» اخبار مرتبط:

  • مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان کهگیلویه عنوان کرد: خطر در کمین سلامت مردم کهگیلویه/ ضرورت رعایت همه جانبه پروتکل های بهداشتی در مواجهه با کرونا
  • اطلاعیه جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه
  • واکنش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه به خبر مبتلا بودن مدیر این شبکه به کرونا
  • احتمال بازگشت فارس به روزهای نخست کرونا با سهل انگاری
  • فوری/ افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در بهبهان + آمار جدید
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟