مشروح اخبار


» پیشرفت 90 درصدی سد کوهبرد کهگیلویه



حجت الاسلام سید محمد موحد نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی ، صبح امروز به اتفاق فرماندار شهرستان و رییس جهاد کشاورزی از سد آبی خاکی شهید دلنسب کوهبرد بازدید کرد .

به گزارش راک نیوز،حجت الاسلام سید محمد موحد نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی ، صبح امروز به اتفاق فرماندار شهرستان و رییس جهاد کشاورزی از سد آبی خاکی شهید دلنسب کوهبرد بازدید کرد .




حجت الاسلام سید محمد موحد در این بازدید با شاره به پتانسیل های موجود شهرستان در بخش کشاورزی گفت : این پروژه کمک بزرگی به دو بخش کشاورزی وگردشگری خواهد کرد و نیاز است تا همه دستگاه ها برای تکمیل و بهره برداری این طرح بصورت ویژه حمایت کنند .



وی گفت : با اجرای این سد بالغ بر ۳۵۰ هکتار از اراضی دیم این شهرستان به اراضی آبی تبدیل می‌شوند و تحقق این مهم نقش بسزایی در جهش تولید و ایجاد اشتغال جوانان منطقه خواهد داشت .



نماینده مردم کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده ابراز کرد : با روند رو به رشد طی شده امید است این طرح تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.


حجت الاسلام موحد به ظرفیت مناسب گردشگری این طرح هم اشاره کرد و گفت : قطعا در حوزه گردشگری تحول خوبی خواهیم داشت و انشاالله منطقه کوهبرد به یک مکان مهم گردشگری تبدیل خواهد شد .

وی تصریح کرد تمام تلاش خود را بکار خواهیم گرفت و پیمانکار طرح را حمایت میکنیم که این طرح تا دهه فجر امسال به بهره برداری برسد و سال آینده شاهد تحولی در حوزه رونق کشاورزی و گردشگری این بخش باشیم .



فرماندار کهگیلویه هم در این بازدید سد شهید دلنسب کوهبرد را ازطرح های مهم شهرستان دانست و گفت : این طرح تنها سد آبی خاکی شهرستان است که نقش اساسی جهت فعال سازی کشاورزی ،گردشگری واشتغال دارد.


علیرضا اتابک افزود : این پروژه پیشرفت فیزیکی خوبی داشته است و از پروژه های ملی و جهش وتولید است.



وی گفت : در سال جاری ۷ و نیم میلیارد تومان اعتبار به این طرح اختصاص یافت که انتظار میرود طرح در موعد مقرر تکمیل و به بهره برداری برسد .


رئیس جهاد کشاورزی شهرستان به اعتبارات هزینه شده در این طرح اشاره کرد و گفت : عملیات اجرایی این طرح از سال ۹۰ آغاز و تاکنون ۲۱ میلیارد تومان جهت اجرای این طرح هزینه شد و قرارد جدید نیز برای ادامه کار با پیمانتکار منعقد شده که این قرار داد نیز ۱۱ میلیارد تومان می باشد .



علیرضا نیکویی زاده پیشرفت فیزیکی این طرح را ۹۰ درصد عنوان کرد وگفت : امیدواریم این طرح تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.



پیمانکار این طرح هم گفت : از ابتدای اجرای طرح تا کنون با تمام توان و تجهیزات فنی و ماشین آلات کار تکمیل این طرح را انجام دادیم و تا کنون 23 سه متر از ارتفاع 26 متری تاج سد کار شده است .



احسان تابش نژاد افزود : همچنین تا کنون بیش از 275 هزار متر مکعب خاکریزی شده که تنها 25 هزار متر مکعب دیگر خاکریزی برای بهره برداری کامل طرح نیاز است که این کار به سرعت در حال پیشرفت است .


وی گفت : عملیات بتن ریزی و سرریز سد نیز به پایان رسیده که برای تکمیل طرح حمایت همه جانبه مسولان در بحث تامین اعتبار نیاز است که بتوانیم این طرح را به مردم منطقه هدیه دهیم



تاریخ انتشار : 14 شهریور 1399, 11:26



» اخبار مرتبط:

  • سدشرابگروˈ دربخش سرفاریاب شهرستان چرام بزودی به بهره برداری می رسد
  • در جلسه نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی با مسولان استانی و شهرستانی در خصوص آبرسانی به چهار شهر چه گذشت؟
  • اختصاص 250 میلیارد به ساخت سد کوهبرد کهگیلویه
  • پیشرفت 18 درصدی سد سرپری /تکمیل این سد 500 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد/جزییات
  • به مناسبت هفته دولت 31 طرح در شهرستان کهگیلویه افتتاح شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟