مشروح اخبار


» رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه ‌‌و بویراحمد:کلاهبرداری به بهانه اینترنت رایگان برای معلمان و دانش آموزان



رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه ‌‌و بویراحمد هشدار داد : مجرمان سایبری با ارسال لینک‌های جعلی در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی به بهانه دریافت بسته‌های اینترنتی رایگان از معلمان و دانش آموزان کلاهبرداری می‌کنند.

به گزارش راک نیوز "سرهنگ روح‌اله شهبازی‌ پور رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این روز‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا کلاس‌های آموزشی به صورت مجازی برگزار می‌شود، بیان کرد: مجرمان سایبری همواره در کمین نشسته و از هر موقعیت و مناسبتی سوء‌استفاده می‌کنند و سعی در به دام انداختن کاربران دارند که در این شرایط معلمان و دانش‌آموزان از بهترین قربانیان آنها هستند.


وی افزود: مجرمان سایبری ضمن ایجاد صفحات فیشینگ و ارسال لینک‌های جعلی، با انجام تبلیغات فریبنده از قبیل بسته‌های اینترنتی رایگان یا شارژهای شفگت انگیز و ارزان برای تلفن همراه در شبکه‌های اجتماعی، اعتماد معلمان و دانش‌آموزان را به خود جلب کرده و اقدام به سرقت اطلاعات بانکی‌ معلمان و اولیاء دانش‌آموزان کرده و حساب بانکی‌شان را خالی می‌کنند.


این مقام انتظامی تاکید کرد: معلمان و دانش آموزان عزیز هرگز فریب این‌گونه تبلیغات را نخورند و برای دریافت هرگونه بسته اینترنت رایگان مخصوص آموزش، فقط از طریق سایت‌های اعلامی از طریق رسانه ملی یا وزارت آموزش و پرورش اقدام کنند و از خرید در درگاه‌های مشکوک یا ثبت‌نام در دیگر سایت‌ها خودداری کنید.


رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد به معلمان و دانش آموزان توصیه کرد: به‌هیچ وجه به لینک‌های ارسالی در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی با عنوان ثبت‌نام و دریافت اینترنت رایگان همراه، اعتماد و اطمینان نکنند و فقط با مراجعه به وب سایت اینترنتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به نشانی  https:‎//ictgifts.ir یا سایت اینترنتی اپراتورهای تلفن همراه اقدام به ثبت نام و دریافت بسته اینترنت رایگان اختصاصی خود کنند.


سرهنگ شهبازی ‌پور خاطر‌نشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده و یا بروز هرگونه مشکل سریعاً آن را از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما در میان بگذارند.



تاریخ انتشار : 5 مهر 1399, 12:36



» اخبار مرتبط:

  • دستگیری باند کلاهبردار اینترنتی در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • نحوه فعال سازی اینترنت معلمان اعلام شد +آدرس
  • هشدار رئیس پلیس فتا شهرستان کهگیلویه در خصوص خریدهای اینترنتی
  • شناسایی و دستگیری فروشنده رسیدهای جعلی بانکی در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • هشدارهای پلیس فتا به زائران اربعین حسینی ؛ مراقب باشید
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟