مشروح اخبار


» چند خبر از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد



مرکز آموزشی کانون زبان ایران، شعبه گچساران صبح روز چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ همزمان با روز جهانی کودک با حضور مسئولان استانی و شهری در این شهرستان آغاز به کار کرد.

به گزارش راک نیوز به نقل از  روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد این مرکز آموزشی درحالی در خیابان ولی عصر ، جنب ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گچساران کار خود را شروع کرده است که از این پس در آن زبان انگلیسی به دختران و پسران علاقه‌مند در هر سه گروه سنی کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال آموزش داده می‌شود.

آیین افتتاح مرکز آموزشی کانون زبان شهرستان گچساران ، با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ،معاون فرماندار، رئوسای سازمان‌های تبلیغات اسلامی ، آموزش و پرورش و بهزیستی گچساران برگزار شد.

یادآوری می‌شود کانون زبان استان کهگیلویه و بویراحمد با یک  مرکز آموزشی و حدود ۳۲۰ زبان‌آموز (آنلاین)در حال فعالیت است.

 گفتنی است:در مراکز آموزشی یاسوج و گچساران  زبان انگلیسی، در حال تدریس است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات با شماره  ٠٧۴٣٢٢٢٧٢٢١ تماس بگیرند و از شرایط و نحوه ثبت‌نام اطلاع یابند و یا به سایت www.ili.ir مراجعه کنند.

********************************************
 مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان گفت: فراخوان این جشنواره  از سوی بسیج رسانه در ماه مبارک رمضان آغاز شد و دریافت آثار با محورهای رویدادهای ماه مبارک رمضان، رزمایش کمک های مؤمنانه، همدلی با آسیب دیدگان ناشی از بیماری کرونا،روز جهانی قدس و استکبارستیزی، سالروز شهادت حضرت علی (ع)، تجلیل از کادر درمانی، اقدامات دستگاه ها، سازمان ها و گروه های مردمی و جهادی در حوزه مقابله با کرونا و.. تا ۱۵ تیر ادامه داشت.

اخلاقی نیا افزود: از ۱۵ برگزیده بخش مردمی این جشنواره در بخش‌های مختلف فرهنگی هنری ۱۲ نفر برگزیده عضو و کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بودند.

اخلاقی نیا  گفت: در حوزه عکس و نقاشی با موضوع (کرونا را شکست می دهیم)، علی علیزاده از یاسوج، زینب علیپور از یاسوج رتبه اول، سحر و سارا مزرعه از باشت رتبه دوم را کسب کرد.

وی  افزود: در بخش عکس و نقاشی با موضوع ماه مبارک رمضان نیز شرزین و شیده صراف مقدم، رتبه اول و اسما رئیسی نیز رتبه دوم را کسب کردند.

مدیرکل کانون استان ابراز داشت : در بخش کلیپ مربوط به کرونا و ماه رمضان؛ جمیله فلاحی از گچساران، زهرا عباسی از گچساران، ابوالفضل محمد خانی از سی‌سخت به ترتیب رتبه اول تا سوم و کیانا شیرزادی و زینب الهی نژاد  از یاسوج شایسته تقدیر شناخته شدند.

وی  اضافه کرد :در بخش کتاب‌خوانی کودک و نوجوان امیرماهان رحمتی شایسته تقدیر شناخته شد.
********************************************
بنیامین شیروان لک نوجوان ۱۴ ساله گچسارانی عضو کانون پرورش فکری ک.دکان و نوجوانان است که تاکنون ۲ کتاب برای رفع چالش های اجتماعی ویروس کرونا و بقای حیات وحش نگاشته است.

به گزارش روابط عمومی کانون استان کهگیلویه و بویراحمد ،او با وجود داشتن مشکل کم بینایی اما با درک شرایط اجتماعی در قالب داستان و به زبان ساده برای رفع مشکلات اجتماعی تلاش می کند.

بنیامین امسال مقام دوم جشنواره ملی هر خانواده یک کتاب یاریگران زندگی در رشته داستان را کسب کرده است.

او در سال۱۳۹۹ همچنین در نخستین جشنواره قاب ماندگار ویژه مدارس استثنایی کهگیلویه و بویراحمد به عنوان نفر اول تقدیر شد. در این جشنواره یکهزار و۵۰۰ اثر شرکت داشتند.

بنیامین نوجوان داستان ما در سن ۱۱ سالگی کتاب «ماجراهای شاهزاده» و« لک لک ها »را با موضوع حیات وحش نوشت که در آن با توجه به خشکسالی های آن سال ها به زبان داستان از مخاطبان خود خواسته شده تا برای تامین غذا و آب حیات وحش مشارکت کنند.

بنیامین که هم اکنون در پایه نهم تحصیل می کند به تازگی دومین کتاب خود با نام مهمان ناخوانده کرونا را به رشته تحریر درآورده است.

او هنر نویسندگی  و موفقیت در زندگی را مدیون عرفان برادر نابینای خود می داند.

عرفان شیروان لک برادر عرفان که به دلیل یک بیماری ارثی در زمان کودکی نابینا شد اکنون که جوانی ۲۰ ساله است هفت کتاب نگاشته است.

کتاب مهمان ناخوانده کرونا به نویسندگی بنیامین شیروان لک امروز سه شنبه پانزدهم مهر با حضور مسئولان رونمایی شد.

بنیامین می گوید: کتاب مهمان ناخوانده کرونا داستان سه کودکی است که در دوران انتشار بیماری کرونا بدون رعایت دستورالعمل های بهداشتی در بازی فوتبال حاضر و به بیماری ویروس کرونا مبتلا و خانواده آنان هم گرفتار این بیماری می شوند.

مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری شماره یک گچساران در آئین رونمایی از این کتاب گفت: کتاب مهمان ناخوانده کرونا به زبان ساده و داستانی از کودکان می خواهد دستورالعمل های پیشگیری از ویروس کرونا را رعایت کنند تا شاهد بیماری یا خدای ناکرده مرگ نزدیکان خود نباشند.

پرویز شاکری افزود: رونمایی از این کتاب به دلیل اینکه نویسنده آن یک دانش آموز است به عنوان نخستین برنامه های هفته کودک امسال در گچساران انجام شد.

وی بیان کرد:این کتاب در ۱۶ صحفه رنگی از سوی انتشارات تخت جمشید استان فارس منتشر شده است.

شاکری ابراز داشت: این کتاب در ۲ هزار نسخه منتشر شده و قیمت هر نسخه آن ۱۲ هزار تومان است.

شاکری با اشاره به اینکه نویسنده کتاب مهمان ناخوانده کرونا دارای مشکلات بینایی است و هزینه انتشار کتاب به صورت شخصی از سوی خانواده فرهنگ دوست او تامین شده از دستگاه های اجرایی خواست تا با خرید کتاب مهمان ناخوانده کرونا ضمن کمک به کتابخوانی گامی برای مهار ویروس کرونا بردارند.

وی با اشاره به اهمیت معرفی کتاب برای تشویق نسل جوان به مطالعه تلاش بنیامین شیروانی لک برای نوشتن کتاب را الگویی برای سایر دانش آموزان دانست.

هفته ملی کودک امسال از ۱۲ تا ۱۷ مهرماه بوده و شعار آن نیز «آینده  را باید ساخت» است.

********************************************

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح تامین محتوای یکپارچه مراکز کانون با عنوان «تمیم» به مناسبت هفته کودک خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد، کبری اخلاقی نیا با اعلام این خبر گفت: با اجرای این طرح، ۱۳۲ عنوان کتاب انتشارات کانون و سایر ناشران معتبر حوزه کودک و نوجوان به مراکز کانون سراسر استان ارسال شد .

وی با اشاره به اهدای این چهار هزار جلد کتاب به کودکان و نوجوانان افزود:۷۰ عنوان از این کتاب‌ها شامل۵۰ عنوان کتاب نابینایان و ۲۰ عنوان کتاب آوا به منظور استفاده کودکان و نوجوانان دارای نیاز ویژه در اختیار مرکز فراگیر کانون استان قرار گرفت.

اخلاقی نیا گفت: تولید محتوای آموزشی از این کتاب‌ها نیز توسط مربیان مراکز کانون استان آغاز و آثار ارزشمندی تولید و در فضای مجازی عرضه شده است.

وی هدف از انجام این اقدام کانون پرورش فکری پس از نزدیک به یک‌دهه وقفه را تجهیز مراکز کانون به تازه‌ترین آثار حوزه‌ی نشر کتاب کودک و حمایت از ناشران آثار مناسب برای مخاطبان کودک و نوجوان دانست.

مدیرکل کانون کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود: اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون از دیرباز جزو کتاب‌خوان‌ترین کودکان و نوجوانان ایرانی بوده‌اند و عطش سیری‌ناپذیر آنان به مطالعه، ضرورت تأمین کتاب‌های مناسب برای آنان را گوشزد می‌کرد.

گفتنی است، «تمیم» عنوان طرحی است که بر اساس آن کتاب‌های ناشران برگزیده در جایزه کتاب ماه و سال و سرگرمی‌ها و اسباب‌بازی‌های منتخب در اختیار کتاب‌خانه‌های کانون در سراسر کشور قرار می گیرد.

گفتنی است اهدای کتاب های اهدایی از سوی کانون به مدارس ، مساجد ، کانون اصلاح و تربیت و ... ار برنامه ها کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد می باشد.


********************************************

آموزش زندگی سالم برای نوجوانان کانون اصلاح و تربیت کهگیلویه و بویراحمد محور سخنان مدیران کل کانون پرورش فکری و اداره زندان‌ها و اقدامات تامینی تربیتی این استان بوده است.

به گزارش روابط عمومی کانون کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد در نشست با مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی تربیتی با قدردانی از اقدامات صورت گرفته در زندان‌های استان گفت: خوشبختانه با فضاسازی‌های انجام شده در زندان‌ها، محیطی شبیه خانواده برای مجموعه تحت پوشش فراهم شده است.

کبری اخلاقی‌نیا  اضافه کرد: اکثر مربیان کانون پرورش فکری، در زمینه هنری، ادبی و فرهنگی فعالیت دارند و در زمینه اعزام مربی به کانون اصلاح و تربیت و اندرزگاه نسوان به ویژه در زمینه‌های نقاشی و داستان‌نویسی بر اساس نیازسنجی کودکان می توانیم همکاری داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به وضعیت کنونی جامعه و گرفتاری‌های که از بابت ویروس کرونا شکل گرفته است ، کلاس‌های حضوری با محدودیت برگزار می‌شود ولی با راه‌اندازی کلاس‌های آنلاین می‌توانیم در خدمت فرزندان زندانیان و کارکنان باشیم .

وی تأکید کرد: تجهیز کتابخانه کانون اصلاح و تربیت به کتاب‌های مورد نیاز مددجویان اولویت اصلی این مرکز است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ادامه داد: این نهاد آمادگی دارد تا در اجرای کارگاه‌های نقاشی، کتابخوانی و نمایش‌عروسکی برای جامعه هدف با اداره کل زندان‌ها همکاری کند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی تربیتی کهگیلویه و بویراحمد در این بازدید گفت: همکاری و مشارکت با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در زمینه فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، تبادل اطلاعات و بهره گیری متقابل از ظرفیت های موجود با توجه به اهداف، تعهدات و امکانات طرفین و در راستای آموزش و ترویج فرهنگ زندگی سالم در بین کودکان و نوجوانان توانمندسازی جامعه هدف کودکان و نوجوانان گروه سنی ۶تا ۱۸ سال را از در برنامه داریم.

منصور بیژنی اضافه کرد: رسالت ما در مجموعه سازمان زندان‌ها، اصلاح و تربیت، اشتغال و حرفه آموزی زندانیان و ایجاد بستر مناسب برای آنان است تا در بازگشت به جامعه مرتکب جرم نشوند.

وی بیان کرد:  بیشتر افرادی که در کانون نگهداری می شوند؛ دارای خانواده های بدسرپرست یا بی سرپرست بوده یا فرزند طلاق هستند.
*********************************************

همزمان با هفته ملی کودک، کتابخانه‌های سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سپیدار و پاتاوه ، فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد، کتابخانه سیار روستایی سپیدار و پاتاوه کانون پرورش فکری با دو هزار جلد کتاب و  ۲۳روستا از روستاهای شهرستان بویراحمد و دنا  را تحت پوشش کتاب رسانی و فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی قرار خواهد داد.

کبری اخلاقی نیا  مدیرکل کانون پرورش فکری استان در مراسم افتتاح این کتابخانه با تاکید بر ضرورت توسعه کتابخانه‌های سیار در استان گفت: کتابخانه‌های سیار، تازه‌های کتاب کودک و نوجوان را به دست کودکان روستایی می رسانند و عضویت و استفاده از فعالیت ها در آنها رایگان است.

در این مراسم همچنین حجت الاسلام میرمحمدی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری  با تاکید بر نقش ترویج کتابخوانی به عنوان یکی از ابزارهای تحقق توسعه پایدار گفت: خانواده‌ها، مدیران و مسئولین اگر نگران شاخص‌های توسعه کشور مخصوصا در روستاها باشند حتما کودکانی کتابخوان پرورش خواهند داد.

وی در ادامه با اشاره به این که اعتماد مخاطب و خانواده‌ها به یک سازمان یکی از مهمترین سرمایه‌های یک سازمان محسوب می شود گفت: کانون به عنوان یک نهاد دولتی با مربیان مجرب و توانایی‌های ویژه‌ می تواند در مناطق محروم برای کودکان و نوجوانان خدمت رسانی کنند.

این مراسم با حضور مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ،مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری،بخشداری پاتاوه، مدیرکل کتابخانه هاب استان  و تعدادی از مسوولان برگزار شد.
****************************************************

کبری اخلاقی نیا مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته ملی کودک پیامی صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون کهگیلویه و بویراحمد ، در این پیام آمده است:

به نام خداوند بخشنده ی مهربان 

کودکان باغچه ای از امیدند  که از شکوفه لبریز است

هر کودک گلدانی‌ست  از زیباترین گل‌های خوشبو که با حضور خود خانه‌ها را به بهار گره زده اند.

کودکان سرمایه جامعه به شمار می‌آیند و آینده ی  روشن از نگاه آنان، تجلی می یابد و برای رشد و بالندگی نیاز به آرامش و شادی دارند و در این روزهای پر تلاطم بیماری بیش از پیش باید مواظب دنیای صمیمانه و کودکانه آنان باشیم.

اینجانب هفته ملی کودک (۱۲ الی ۱۷ مهر ماه ) با  شعار " آینده را باید ساخت "نشان از طنین شادابی کودک در ساختن آینده ای روشن  و همچنین  مصادف با اربعین حسینی که خود نماد آزادی و آزادگی

 می باشد را به تمام کودکان جهان که یادآور پروانه ها و رنگین کمانند تبریک می گویم و امیدوارم آنان در جهانی سرشار از صلح و آرامش که حق طبیعی آنان و هدیه ای از طرف پروردگار است زندگی کنند .

کبری اخلاقی نیا

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد



تاریخ انتشار : 17 مهر 1399, 15:13



» اخبار مرتبط:

  • زنگ آغاز هفته ملی کودک در یاسوج نواخته شد
  • مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:آگهی جذب مدرس درکانون زبان ایران
  • موفقیت کودک بهبهانی در مسابقه‌ نقاشی رومانی
  • درخشش کودک 6ساله بهبهانی در مسابقه نقاشی بلاروس+عکس
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟