مشروح اخبار


» نوشتاری خطاب به استاندار محترم و متولیان ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد"



پایبندی و آراستگی بدین مشخصه،وجه تمایز مدیران فعال،پاکدست و جهادی ست از مدیران منفعل و تن پروری که مناصب زودگذر دنیوی را کعبه آمال خویش می پندارند.

مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین راک نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.



بسم الله الرحمن الرحیم



هست کلید در گنج حکیم


"نوشتاری خطاب به استاندار محترم و متولیان ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد". 


با اهداء سلام و گرامیداشت هفته تربیت بدنی و نیروی انتظامی.یقینا از اهم کلید واژها در منشور جمهوری اسلامی ،واژه مقدس "خدمت" است که مکیال و معیار معقولی ست برای ارزیابی و سنجش لیاقت مدیرانی که سودای فقرستیزی و عدالت پروری را در سر می پرورانند.



 پایبندی و آراستگی بدین مشخصه،وجه تمایز مدیران فعال،پاکدست و جهادی ست از مدیران منفعل و تن پروری که مناصب زودگذر دنیوی را کعبه آمال خویش می پندارند.



یکی از آرمان ها و رسالت های اساسی نظام جمهوری اسلامی، عینیت بخشیدن به پروسه خدمت رسانی در همه ابعاد و ابعاض زندگی مردم است که در سیره اولیاء الهی نیز،توجه جدی بدان معطوف شده است.


رهبر حکیم انقلاب اسلامی نیز به کرات،به تحقق وظیفه خدمتگزاری، تقریر و تاکید فرموده اند که:"ما اصلا برای خدمت به مردم آمده ایم".


بنابر این تعلل و اهمال برخی مدیران در انجام رسالت ذاتی خویش، امری ست قبیح و نامقبول،صد البته تلاش و تدبیر مدیرانی را که از کارهای فروبسته مردم،گره گشایی می کنند،می ستاییم و برای مدیرانی هم که منصب و جاه و "دولت مستعجل" خویش را بر خدمت "بی مزد و منت" به توده مردم،ترجیح می دهند، هیچگاه ارج و وقعی نمی نهیم و کردارشان را نیز تقبیح می کنیم.



الغرض، امروز نظام سلطه غرب برای القاء دکترین اعتقادی و تحکیم هژمونی خویش، پیش و بیش از همه،قلب سلیم جوانان را نشانه گرفته است و از غفلت و مسامحه کاری ما،برخی از آنان را به تشکیک در مبانی اعتقادی و استحاله فرهنگی،مبتلا کرده است.


یکی از اهم مکانیسم های دفاعی ما در مواجهه با شبیخون دشمن،ترغیب جوانان در اقبال به ورزش، تجهیز و تمهید زیرساخت های ورزشی و توزیع عادلانه امکانات مربوط بدان، متناسب با عمق محرومیت و ظرفیت های بالقوه و بالفعل مناطق استان است.




بخش معظمی از جوانان تحصیلکرده و بیکار برای استفاده از فرصت های فراغت خویش، ملجاء و مامنی جز ورزش و ورزشگاهها پیش روی خود نمی بینند که در برخی از مناطق استان،پاسخ بدین نیاز حیاتی،به حلقه ای مفقوده و گرهی کور مبدل شده است.




بی مبالاتی و دهن کجی برخی عناصر به تامین مطالبات ورزشی جوانان،مساوی ست با چراغ سبز نشان دادن به انواع آسیب ها،تهدیدها،فرقه های ضاله،نحله های نومعنویت گرای شبه عرفانی که با وعده های پرزرق و برق خویش در شهر و روستا،دل جوانان را می ربایند و به صیدشان کمر همت بسته اند.



نفس خدمت به مردم و به خصوص تامین نیازهای ورزشی جوانان،عبادتی ست انکارناپذیر و ممدوح.به قول سعدی شیرازی:



الا گر طلبکار اهل دلی/ز خدمت مکن یک زمان، غافلی/درون دل خستگان شاد کن/ز روز فروماندگی یاد کن/یا جناب حافظ راز شیراز فرموده است:/چو غنچه گرچه فروبستگی ست کار جهان/تو همچو باد بهاری،گره گشایی کن/"حافظ"،نهاد نیک تو،کامت برآورد/جان ها فدای مردم نیکونهاد باد/امروز،وعده های شیرین، دهن پرکن و گزارش های تهی از عمل بعضی کارگزاران،هرگز وافی به مقصود نبوده و راه به دیهی نمی برد چرا که عمق محرومیت ها و انباشت کاستی های ناشی از سوء مدیریت برخی مدیران در استان به وضوح،رخ می گشاید و دل ها را آزار می دهد.





چه خوب گفته اند که" تنها با حلوا حلوا گفتن،کام آدم که شیرین نمی شود". به تعبیر مولوی در مثنوی:/نام فروردین نیارد گل به باغ/شب نگردد روشن از اسم چراغ/تا قیامت زاهد ار "می "می"کند/تا ننوشد باده،مستی کی کند/جان کلام این که تعهد به انجام وظایف خویش،ایده ها را عملیاتی کردن و خدمت به همنوعان،هنر مدیران است و بس. بزرگان ما فرموده اند:"خیر الناس انفعهم للناس"بدین معنا که برترین انسان ها کسانی اند که مردم از وجودشان، منتفع می شوند و برخوردار. پروین اعتصامی چه خوش سروده است که:/خرم آن کس که در این محنت گاه/خاطری را سبب تسکین است/.با این پیش درآمد مطول،روی سخنم با جنابعالی و متولیان ارجمند ورزش استان و مدیران شریف شهرستان کهگیلویه است که هنوز برای التیام و مداوای زخم های کهنه ورزش بخش چاروسا و بویژه تیم "فوتبال اتحاد طیبی-قلعه رئیسی"که در سال گذشته نماینده استان در لیگ دسته سه کشورمان بوده است،علاجی راهبردی نیندیشیده اند.



این تیم از دل منطقه ای قد برافراشته است که روزی و روزگاری برای دفاع از کیان، شرف و تمامیت سرزمینی اش، 64 رادمرد سینه سرخ را به مسلخ عشق تقدیم کرده تا ما نشکنیم و بایستیم و بمانیم.



اینک،ورزشکاران و اعضای این باشگاه، فرزندان همان دلیرمردانی اند که دیروز برای عزت و شوکت این آب و خاک، جان و دل باخته،شهد شهادت را چشیده اند و اکنون فرزندانشان چشم به راه مساعدت نماینده محترم هیات دولت و دستگاه ورزشی خویش در این استان اند.



اعضا و کادر فنی این تیم با عرق جبین و کد یمین و ارتزاق از مجرای کارگری و البته معاضدت برخی خیران بنام و پیمانکاران بومی تاکنون متهورانه در آوردگاههای فوتبال این کشور،سفیرانی قابل و لایق برای فرهنگ اصیل و غنی این دیار دیرینه مان بوده اند.




مع الاسف، دلگزاست که چندین سال از وعده متولیان ورزش استان در ساخت و بهره برداری از ورزشگاه فوتبال قلعه رئیسی سپری شده است و هنوز در تحقق آنچه خود به مردم آن سامان،گفته اند، وعده به جای نیاورده اند.


 مضافا اینکه یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان برای تجهیز و بهره برداری چمن این ورزشگاه اختصاص یافته بود که بالمآل ساماندهی و تکمیل آن پروژه را به عنوان مطالبه عمومی مردم از جنابعالی به انتظار می نشینیم.


در حالیکه شهرهای: دهدشت،سوق و دیشموک از موهبت ورزشگاه برخوردارند،بخش چاروسا با آن همه ظرفیت های علمی،فرهنگی و ورزشی برجسته خود از دستیابی به این مطلوب،همچنان درمانده و منتظرند که"دستی از غیب برون آید و کاری بکند".


امروز عناصری که با حنجره خویش،استیفاء حقوق این جوانان مستعد و فخرآفرین را فریاد کشند و بر ناقوس مطالبه گری بدمند،خدمتی شایان توجه بدانها نموده اند.


به همین خاطر برادر مشفق و متعهدمان جناب حجه الاسلام صلواتی که بارها در پیگیری این مطالبه از تریبون نماز جمعه شهر قلعه رئیسی،سعی بلیغ نموده اند،امتنان بیکران را سزاوارند.مسلم است که توزیع عادلانه اعتبارات و فرصت ها در مناطق استان هرگز نباید تحت الشعاع تبعیض های جغرافیایی و سیاسی قرارگیرد




.با الهام از آن سخن معروف"البلیه اذا عمت طابت": اگر جامعه ای به مصائب و بلیه هایی شایع و فراگیر دچار شود، بدون تردید این گرفتاری ها در کام همگان خوشایند خواهد بود چرا که مردم همگی به بحرانی مشترک ،دچار شده اند اما در شرایط متعارف و طبیعی،مرضی خداست که از خوان گسترانیده اعتبارات این انقلاب، چهارگوشه استان به تناسب میزان محرومیت خویش، متمتع شوند و برخوردار.و گرنه باید به قول حافظ راز ندا سر داد که:/سخن درست بگویم نمی توانم دید/که "می" خورند حریفان و من نظاره کنم/.



در پایان،توفیق استاندار محترم،مجموعه مدیران و بویژه زمامداران ورزش استان را در تحقق مطالبات مردم دیارمان از ایزد متعال خواهانیم.



خاتمه این جستار را با تک بیت خواجه شیراز ،آذین می بندیم که گفته است:/بدین رواق زبرجد نوشته اند به زر/که جز نکویی اهل کرم نخواهد ماند/با سپاس مدام و ارادت تمام: 
سیاوش نریمان استادیار دانشگاه. 1399/7/27



تاریخ انتشار : 28 مهر 1399, 16:21



» اخبار مرتبط:

  • شکایت مردم قلعه رئیسی از ایزدپور به رئیس جمهور
  • انتقادعضو شورای شهرقلعه رئیسی از اداره کل ورزش وجوانان
  • سخنی صمیمی با نخبگان دردمند جغرافیای لر تبار ایران زمین
  • افتتاح نمایندگی ورزش و جوانان درشهرقلعه‌رئیسی
  • بخشدارچاروسا: مدیرکل ورزش، مشکل ورزشگاه قلعه رئیسی را حل کند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟