مشروح اخبار


» رشد 231 درصدی جمع آوری زکات در کهگیلویه و بویراحمد



مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان زکات جمع آوری شده از مردم خیر و نیکوکار در 9 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 231درصد افزایش یافته است.

 جلسه شورای زکات استان با حضور امام‌جمعه یاسوج و مدیرکل کمیته امداد استان در دفتر امام‌جمعه به‌منظور تجلیل از مؤدیان زکات برگزار شد.
قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، در این جلسه با تسلیت دهه فاطمیه و یکمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت: خدای را شاکریم که به ما توفیق خدمت به مردم و به خصوص نیازمندان را عطا کرد.
وی با بیان اینکه زکات یکی از فرایض دینی و از مهم‌ترین برنامه‌های اقتصادی دین اسلام است، افزود: در نه ماهه سال جاری 16 میلیارد و 2225 میلیون تومان زکات در استان جمع آوری شده است که از این مبلغ هشت میلیارد و 200 میلیون تومان آن زکات مستحب و مابقی زکات واجب، عمد، غیرعمد و سادات بوده است.
مبشری به رشد 231 درصدی جمع آوری زکات در کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره و بیان کرد: تعهدت ابلاغی زکات از سوی کمیته امداد مرکز برای استان 9 میلیارد و 250 میلیون تومان بوده است که 160 درصد تعهدات در نه ماه سال جاری تحقق یافته است و این امر نشان دهنده ایمان، اعتقاد و باورهای دینی مردم نیکوکار است.
وی تأکید کرد: 65 درصد از زکات جمع آوری شده امسال، در امور نیازمندان در زمینه مسکن نیازمندان، تعمیرات، کمک‌های درمانی و معیشتی، جهیزیه و 35 درصد نیز در زمینه پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه هزینه شد.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ایننهاد در زمینه جمع آوری زکات در کشور جزء استان های برتر است و امیدواریم که با برنامه ریزی مطلوب تر بتوانیم در این زمینه موفق تر باشیم.
وی تعداد عاملین افتخاری زکات کهگیلویه و بویراحمد را 546 نفر اعلام کرد و افزود: تعداد مؤدیان زکات استان 4702 نفر و روستاهای پرداخت کننده زکات 328 روستا است.
مبشری ضمن تقدیر از ائمه جمعه و جماعات، مؤدیان و مبلغان و همه‌کسانی که در زمینه جمع‌آوری زکات یاریگر کمیته امداد هستند، گفت: فرهنگ‌سازی فریضه الهی زکات نیازمند تبلیغ جهادی و مستمر است و مشارکت، تعامل، همراهی و همکاری همه دستگاه‌ها و آحاد ملت را می‌طلبد تا در زدودن پدیده فقر در جامعه موفق شویم.
در پایان این جلسه از پنج نفر از مؤدیان زکات کمیته امداد منطقه یک یاسوج، به نمایندگی از تمامی مؤدیان فعال در کهگیلویه و بویراحمد با اهداء لوح سپاس تقدیر شد.



تاریخ انتشار : 10 دی 1399, 16:22



» اخبار مرتبط:

  • جمع‌آوری 13 میلیارد تومان زکات در کهگیلویه و بویراحمد
  • مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد: تعهد یک‌ساله زکات کمیته امداد استان در شش‌ماهه اول سال محقق شد
  • کهگیلویه و بویراحمدی‌ها 3میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد:50 درصد از زکات جمع‌آوری‌شده در سال گذشته برای مراکز عام‌المنفعه هزینه شد
  • 300 پایگاه کمیته امداد زکات فطریه مردم کهگیلویه و بویراحمد را جمع‌آوری می‌کنند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟