مشروح اخبار


» خبر خوش مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان؛ ۲روستای تاریخی کهگیلویه و بویراحمد ثبت ملی شد



مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد از ثبت دو روستای تاریخی استان در فهرست آثار ملی کشور خبرداد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد از ثبت دو روستای تاریخی استان در فهرست آثار ملی کشور خبرداد.


به‌گزارش راک نیوز به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، مجید صفایی امروزسه شنبه ۲8 بهمن ماه ۹۹، با بیان اینکه این اقدام بزرگ حاصل تلاش چندین ماهه مجموعه کارشناسان حوزه میراث فرهنگی استان بوده است،اظهارکرد: برای ثبت این اقدام بزرگ چندین بار همراه با مسئولان استانی و کشوری از نزدیک قابلیت های این دو روستا بررسی شده است.
وی دو روستای ثبت شده ملی در استان کهگیلویه و بویراحمد را قلعه تاریخی روستای آرند در شهرستان چرام و بافت تاریخی روستای الگن در شهرستان کهگیلویه عنوان کرد و گفت: در کنار این دو روستای تاریخی آثار دیگری از جمله محوطه کاروانسرای روستای چم کره در تنگ سرخ شهرستان بویراحمد،قلعه بندی در روستای ضرغام آباد شهرستان کهگیلویه و محوطه هراری آب کاسه در روستای فیلگاه شهرستان کهگیلویه نیز ثبت ملی شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمدتصریح کرد: با قرار گرفتن این روستا ها در فهرست آثار ملی زمینه برای جذب گردشگران داخلی و خارجی فراهم می شود.
صفایی ادامه داد: شناسایی قابلیت های حوزه میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی در روستاهای استان از برنامه های مهم این اداره کل در سال جاری بوده است.
وی گفت: در هفته بازدید های میدانی همراه با تیم کارشناسی این اداره کل و مسئولان استانی از روستاها گردشگری استان به منظور شناسایی ظرفیت هاصورت می گیرد.



تاریخ انتشار : 28 بهمن 1399, 08:15



» اخبار مرتبط:

  • مرمت اضطراری قلعه تاریخی چرام آغاز شد/جزئیات
  • روستای‌الگن پایلوت بومگردی در کهگیلویه و بویراحمد می شود
  • ثبت 25 اثر تاریخی کهگیلویه و بویراحمد در فهرست آثار ملی
  • امضای تفاهم‌نامه‌ چهارجانبه برای احیای روستای الگن کهگیلویه و بویراحمد
  • ساخت وساز در حریم تاریخی قلعه شامبراکان ممنوع است / دکل مخابرات جابجا شود
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟