مشروح اخبار


» رزمایش ۱۱۰ دسته رزمی سوم خرداد در گچساران برگزار می شود



فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گچساران با مهم دانستن گرامیداشت سالروز آزادی خرمشهر به عنوان یکی از بزرگترین افتخارات رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس، گفت: که همزمان با سوم خرداد رزمایش ۱۱۰ دسته رزمی در مناطق شهری و روستایی این شهرستان برگزار می‌شود.


به گزارش راک نیوز؛ سرهنگ باقر پسنده روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت سی و نهمین سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار داشت: سوم خرداد یادآور رشادت‌های دلیرانه رزمندگانی است که با گذشت از جان خود برای بازپس گیری خاک کشور از چنگ دشمن، درس ایثار، شهادت و مردانگی به ملت ایران دادند.
وی با بیان اینکه ۲۳ ویژه برنامه به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد ماه و سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی در شهرستان برگزار می‌شود، افزود: مراسم غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، رزمایش دسته‌های رزمی، نشست‌های بصیرتی، تجلیل از آزادگان، برگزاری یادواره شهدا به صورت مجازی و دیدار با خانواده شهدا از جمله این برنامه‌ها است که با شعار "ما مقتدریم" برگزار می‌شود.
سرهنگ پسنده اظهار کرد: آزادسازی خرمشهر قهرمان در عملیات بیت المقدس از جلوه‌های باشکوه و نقطه عطفی در تاریخ دوران هشت سال دفاع مقدس به شمار می‌رود.
گفتنی است آزادسازی خرمشهر از هدف‌های اصلی عملیات بیت‌المقدس در خلال جنگ ایران و عراق بود که پس از این نبرد، شهر خرمشهر پس از ۵۷۶ روز اشغال توسط نیروهای ارتش عراق، در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ بوسیله نیروهای مسلح ایران بازپس گرفته شد.

 



تاریخ انتشار : 2 خرداد 1400, 10:52



» اخبار مرتبط:

  • 900 کیلومتر موتورسواری از سوق کهگیلویه تا مسجد جامع خرمشهر
  • به همت ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کهگیلویه برگزار می گردد جشن بزرگ سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر زمان و مکان
  • عزت و افتخار بدست آمده در فتح خرمشهر نتیجه اراده انسان های مسلمان
  • پیام استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر
  • پیام تبریک منتخب مردم کهگیلویه بزرگ به مناسبت سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟