مشروح اخبار


» کیهان:مسئول گرفتاري هاي جبهه اصلاحات همين حزب مشاركت است



سخنگوي جبهه اصلاح طلبان در واكنش به بيانيه قيم مآبانه حزب مشاركت درباره تحريم انتخابات و ترور شخصيت اصلاح طلبان طرفدار حضور در انتخابات، اين حزب را مسئول گرفتاري هاي فعلي جبهه اصلاحات عنوان كرد.

مجيد محتشمي در مصاحبه با سايت روز آن لاين گفت: جبهه اصلاح طلبان يك مداليته انتخاباتي ارائه داده كه در آن بنا بر اجماع است. هر كدام از اصلاح طلباني كه در خودشان اين توانايي را مي بينند و احساس مي كنند كه براي اداره كشور و كانديداتوري رياست جمهوري مناسب هستند، مي توانند در آن حضور پيدا كنند. در نهايت پس از دو مرحله كنگره، به اين صورت كه در مرحله اول ۱۵ تا ۲۰ كانديداي احتمالي، برنامه هاي خود را ارائه دهند تا ۵ نفر از ميان آنها انتخاب بشود و در مرحله دوم از بين اين ۵ نفر، يك نفر به عنوان كانديداي نهايي، انتخاب مي شود.

وي در پاسخ اين سوال كه «تعامل و همكاري شما با ديگر مجموعه هاي اصلاح طلب موجود مثل شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات چگونه است؟» گفت: به هر حال آنها هم از تعدادي احزاب اصلاح طلب تشكيل شده اند. حدود ۱۶ گروه آنها هستند، حدود ۱۸ گروه هم در جبهه اصلاح طلبان هستند. هر دو هم تلاش مي كنيم (ما تلاشمان اين است) كه يك جبهه واحد اصلاح طلبي تشكيل شود و نهايتا از طريق همين مداليته انتخاباتي به يك اجماع براي كانديداي واحد برسيم.

وي افزود: جبهه اصلاح طلبان بدون هيچگونه پيش شرطي و با قوت در انتخابات رياست جمهوري يازدهم شركت خواهد كرد و همه اصلاح طلبان را هم دعوت مي كنيم كه در انتخابات حضور داشته باشند.

وي در پاسخ اين سوال كه «برخي اصلاح طلبان شركت در انتخابات را رد مي كنند و به سلامت انتخابات بدبين هستند. شما هيچ نگراني درباره سلامت انتخابات آتي نداريد؟» گفت: در طول ۱۰ انتخابات رياست جمهوري گذشته، برگزاري انتخابات به اعتقاد ما، انتخابات سالم و آزادي بوده است. به اعتقاد ما امكان پيگيري مطالبات بعد از انتخابات دهم از طريق رفتارهاي مدني، خيلي دقيق تر و سالم تر و بهتر بود. به هر حال حوادثي پيش آمد كه در مجموع خوشايند نبود اما نهايتا ما قهر و فاصله گيري و پرهيز و رهبانيت اصلاحات را توصيه نمي كنيم.

خبرنگار پرسيد «جبهه مشاركت در بيانيه خود گفت گروه هايي كه با عنوان اصلاح طلبي و به هر قيمتي قصد شركت در انتخابات رياست جمهوري را دارند، اصلاح طلبان بدلي هستند كه اقتدارگرايان آنها را علم كرده اند. مشخص است كه منظور جبهه مشاركت گروه هايي مانند جبهه اصلاح طلبان است. نظر شما دراين باره چيست؟» محتشمي پاسخ داد: به هر حال ما اگر بخواهيم به اين مسئله توجه كنيم بايد بگوييم كه از دست رفتن دولت اصلاحات و آن را در اختيار جريان راديكال و تندروي اصولگرايان قرار دادن هم ناشي از تباني جبهه مشاركت و سازمان مجاهدين انقلاب با مثلا رگه هايي در كشور بوده است. اين حرف ها توجيه پذير نيست.

هم حزب آزادي كه ما هستيم و هم احزاب ديگري كه عضو جبهه اصلاح طلبان هستند، اينها اتفاقا جزو اصلاح طلبان اصلي هستند و سابقه و ريشه اصلاح طلبي آنها از مجلس سوم ثبت شده است. برچسب زدن خيلي جالب نيست. رويه هاي اصلاح طلبي حداقل در درون خودمان بايد بر روندهاي سالمي بنا بشود و از سلامت نفسي برخوردار باشيم كه همديگر را متهم نكنيم. ما بدلي هستيم و شما اصلي؟!



تاریخ انتشار : 18 آذر 1391, 10:25



» اخبار مرتبط:

  • نوه امام رئیس‌ ستاد اصلاح‌طلبان شد
  • نوه امام رئیس‌ ستاد اصلاح‌طلبان شد
  • لغو همايش انتخاباتي اصلاح طلبان
  • گزینه اول اصلاحات "خاتمی" است نه "عارف"
  • با هيچ اصولگرايي ائتلاف نمي‌كنيم
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟