مشروح اخبار


» آتش دوباره به جان خامی افتاد



فرماندار گچساران گفت: شعله های آتش در جنگل ها و مراتع منطقه حفاظت شده کوه "خامی" که عصر چهارشنبه مهار شده بود، پس از ۲۴ ساعت دوباره شعله ور شد

به گزارش راک نیوز، علیرضا اتابک روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آتش در جنگل‌ها و مراتع منطقه حفاظت شده کوه خامی در این شهرستان ساعت ۱۲ امروز(جمعه) آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی بیان اینکه بدلیل وزش باد شدید و دمای بالای هوا شعله های آتش در این منطقه حفاظت شده دوباره شعله ور شد ، گفت: هم اکنون مهار آتش در منطقه حفاظت شده خامی در حال انجام است. 

اتابک اظهار داشت: اعزام نیرو برای اطفای حریق در منطقه حفاظت شده کوه خامی با استفاده از بالگرد شرکت بهره برداری نفت و گاز هم اکنون در حال انجام است.

وی با بیان اینکه هم اکنون تعدادی نیروی امدادگر برای مهار آتش سوزی ارتفاعات کوه خامی گچساران مشارکت دارند گفت: ۶۰ نفر از نیروهای محیط زیست، منابع طبیعی، دهیاری و شوراها، مردم محلی، بسیجیان و تشکل های مردم نهاد برای مهار آتش به این منطقه در حال اعزام هستند.

 آتش سوزی جنگل ها و مراتع شهرستان گچساران ساعت ۲۳  روز پنجشنبه هفته گذشته آغاز شد که با تلاش امدادگران، دستگاه های اجرایی، نیروهای محلی و طبیعت دوستان عصر روز چهارشنبه  کنترل و مهار شد.
 بیش از۸۰ سورتی پرواز  در ۶ روز گذشته برای انتقال نیرو و تجهیزات به محل آتش سوزی در کوه های نارک و منطقه حفاظت شده خامی گچساران انجام شد.

منطقه حفاظت شده خامی ۲۵ هزار و ۶۷۱ هکتار وسعت دارد و این منطقه کوهستانی در سال ۷۸ با هدف حمایت از جمعیت جانوری به عنوان منطقه حفاظت شده مورد حفاظت قرار گرفت.

امسال  ۹ فقره آتش سوزی  در مناطق کوه خامی، دیل، کوه مشرف به تلخاب شیرین، تپه های مشرف به کوی کارکنان و نارک در شهرستان گچساران رخ داده است.

پارسال نیز ۶۰۶ هکتار از جنگل ها و مراتع مناطق مختلف این شهرستان در ۲۹فقره آتش سوزی دچار آسیب جدی شد ولی هنوز آماری از آتش سوزی های امسال گچساران  منتشر نشده است



تاریخ انتشار : 25 تیر 1400, 17:07



» اخبار مرتبط:

  • چهار هکتار از جنگلها و مراتع منطقه حفاظت شده خامی باشت در آتش سوخت
  • "خامی " که درآتش سوخت /آتش سوزی کوه خامی باشت پس از سه روز تلاش امدادگران مهار شد
  • "خامی"در آتش سوخت /نگرانی از گسترش حریق
  • آتش امان از جنگل های گچساران بریده /خامی هم در آتش می شورد
  • مهار آتش سوزی جنگلهای کوه خامی گچساران با دستان خالی!
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟