مشروح اخبار


» هوگوچاوز تـمـام شد؟



راک نیوز:در آمريکاي لاتين گويا اتفاقاتي در حال وقوع است ؛ مردسرخ ونزوئلا حاميان سرسختي دارد که اورا احيا کننده اين کشور مي دانند در مقابل هستند کساني که چاوز را متهم به پوپوليسم و شکست اقتصاد ونزوئلا مي کنند. اگرچه هردو گروه دلايل محکمي براي دفاع يا حمله به چاوز دارند اما سرطان محبوب يا منفور نمي شناسد. چاوز
مدت هاست گرفتار سرطان شده است تا جايي که زمزمه زمين گير شدن و حتي مرگ او شنيده مي شد. بعد از مدت ها هوگو چاوز، رييس جمهوري ونزوئلا روز يکشنبه بار ديگر براي درمان سرطان خود به کوبا سفر کرد.مرد سرخ ونزوئلا روز جمعه گذشته، بعد از طي يک دوره درمان، از کوبا به ونزوئلا بازگشته بود. وي که در تلويزيون ملي سخن مي‌گفت، از وجود سلول‌هاي بدخيم سرطاني جديد در بدن خود خبر داد و گفت بايد در روزهاي آينده تحت عمل جراحي قرار گيرد. گويا،در حين انجام آزمايشات کامل يکسري سلول‌هاي بدخيم سرطاني در همان بخش از بدن وي که سلول‌هاي سرطاني داشت، پيدا کردند. بيماري سرطان وي براي اولين بار در بخش لگن خاصره وي مشاهده شد و نه چاوز و نه پزشکان کوبايي‌ هنوز نوع سرطان وي را تشخيص ندادند. در اتفاقي که بسياري را شوکه کرد؛ رئيس‌جمهوري ونزوئلا، نيکولاس مادورو را به عنوان جانشين احتمالي خود براي تصدي پست رياست جمهوري معرفي کرد و از شهروندان ونزوئلايي خواست تا در انتخابات احتمالي آتي به وي راي بدهند. به گزارش آسوشيتدپرس، هوگو چاوز، رئيس جمهوري ونزوئلا که يکشنبه براي معالجه سرطان خود و انجام عمل جراحي به کوبا سفر مي‌کند در سخناني که از شبکه تلويزيوني رسمي اين کشور پخش شد، از مردم ونزوئلا خواست تا به نيکولاس مادورو، معاون وي در انتخابات آتي رياست جمهوري ونزوئلا راي بدهند.وي که نسخه آبي رنگي از قانون اساسي را در دست داشت، گفت: من به کوبا مي‌روم و اگر مساله‌اي براي من پيش آمد که نتوانم به هر نحوي به وظايف خود به عنوان رئيس جمهوري ونزوئلا عمل کنم براساس قانون مادورو وظايف من را به عهده خواهد گرفت و اگر خواستيد از ميل و خواسته‌هاي من پيروي کنيد در انتخابات رياست جمهوري به وي راي بدهيد.

او سال پيش براي ماه‌ها در کوبا تحت درمان بوداو شش ماه پيش، تحت شيمي درماني قرار گرفت. چاوز اوائل امسال مورد عمل جراحي قرار گرفت و توموري از ناحيه لگن خاصره او برداشته شد. پزشکان، تابستان امسال گفته بودند که نشانه اي از سلول‌هاي بدخيم در بدن آقاي چاوز نيافته‌اند.اما جزييات زيادي درباره اين جراحي‌ها منتشر نشده است.علاوه بر اين، وي که 58 سال سن دارد، از زمان تشخيص سرطان اش در تابستان سال گذشته ميلادي، تا کنون ماهها را براي درمان در کوبا گذرانده است. چاوز حدود 7 ماه پيش گفته بود سلامت خود را به دست آورده است.اين در حالي است که وي جزييات نوع سرطان خود را در‌هاله اي از ابهام گذاشته است.حدود 9ماه پيشتر سايت ويکي ليکس اسنادي محرمانه از ايالات متحده درباره چاوز را فاش کرد که براساس آنها چاوز به خاطر مبتلا بودن به سرطان كمتر از يك سال ديگر زنده است.در اين ايميل‌ها ذكر شده كه پزشكان روسيه به اين نتيجه رسيده‌اند كه هوگو چاوز تنها كمتر از يك سال ديگر زنده است.

چاوز که خود را براي دور جديد رياست جمهوري بايد آماده مي کرد گويا آماده سفر مرگ مي شود و معرفي جانشين براي رياست جمهوري و دور جديد انتخابات رياست جمهوري بعد از چاوز، در واقع ضربه سختي به هواداران چاوز محسوب مي‌شود که به تازگي وي را براي يک دوره شش ساله ديگر به عنوان رئيس جمهوري ونزوئلا انتخاب کردند.

چاوز که از سال 1999 تاکنون رئيس جمهوري ونزوئلا است در انتخابات اکتبر 2012 نيز با کسب 55 درصد از کل آراء انتخابات رياست جمهوري براي شش سال ديگر به عنوان رئيس‌جمهور انتخاب شد. وي قرار است دهم ژانويه مراسم سوگند خود را به جا آورد. براساس قانون اساسي ونزوئلا در صورت مرگ رئيس‌جمهور قبل از اتمام دوران رياستش بايد انتخابات مجدد ظرف 30 روز برگزار شود و تا آن زمان مجمع ملي وظيفه هدايت دولت را برعهده دارد. آسمان ونزوئلا را ابري از شايعه ، بيم و اميد گرفته است. چاوز چه بميرد و چه زنده بماند با سياست هاي غلط يا درست توانست مسير اين کشور را تحت تاثير قرار داد.




تاریخ انتشار : 20 آذر 1391, 07:39



» اخبار مرتبط:

  • هوگو چاوز به کما رفت
  • حال هوگو چاوز خوب نیست
  • مرگ در كاراكاس، عزا در تهران
  • هيئت دولت امروز را عزاي عمومي اعلام كرد
  • شایعه مرگ چاوز (+عکس)
  • » اشتراک گزاری خبر

    • گروه کاربری: ميهمان
    • آیدی یاهو: {yahoo}
    • تاریخ عضویت: --
    • وضعيت:
    • خبر
    • نظر
    ^
    بهتر نیست با لحن مودبانه تری راجع به چنین شخصیت هایی اظهار نظر بفرمایید!
    (هوگو چاوز تمام شد؟)
    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟