مشروح اخبار


» آتش در هایقر فرونشست



آتش سوزی جنگل های هایقر در فیروز آباد فارس پس از 48 ساعت  تلاش نیروهای مردمی و دولتی صبح امروز با برجای گذاشتن خسارت جانی و طبیعی زیاد مهار گردید.

به گزارش راک نیوز؛ آتش سوزی جنگل های هایقر که در پی آن 4نفر از نیروهای عشایر محلی منطقه جان خود را از دست داده بودند ساعت 5 صبح امروز چهارشنبه 13مردادماه خاموش شد.
درعملیات مهار 3فروند بالگرد و نیروهای کمکی از 11 شهرستان فارس به منطقه درگیر با آتش اعزام شده بودند.3نفراز نیروهای محلی فوت شده از یک خانوده بودند(پدر، فرزند و دایی فرزند)

گفتنی است، تنگه هایقر در روستای رودبال واقع در فاصله ۳۵ کیلومتری فیروزآباد فارس قرار دارد. ارتفاع این تنگه ۴۵۰ متر است و حدود هشت تا ۱۴ کیلومتر طول دارد و در عمق آن نیز رودخانه قره آقاج از میان آن عبور می کند.
در این منطقه گونه های گیاهی همچون بنه، بادام کوهی ( الوک ) کُل خُنگ، گیاه تربین که در رنگ رزی به کار می رود ، درخت ارژن، کهکم، آویشن، ریواس، انار،گیلاس وحشی، کتیرا، گل گاوزبان و گل بنفشه و کندو های عسل طبیعی و گیاه ّتلو  نیز وجود دارد.
همچنین، خرس ، پلنگ ،کفتار ، روباه ، کَل ، بُزکوهی ، میش ،قوچ و پازن ، هم در این منطقه وجود داشته که بسیاری از این گونه ها از جمله خرس نسل آن از بین رفته اما پلنگ در این کوه ها دیده شده است.
شهرستان فیروزآباد در ۹۲ کیلومتری جنوب غرب شیراز واقع است.



تاریخ انتشار : 13 مرداد 1400, 10:02



» اخبار مرتبط:

  • آمار قربانیان آتش سوزی جنگل های هایقر فیروز آباد به 4نفر رسید + اسامی
  • آتش سوزی بی رحم هایقر جان ۳نفر را گرفت +انتقال مصدوم و تقاضای کمک
  • "بهشت ممسنی" بوی آتش میدهد/آتش سوزي در جنگلهاي ممسني
  • کوه دیل در چنگ آتش
  • 100 هکتار از جنگل‌هاي ممسنی فارس در چنگ آتش !
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟