مشروح اخبار


» بزرگواری از نحوه جذب نیروی انسانی در شرکت های نفتی انتقاد کرد



آب سد کوثر استان ما به استان های جنوبی انتقال داده می شود و اگر ما بخواهیم مانند شرکت های نفتی عمل کنیم باید آب این سد را انتقال نداده و بگوئیم این مایه حیات بخش می بایست تنها مورد استفاده خودمان قرار گیرد چون بومی منطقه هستیم.

متاسفانه اطلاعاتی داریم که فرزندان دیار کهگیلویه و بویراحمد را در شرکت های نفتی استان های همجوار به بهانه غیربومی بودن بکار نمی گیرند.

نماینده شهرستان های کهگیلویه، بهمئی و چرام در مجالس هشتم و نهم شورای اسلامی، از مسوولان نفتی کشور بخاطر بی عدالتی های کنونی در ارتباط با استخدام نیروهای انسانی در شرکت های نفتی به شدت انتقاد و عملکرد آنان را در این ارتباط اوج بی عدالتی و ظلم خواند.

به گزارش ایلنا یاسوج از محل گردهمایی نشست برخی از مسوولان نفتی کشور با کمیسیون انرژی و تعدادی از نمایندگان مجلس نهم شورای اسلامی، " حجت الاسلام سید علی محمد بزرگواری "، روند کنونی جذب نیروهای انسانی در شرکت های متعدد نفتی را براساس عدالت ندانست.

وی گفت: بخش اعظمی از نفت و گاز کشور در کهگیلویه و بویراحمد تامین و صادر می شود اما فرزندان این دیار بویژه شهرستان های گچساران و بهمئی نمی توانند در شرکت های تابعه نفت در استان هایی مانند خوزستان، بوشهر و فارس بکار گرفته شوند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی، موضوع جذب نیروی انسانی براساس بومی و غیربومی بودن آن نیروها در شرکت های نفتی را علاوه براینکه خلاف عدالت دانست تاکید هم کرد این اقدام، مصداق بارز ظلم و اجحاف به جوانان دیاری مانند کهگیلویه و بویراحمد است.

بزرگواری افزود: متاسفانه اطلاعاتی داریم که فرزندان دیار کهگیلویه و بویراحمد را در شرکت های نفتی استان های همجوار به بهانه غیربومی بودن بکار نمی گیرند و این در حالیست که شهرستان گچساران یک چهارم نفت و گاز کشور را تولید و صادر می کند و از سویی نیز در شهرستان بهمئی 75 حلقه چاه نفتی وجود دارد.

وی با ادامه انتقادات شدید خود از حوزه نفتخیز جنوب کشور، خاطرنشان کرد: فرزندان پاک و صادق کهگیلویه و بویراحمد را به بهانه غیربومی بودن از شرکت های نفتی یا اخراج می کنند و یا جذب نمی کنند و ما معتقدیم این اوج بی عدالتی و ظلم است.

نماینده شهرستان های کهگیلویه، بهمئی و چرام در مجلس نهم شورای اسلامی به تشریح ویژگی های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد هم پرداخت و بیان داشت: آب سد کوثر استان ما به استان های جنوبی انتقال داده می شود و اگر ما بخواهیم مانند شرکت های نفتی عمل کنیم باید آب این سد را انتقال نداده و بگوئیم این مایه حیات بخش می بایست تنها مورد استفاده خودمان قرار گیرد چون بومی منطقه هستیم.

بزرگواری از مسوولان در این نشست خواست بحث بومی و غیربومی نیروهای انسانی برای جذب و استخدام در شرکت های نفتی را کنار بگذارند و اجازه دهند جوانان ایران اسلامی بویژه کهگیلویه و بویراحمد بنا بدلایل متعدد و براساس توانمندی و شایسته سالاری های شان به فعالیت های مختلف در این شرکت ها بکار گرفته شوند.

نشست کمیسیون انرژی و تعدادی از نمایندگان مجلس نهم شورای اسلامی با برخی مسوولان نفتی کشور در اهواز مرکز استان خوزستان بمناسبت " روز ملی حفاری " و قدردانی از " فرمان تاریخی امام راحل " در این ارتباط برگزار شد.

" حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی " رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، " حضرت آیت اله جزایری " نماینده ولی فقیه در خوزستان، " مهندس احمد قلعه بانی " مدیرعامل شرکت نفت، " مهندس حمید بورد " مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و تعدادی از معاونین وزیر نفت در این نشست حضور داشتند.ایلنا



تاریخ انتشار : 2 دی 1391, 00:05



» اخبار مرتبط:

  • مدیرعاملی مناطق نفت خیز جنوب به یک کهگیلویه وبویراحمدی رسید+
  • بزرگواری خواستار شهرستان شدن دو بخش دیشموک و قلعه رئیسی شهرستان شد.
  • مخالف تغییر نام کهگیلویه و بویراحمد هستم
  • مدیرعامل برق کهگیلویه و بویراحمد؛ نامزد انتخابات بهبهان خوزستان
  • برخي شهروندان یاسوج به نان شب محتاج هستند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟