مشروح اخبار


» پیام رییس دانشگاه یاسوج به مناسبت 16 آذر روز دانشجو



رییس دانشگاه یاسوج طی پیامی، 16 آذر روز دانشجو را به جامعه ی علمی ،فعالین تشکل های دانشجویی دانشگاهیان کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد و به ویژه دانشجویان دانشگاه یاسوج تبریک گفت و این روز را گرامی داشت

به گزارش راک نیوز؛رییس دانشگاه یاسوج طی پیامی، 16 آذر روز دانشجو را به جامعه ی علمی ،فعالین تشکل های دانشجویی دانشگاهیان کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد و به ویژه دانشجویان دانشگاه یاسوج تبریک گفت و این روز را گرامی داشت.


متن پیام پرفسور کرمی به شرح زیر می باشد:                                
                                                            
                                                   بسمه تعالی
درود بیکران نثار ارواح پاک و طیبه ی شهدای راه آزادی و استقلال میهن اسلامی که در مسیر دگرگونی وتحول تاریخ ، با جانفشانی های خود نهال انقلاب را آبیاری کردند تا اینک به درختی تناور تبدیل شود .
اگرچه در این مسیر پر پیچ و خم تمام اقشار و گروههای اجتماعی نقش های مختلف و موثری داشتند اما شهدای دانشجو در سال 1332 رنگ و بوی خاصی داشت و به نقطه ی عطفی تبدیل گردید که در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار و جاودان گشت .
در آن سال که بیش از 4 ماه از کودتای 28 مرداد نگذشته بود ، دانشجویان دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه تهران در مقابل معاون رئیس جمهور آمریکا به شهادت رسیدند تا فریاد گره خورده آنان بعد از سالها همچنان زمزمه دانشجویان استکبار ستیز و آزادی خواه ایران اسلامی باشد.
اینک مصطفی بزرگ نیا، احمدقندچی و مهدی شریف رضوی به عنوان 3 آذر اهورایی نقش رهبری دانشجویان ایران را به عهده دارند و بر همین سیره و منش هزاران رهرو و استکبار ستیز در این جامعه پرورش یافته است .
در این برهه ی حساس تاریخی که توطئه ی امریکا و صهیونیزم ، علیه ملت ایران و محاصره ی اقتصادی آنان به اوج خود رسیده، لزوم هوشیاری و در صحنه بودن دانشجویان به عنوان قشر پیشرو جامعه بیش از پیش احساس میشود که امیدواریم همچون ۱۶ اذر سال ۱۳۳۲ به نقش موثر خود عمل نموده و این سیره همچون جویباری در پهنه ی تاریخ ایران اسلامی ساری و جاری باشد.
ضمن تبریک این روز به جامعه ی علمی ،فعالین تشکل های دانشجویی دانشگاهیان کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد و به ویژه دانشجویان دانشگاه یاسوج ، امیدوارم این روز همچنان پویا و ماندگار بوده و خواسته های برحق دانشجویان سرلوحه عملکرد مسئولان و متولیان امر باشد .
       دکتر بهادر کرمی
        رییس دانشگاه یاسوج



تاریخ انتشار : 15 آذر 1400, 22:46



» اخبار مرتبط:

  • 16 آذر مهمترین سند استکبارستیزی دانشجویان ایران است
  • پبام ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو
  • پیام تبریک رئیس دانشگاه پیام نور دهدشت به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو
  • دانشجویان بسیجی محور حرکت های علمی،فرهنگی و سیاسی در جامعه هستند
  • پیام تبریک استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت روز دانشجو
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟