مشروح اخبار


» کتاب «پوتین‌های غنیمتی» روایت‌گر تاریخ شفاهی «علیمردان روستاد» فرمانده گردان امام علی (ع) استان کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس است.



کتاب «پوتین‌های غنیمتی» روایت‌گر تاریخ شفاهی «علیمردان روستاد» فرمانده گردان امام علی (ع) استان کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس است.

به گزارش راک نیوز،کتاب «پوتین‌های غنیمتی» روایت‌گر تاریخ شفاهی «علیمردان روستاد» فرمانده گردان امام علی (ع) استان کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس است که سال ۱۳۹۹ با حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد به چاپ رسید.


این کتاب که در ۵۰۴ صفحه توسط «ابوالحسن ناصرپور» گردآوری و تدوین شده است، در هفت فصل به روایت تاریخ شفاهی سرهنگ «علیمردان روستاد» فرمانده نام‌آشنای گردان خط‌شکن امام علی (ع) می‌پردازد.




به منظور گردآوری و تدوین کتاب «پوتین‌های غنیمتی»، حدود ۳۵ ساعت مصاحبه حضوری با این فرمانده و جانباز سرافراز انجام شده و دوران نوجوانی، مبارزات انقلابی، عضویت در بسیج، دوران پاسداری و حضور فعال این فرمانده دوران دفاع مقدس در خطوط مقدم، از جبهه‌های جنوب تا شمال‌غرب کشور، در این کتاب روایت شده است.





برشی از کتاب «پوتین‌های غنیمتی»:




«سرانجام، شب چهارم یا پنجم بود که رزمنده‌های استان فارس، آقای جهانبخش را که از بچه‌های منطقه راک کهگیلویه بود، پیدا کردند و آوردند. آقای جهانبخش در این مدتی که آن‌جا بود، در طول روز، روی درختان بلوط پناه می‌گرفت و شب‌ها پایین می‌آمد. در این مدت، از شاخ و برگ درختانی که آن‌جا بود به‌عنوان غذا استفاده می‌کرد. حتی تا یک هفته بعد از آن، به همراه چهار نفر از رزمنده‌ها، به این منطقه می‌رفتیم و دنبال شهدا و مجروحین می‌گشتیم. گاهی پیش می‌آمد که از عراقی‌ها عبور می‌کردیم، ولی اثری از مجروحین و جنازه شهدا پیدا نمی‌کردیم.
بعد از روز هشتم یا نهم، عراقی‌های زیادی آمدند و منطقه را به‌طور کامل گرفتند و ما هم به این نتیجه رسیدیم که جست‌وجو بی‌فایده است. به جز آقای «شجاعی» که پیدا شدند، شهید «خوش‌قدم» که فرمانده دسته بود، و شهید «کشاورز» از جمله کسانی بودند که همان‌جا ماندند و مفقودالاثر شدند. نفر چهارم نیز یک بسیجی بود که اسمش را به خاطر ندارم؛ ولی می‌دانم که همان‌جا اسیر شد».
انتهای پیام/



تاریخ انتشار : 30 تیر 1401, 14:24



» اخبار مرتبط:

  • یادواره شهدای گردان‌های حضرت رسول (ص) و امام علی (ع) تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود+پوستر
  • کتاب خاطرات خبرنگار کهگیلویه وبویراحمدی بزودی منتشر می شود
  • بانوی کهگیلویه‌ی کتاب«دوئل» اثر «آنتوان چخوف» را ترجمه و چاپ کرد+تصویر
  • کتاب یادنامه شهید امدادگر کهگیلویه و بویراحمد رونمایی شد
  • رونمایی از کتاب حماسه اروند / روایتی از نقش رزمندگان کهگیلویه و بویراحمد در دفاع مقدس
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟