مشروح اخبار


» کنترل ۱۲۰ هزار مترمکعب سیلاب در کهگیلویه



مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد در بازدید میدانی از پروژه کنترل سیلاب و تغذیه مصنوعی منطقه دشت‌مازه در شهرستان کهگیلویه گفت: کنترل سیلاب در این منطقه سالانه ۶۰۰ هزار متر مکعب است که در همین سیلاب اخیر ۱۲۰ هزار متر مکعب در این منطقه سیلاب کنترل شده است.

به گزارش راک نیوز،سعید جاویدبخت مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از پروژه کنترل سیلاب و تغذیه مصنوعی در منطقه دشت‌مازه در شهرستان کهگیلویه گفت: این پروژه یکی از پروژه‌های آبخیزداری استان است که در مقیاس پروژه‌های مشابه اجرا شده که در سال‌های اخیر همگی آبگیری و عملکرد بسیار خوبی در کنترل سیلاب داشته‌اند.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد افزود: پروژه کنترل سیلاب و تغذیه مصنوعی منطقه دشت‌مازه شهرستان کهگیلویه نقش مثبتی در پروژه‌های آبخیزداری در کنترل سیلاب‌های اخیر در مناطق تحت تاثیر قرار داشته‌ است.
وی بیان کرد: این پروژه در حال اجرا و عملکرد بسیار خوب  آن در سیل‌های اخیر در منطقه برم مرغابی شهرستان کهگیلویه واقع شده است.
جاویدبخت تصریح کرد: این پروژه در سیلاب‌های اخیر سامانه مونسون که در سیلاب های گذشته بوده سرریز شده و در منطقه بخشی از سیلاب در استخر‌های پخش وجود دارد.
وی اضافه کرد: کنترل سیلاب در این منطقه سالانه ۶۰۰ هزار متر مکعب است که در همین سیلاب اخیر ۱۲۰ هزار متر مکعب در این منطقه سیلاب کنترل شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان افزود :۲۵ پروژه مشابه این پروژه در سطح استان وجود دارد که شامل  سازهای کنترل سیلاب خاک و پخش سیلاب و تغذیه مصنوعی با هدف کنترل روان آب‌های سطحی و افزایش نفوذ پذیری خاک و کنترل سیلاب اجرا شده است که بالغ بر ۲۴ میلیون مترمکعب سیلاب یا روان‌آب سطحی را در حوزه‌های تحت تاثیر این عملیات اجرا شده است.



تاریخ انتشار : 14 مرداد 1401, 02:04



» اخبار مرتبط:

  • اجرای طرح تغذیه مصنوعی و کنترل سیلاب دشت ممبی شهرستان بهمئی
  • ذخیره ۷ میلیون مترمکعبی آب نتیجه بارش‌های اخیر در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • فاز نخست طرح آبخیزداری آبدهگاه به پایان رسید
  • اجرای ۲ هزار میلیارد تومان پروژه در بخش آب استان
  • هشدار شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد نسبت به طغیان رودخانه‌ها
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟