مشروح اخبار


» 622 روزِ بدون حادثه در شرکت نفت و گاز گچساران



622 روز کار و تولید بدون حادثه در مجموعه‌ای که بیش از 20 درصد نفت کشور را تولید می‌کند، مهمترین افتخار و دستاورد و نشانه توسعه و نهادینه شدن فرهنگ ایمنی در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران است.

شهباز صفری رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران ضمن تبریک هفتم مهرماه روز ایمنی و آتش‌نشانی گفت: طي شش ماه سال جاري 60 هزار نفر ساعت دوره آموزش ايمني (HSE) ويژه کارکنان در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران برگزار شد.
وی با اعلام اینکه این دوره‌ها در زمینه‌های آتش‌نشانی، ایمنی، حفاظت محیط زیست، پدافند غیرعامل، مدیریت بحران و بهداشت حرفه‌ای در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران و زیر نظر مستقیم کارشناسان این امور برگزار شده است، تصریح کرد: این آموزش‌ها همسو با خط‌مشی سازمان و به‌منظور ارتقای سطح سلامت کارکنان و حفظ اموال و سرمایه‌های شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران برگزار می‌شود.
وی افزود: در این دوره‌های آموزشی انجام شده، ۷ هزار و ۵۱۰ نفر از از کارکنان شركت بهره برداری نفت و گاز گچساران، ایمنی شرکت کردند.
صفری تصریح کرد: تلاش در جهت حفظ و ارتقای سلامت و ایمنی کارکنان، مدیریت صحیح و بهینه در حوزه حفاظت از محیط زیست همواره از اولویت‌های مهم شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران است.
این مدیر به دیگر فعالیت‌های واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران اشاره کرد و افزود: انجام ۲ هزار و ۳۰۰ فقره بازرسی اچ‌اس‌ئی به‌منظور شناسایی نقاط مخاطره‌آمیز و ارائه راهکار برای حذف یا کاهش ریسک ناشی از کارهای عملیاتی و تعمیراتی از سوی کارشناسان واحدهای اچ‌اس‌ئی از بارزترین فعالیت‌های میدانی این شرکت بوده است و صدور بالغ بر ۱۱ هزار و ۵۴۰ فقره اجازه‌نامه کار (پرمیت) نشان از تعدد کارهای تعمیراتی و کنترل اقدام‌های بازدارنده با هدف پیشگیری از بروز حوادث دارد.
صفری با بیان اینکه برگزاری بیش از ۲۱ فقره مانور شرایط اضطراری به‌منظور ارتقای آمادگی کارکنان به‌منظور مقابله با اتفاق‌ها از اهم اقدام‌های پیشگیرانه و واکنشی محسوب می‌شود، اظهار کرد: در کارهای پرریسک، عملیات‌های خاص و آماده‌باش نیز یکهزار و 827 مورد نظارت انجام شده است.
وی ابراز کرد: با تمامی اقدام‌های انجام‌شده ۶۲۲ روز بدون حادثه را تا امروز در شرکت داشته‌ایم.
شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از شرکت‌های مهم زیر مجموعه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ایران است.
این شرکت با بهره گیری و توانمندی از ۱۰ واحد بهره برداری، پنج کارخانه نمک‌زدایی در مدار، ۲ کارخانه نمک‌زدایی در دست اقدام، ۱۱ ایستگاه فشار و تزریق گاز، سه مجتمع بزرگ پالایشگاهی گاز و گازمایع، سیستم گاز آغار و دالان مشتمل بر ۱۲ دستگاه شیرگاه و لخته گیر مایع و چندین واحد آزمایشگاه شیمیایی، ۶ واحد آبرسان، حدود ۱۱۰ تفکیک گر سرچاهی و بوستری، ۳ ایستگاه برق فشار قوی و بیش از ۶۷۰۰ کیلومتر خطوط لوله از قطر ۴ تا ۵۲ اینچ دارد. (خبرنگار/زینب محمدی)



تاریخ انتشار : 11 مهر 1401, 11:22



» اخبار مرتبط:

  • 17هزار نفر ساعت آموزش به کارکنان شرکت نفت و گاز گچساران ارائه شد
  • تامین خوراک پالایشگاه بید بلند خلیج‌فارس از مجتمع پالایشگاهی گاز مایع ۱۲۰۰ گچساران
  • بهره برداری از ۶ پروژه روشنایی خورشیدی در شركت بهره برداری نفت و گاز گچساران
  • کنترل نشت نفت از خط لوله ۴۸ اینچ گچساران
  • 2 واحد نمکزدایی در گچساران بهره برداری می شود
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟