مشروح اخبار


» ماشین آلات راهداری زمستانه ‌کهگیلویه و بویراحمد دیگر کارایی ‌ندارند



مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد از فرسوده بوده ماشین آلات راهداری زمستانه در این استان ابراز نگرانی کرد و گفت: برای نوسازی اعتبار نداریم.

به گزارش راک نیوز،عابد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: راهداری زمستانه در استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن 66 محور مواصلاتی و 79 گردنه برف‌گیر با فعالیت 90 دستگاه ماشین‌آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک و استقرار در 20 راهدار خانه به صورت 24 ساعته آغاز شده است.



وی با اشاره به فعالیت 180 راهدار در راهداری زمستانه امسال کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: عمر بسیاری از ماشین آلات راهداری زمستانه این استان بیش از 25 سال بوده که دیگر کارایی لازم را ندارند و در واقع برای تعمیر و راه اندازی آنان اعتبار نیاز داریم.
محمدی خواستار تامین اعتبار برای نوسازی ماشین آلات راهداری اعم از بولدوزر، لودر، خودروهای برف روب و نمک پاش شد و ابراز کرد: میانگین عمر ماشین آلات راهداری استان شامل کامیون، لودر، گریدر و بولدوزر به ترتیب 23، 20، 18 و 30 سال است که بعد از هر عملیات برف روبی باید مجدد تعمیر شوند و در غیر این صورت امکان ارائه خدمات وجود ندارد.
وی با تاکید بر اینکه راهداری با کمبود نیروی راهداری و ماشین آلات مواجه بوده و فرسودگی ناوگان راهداری از مشکلات اداره کل راهداری استان است، افزود: اختصاص اعتبارات شهرستانی برای خرید تجهیزات راهداری با نگاه ویژه فرمانداران ضروری است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: ضروری است فرمانداران در زمان توزیع اعتبارات شهرستانی، اعتباری هم برای خرید ماشین‌‌آلات راهداری اختصاص دهند.
وی از صدور مجوز سه دستگاه ماشین آلات شامل بیل مکانیکی، گریدر و برف‌بر خبر داد و گفت: این استان با داشتن 66 محور برف گیر به طول دو هزار و 846 کیلومتر و 79گردنه به طول 327کیلومتر نیازمند تقویت تجهیزات راهدارخانه‌ها برای خدمات رسانی بهتر به مردم و کاربران جاده ای است.
محمدی یادآور شد: 6 هزارو 40 کیلومتر راه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این میزان 4 هزارو 393 کیلومتر روستایی از نوع خاکی، شوسه و آسفالت است، افزود: یک هزار و  471 کیلومتر خاکی، 705 کیلومتر شوسه و 2 هزار و 217 کیلومتر آسفالت‌ است.
وی خاطرنشان کرد: این استان بیش از یک هزار کیلومتر راه فرعی، 439 کیلومتر راه اصلی، 203کیلومتر بزرگراه دارد اما حتی یک کیلومتر هم آزاد راه ندارد.



تاریخ انتشار : 30 آبان 1401, 11:31



» اخبار مرتبط:

  • همه راه‌های کهگیلویه و بویراحمد باز است/ فرسودگی ناوگان راهداری معضل یک اداره کل
  • گردنه بیژن در جاده سی سخت- پادنا بازگشایی شد+توضیحات مدیرکل راهداری استان
  • تردد در برخی جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد با زنجیر چرخ امکان پذیراست
  • آماده باش ۲۰۰ نیروی راهداری کهگیلویه و بویراحمدی برای مقابله با سیلاب احتمالی
  • طرح ابرار در استان کهگیلویه و بویراحمد در حال اجراست
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟