مشروح اخبار


» مدیرکل تعاونی روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد:شبکه‌های تعاون روستایی آماده اجرای طرح میوه شب عید هستند



مدیرکل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد از آمادگی مباشرین اجرای طرح خرید و توزیع میوه شب عید در این استان خبر داد. 

مدیرکل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد از آمادگی مباشرین اجرای طرح خرید و توزیع میوه شب عید در این استان خبر داد. 

به گزارش راک نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، علی‌بخش شجاعی در نخستین جلسه کمیته راهبری میوه شب عید این استان اظهار کرد: توزیع میوه مورد نیاز بازار در ایام پایانی سال و ایام نوروز ۱۴۰۲ از روز ۲۰ اسفندماه سال جاری آغاز خواهد شد. 
مدیرکل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست که به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار برگزار شد، با اشاره به سیاست‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی و حمایت‌های مدیر ارشد بخش کشاورزی افزود: بر اساس مصوبات کمیته راهبری میزان ۵۰ تن سیب قرمز، ۵۰ تن سیب زرد و ۱۵۰ تن پرتقال والنسیا در این طرح و در نقاط مختلف استان توزیع خواهد شد.
شجاعی گفت: قیمت میوه توزیعی در این طرح، ۱۰ درصد زیر قیمت بازار است و کیفیت آن نیز مطلوب خواهد بود. 
وی با بیان اینکه اتحادیه شرکتهای تعاون روستایی شهرستان بویراحمد و اتحادیه استان به صورت مشارکتی، مباشر طرح تنظیم بازار میوه ایام عید انتخاب شدند، تصریح کرد: برای جانمایی غرفه‌های توزیع میوه نیاز به همکاری شهرداری وجود دارد تا هم استقرار این غرفه‌ها موجب ترافیک نشود و هم مردم به میوه تنظیم بازار دسترسی داشته باشند.
مدیرکل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: برای اجرای موفق این طرح، لازم است شبکه بانکی و صندوق توسعه بخش کشاورزی استان به منظور تامین نقدینگی، پشتیبانی مالی داشته باشند و این مهم در کمیته راهبری میوه شب عید تصویب شده است.
شجاعی به شرایط بازار و همزمانی اجرای این طرح با شروع ماه مبارک رمضان، اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود میزان ۲۵۰ تن میوه در این ایام منجر به تعادل عرضه و تقاضا در بازار میوه شود. 
مدیرکل تعاون روستایی یادآور شد: هر تصمیمی در خصوص خرید و توزیع میوه ایام پایانی سال و ایام نوروز سال آینده اتخاذ شود با تصویب کمیته راهبری خواهد بود و شبکه‌های تعاون روستایی برای اجرای موفق این طرح آماده و پای کار هستند.
انتهای پیام/



تاریخ انتشار : 1 دی 1401, 17:06



» اخبار مرتبط:

  • بازار میوه کهگیلویه و بویراحمد تنظیم شد+ تصاویر
  • قدردانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از عملکرد جهاد کشاورزی
  • ذخیره سازی 650 تن میوه شب عید در کهگیلویه و بویراحمد
  • با تصمیم ستاد تنظیم بازار کهگیلویه و بویراحمد: تهیه و ذخیره ۴۰۰ تن سیب و پرتقال
  • کهگیلویه و بویراحمد یکی از تامین‌کننده‌های میوه شب عید شد/ ۱۲۰ هزار تن سیب درختی در استان تولید می‌شود
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟