مشروح اخبار


» گمرک باید پاسخگوی واردات میوه باشد



333-1.JPG

مدیرکل بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: با توجه به اینکه از خرداد سال گذشته واردات میوه به وزارت تجارت ممنوع اعلام شده است، علت واردات را باید از گمرک پرسید و آنها باید در این زمینه پاسخگو باشند.

اسماعیل عباس‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: علیرغم این‌که ممنوعیت واردات میوه از خرداد ماه سال گذشته در نامه‌نگاری‌های متعدد به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شده هنوز میوه وارد کشور می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: واردات میوه تنها در مدت کوتاهی از اواخر سال گذشته تا اواخر اردیبهشت ماه امسال برای ذخیره سازی شب عید آزاد بوده است.

مدیرکل بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر حمایت‌های قانونی از تولیدکنندگان و کشاورزان، درباره علت واردات میوه گفت: باید این موضوع را از گمرک پرسید و آنها باید در این زمینه پاسخگو باشند.

عباس‌پور تاکید کرد: در حالی که امسال تولید میوه در وضعیت مطلوبی قرار داشته وزارت جهاد کشاورزی بر اجرای قانون در این زمینه تأکید دارد.

براساس آخرین آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران در هفت ماهه امسال بالغ بر 361 هزار تن انواع میوه از جمله سیب، کیوی، پرتقال، نارنگی، نارگیل، انبه، آناناس و ... به کشور وارد شده که در این میان سهم واردات پرتقال در 9 ماهه امسال به بیش از 90 هزار تن رسیده است.
راک نیوز : البته ضمن احترام به این مسئول براساس قانون مقررات صادرات وواردات چنانچه بازرگان ویاصاحب کالا قبل از تاریخ ممنوعیت ثبت سفارش بازرگانی انجام داده باشد تا شش ماه بعد میتواند کالای خود را وارد نماید.




تاریخ انتشار : 5 بهمن 1391, 01:29



» اخبار مرتبط:

  • بزرگواری:واردات بدون نیاز سنجی خیانت به کشاورزی است
  • وزارت صنعت ومعدن جواب "بزرگواری "را داد
  • کاهش 9 درصدی واردات در دو ماه نخست سال
  • واردات لوازم خانگی نیز ممنوع شد
  • فهرست گرانترین خودروهای وارداتی خردادماه
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟