مشروح اخبار


» روز دوم هفته منابع طبیعی در گچساران چگونه گذشت؟



به مناسبت هفته منابع طبیعی و همزمان با دومین روز از این هفته، پروژه آبخیزداری بند سنگی ملاتی میرعزیز گچساران با اعتبار دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان روز سه‌شنبه در آیینی به بهره‌برداری رسید.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران در حاشیه این آیین افزود: طرح بند سنگی ملاتی روستای میرعزیز با اعتباری بیش از ۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی به بهره برداری رسید.
مجید نظری ابراز کرد: شهرستان گچساران در منطقه سیل خیز واقع شده و همه ساله در فصل بارندگی حجم زیادی از آب‌های مناطق بالادستی به این شهرستان سرازیر می‌شوند.
وی تصریح کرد: تاکنون در اجرای پروژه‌های آبخیزداری در این شهرستان اقدامات چشمگیری انجام شده و هم اکنون مطالعات طرح‌های جدیدی در بخش آبخیزداری در گچساران در دست اقدام است.
نظری اظهار کرد: هفته منابع طبیعی امسال با شعار "درخت برای زندگی با هم بکاریم برای ایران سرسبز و قوی نام‌گذاری شده که در این شهرستان نیز برنامه‌های مختلفی پیش بینی شده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران بیان کرد: حجم عملیات بنایی این پروژه ۲ هزار۵۰۰ مترمکعب است.
نظری ابراز کرد: احداث سدهای آبخیزداری در این شهرستان که در تقویت پوشش گیاهی، تغذیه سفره‌های زیرزمینی و ارتقای سطح درآمد روستائیان بسیار اثرگذار بوده، بسیار ضروری است.
وی هدف از ساخت سازه‌های آبخیز داری از سوی منابع طبیعی و آبخیز داری را تقویت آب‌های زیر زمینی، مهار سیلاب‌های فصلی و جلوگیری از فرسایش خاک اعلام کرد و گفت: وجود این مخازن آبی در آب و هوای منطقه نیز تأثیر مطلوبی دارد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران تصریح کرد: ذخیره آب در سازه های آبخیز داری برای غنی شدن سفره های زیر زمینی، مراتع و تامین آب کشاورزی مردم منطقه مفید است.
وی تاکید کرد: تقویت سفره های زیرزمینی، پیشگیری از فرسایش خاک و کاهش خسارت های سیلاب از مزایای احداث طرح های آبخیزداری است.
نظری بیان کرد: سازه های آبخیزداری این شهرستان می‌تواند حجم وسیعی از رسوبات ناشی از شستن خاک با باران را در خود نگه دارد و منبع خوبی برای تأمین خاک مناسب کشاورزی در باغ‌ها، گلخانه‌ها و اراضی کشاورزی باشد.
گفتنی است ۱۵ تا ۲۱ اسفند در تقویم ملی به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده و شعار این هفته در سال جاری با عنوان «درخت برای زندگی - باهم بکاریم برای ایران سرسبز - ایران قوی» برگزار می‌شود.



تاریخ انتشار : 16 اسفند 1401, 18:29



» اخبار مرتبط:

  • مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:افتتاح 7 طرح آبخیزداری با اعتبار 122 میلیارد ریال در دهه فجر امسال
  • فاز نخست طرح آبخیزداری آبدهگاه به پایان رسید
  • پویش مردمی بذرکاری در ۱۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی گچساران آغاز شد
  • رئیس جدید اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران معارفه شد
  • روز شمار هفته ی منابع طبیعی گچساران اعلام شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟