مشروح اخبار


» خبرنگاران فعال حوزه منابع طبیعی گچساران تجلیل شدند



شماری از خبرنگاران فعال رسانه‌های گروهی گچساران روز یکشنبه همزمان با آخرین روز از هفته منابع طبیعی و آبخیزداری از سوی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تجلیل شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران در نشست با خبرنگاران گفت: ۲۱۰ هزار اصله نهال بین مردم این شهرستان برای غرس از ابتدای امسال تاکنون توزیع شد.
مجید نظری افزود: این میزان نهال بومی در سطح شهرستان گچساران بین دهیاران، شورای های روستاها و تشکل های مردمی در سطح این شهرستان توزیع شد.
وی بیان کرد: پویش مردمی نهال کاری با هدف تقویت پوشش گیاهی در۵۰ هکتار از عرصه های طبیعی این شهرستان امسال اجرا شد.
نظری اظهار کرد: در این طرح‌ها عملیات بذر کاری در اراضی جنگلی آسیب دیده ناشی از آتش سوزی، خشکسالی، آفات و خشکیدگی بلوط انجام گرفت.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران، بر ضرورت همکاری و تعامل هر چه بیشتر نهادها و ادارات با اداره منابع طبیعی در راستای حفظ و حراست از انفال خداوندی تاکید کرد.
نظری اظهار کرد: از سال های گذشته تاکنون بیش از ۲ هزار هکتار جنگل های دست کاشت در گچساران ایجاد شده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در طرح ملی پویش درختکاری کاشت یک میلیون اصله نهال در شهرستان گچساران پیش بینی شده است.
وی تصریح کرد: مردم و تشکل‌ها، اهرمی اثرگذار و مطلوب برای حفاظت و حراست از منابع طبیعی هستند و می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق از همکاری و مشارکت آنها در این زمینه استفاده کرد.
نظری با بیان اینکه ۳۰ تشکل و سازمان مردم‌نهاد در زمینه حفاظت از عرصه های جنگلی در گچساران فعال است گفت: حفاظت از منابع طبیعی به عنوان گنجینه ارزشمند ملی به گسترش تشکل های مردم نهاد دوستدار طبیعت نیازمند است.
هشت نهال درخت به نام شهدا هنرمند در اداره ارشاد گچساران کاشته شد
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران گفت: رسانه‌ها به عنوان حلقه تکمیلی و بازوی اطلاع‌رسانی، نقش ویژه‌ای در نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی دارند.
اورنگ نارکی ابراز کرد: پاسداری از طبیعت و حفاظت از عرصه‌های طبیعی و جنگل ها به عنوان یک سرمایه ملی و باارزش باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود.



تاریخ انتشار : 21 اسفند 1401, 13:17



» اخبار مرتبط:

  • پویش مردمی بذرکاری در ۱۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی گچساران آغاز شد
  • یکهزار و 500 هکتار جنگل دست کاشت در گچساران وجود دارد
  • کاشت 6000 اصله نهال توسط منابع طبیعی در گچساران
  • روز شمار هفته ی منابع طبیعی گچساران اعلام شد
  • همیار طبیعت باشیم" شعار امسال هفته منابع طبیعی/غرس شش هزار اصله نهال در گچساران +تصاویر
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟