مشروح اخبار


» 2 خبر جدید از استانداری کهگیلویه و بویراحمد



در نشست کارگروه توزیع میوه شب عید اعضای جلسه در مورد شرایط و نحوه توزیع میوه شب تصمیم گیری کردند.

شرایط و نحوه توزیع میوه شب عید در استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد

در نشست کارگروه توزیع میوه شب عید اعضای جلسه در مورد شرایط و نحوه توزیع میوه شب تصمیم گیری کردند.
به گزارش راک نیوز،حسن رضاپور مدیر کل اقتصادی استانداری در نشست کارگروه استانی تعیین قیمت میوه که در استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، گفت: ستاد تنظیم بازار در زمینه توزیع مرغ منجمد اقدامات خوب و کم سابقه ای انجام داده است .
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با درایت ستاد تنظیم بازار، قیمت گوشت قرمز کمترین نوسان قیمت را نسبت به سطح کشور داشته است .
وی با اشاره به اینکه برای تعیین قیمت میوه شب عید حاضر به ضرر و زیان مباشرین توزیع میوه نیستیم، گفت: قیمت میوه شب عید با رعایت حال مردم تعیین شده است ضمن اینکه امکان تعدیل قیمت‌ها هم وجود دارد.
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تعاون روستایی برای شب عید میوه خوب و با کیفیتی خریداری و ذخیره‌سازی کرده است و نگاه برای تعیین قیمت میوه به گونه‌ای است که عامه مردم بتوانند خرید کنند.
در ادامه سید علی معتمدی با اشاره به مدیریت بازار گوشت قرمز گفت: پیش‌‌بینی می‌شود قیمت گوشت قرمز روند کاهشی داشته باشد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: سیب مورد نیاز بازار از باغداران استان خریداری شده و پرتقال با کیفیت نیز از شهرستان جیرفت تهیه شده است .
وی بر راه‌اندازی غرفه‌های عرضه میوه شب عید تا روز دوشنبه خبر داد.
همچنین شجاعی مدیرکل تعاون روستایی با اشاره به ذخیره سازی ۲۶۰ تن میوه شب عید گفت: ۴۵ غرفه در سطح استان میوه شب عید را توزیع می‌کنند ضمن اینکه امسال هم دهستان‌ها را پوشش خواهیم داد.
در پایان مهندس رضاپور از زحمات همه دست اندرکاران تهیه و توزیع میوه شب عید تشکر نمودند.
انتهای پیام/


*********************************

صدور مجوز نانوایی ها براساس جمعیت و شرایط منطقه انجام خواهد شد/ فرمانداران بر توزیع متوازن سهمیه آرد نانوایی‌ها نظارت کنند
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: صدور مجوز نانوایی ها براساس جمعیت و شرایط منطقه باشد و فرمانداران بر کیفیت نان و توزیع سهمیه آرد نانوایی‌ها نظارت کنند.

به گزارش راک نیوز،حسن رضاپور در جلسه شورای آرد و نان ویژه روستائیان و عشایر استان تاکید کرد: هر گونه صدور مجوز نانوایی ها براساس جمعیت و شرایط منطقه باشد و بر توزیع سهمیه آرد نانوایی‌ها به خصوص روستاها و عشایر استان نظارت جدی شود.
وی با اشاره به اینکه، صدور مجوز نانوایی ها، توزیع به موقع و درست سهمیه آرد به نانوایی ها و مناطقی که آرد بین مردم توزیع می شود با دقت صورت گیرد، گفت: فرمانداری ها با دقت و حساسیت بر توزیع سهمیه آرد نانوایی‌ها نظارت نمایند. 
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری با بیان اینکه تا بعد از ایام عید هیچگونه مجوز نانوایی صادر نخواهد شد، اظهار داشت: با شرایط موجود در استان و تعداد و تنوع نانوایی ها باید نظارت ها تشدید شود.
وی با بیان اینکه، پخت نانوایی ها و کیفیت به خصوص در ایام نوروز که مهمانان نوروزی داریم با دقت رصد می شود، اعلام کرد: نظارت بر توزیع سهمیه آرد و جلوگیری از انحصار آن مهم است و بر سهمیه آرد نانوایی‌ها نظارت جدی صورت گیرد. 
رضاپور تاکید کرد: رعایت روزها و زمان پخت نان، بهداشت نانوایی ها، رعایت نرخ و اندازه چانه مورد توجه باشد و بازاریان و سازمان های محلی برکیفیت نان دقت لازم را داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه، در حوزه نان مردم حساس هستیم به خوبی نظارت می کنیم، محکم تصمیم می‌گیریم و اجرا می‌کنیم، تاکید کرد: خود به خود مجوز صادر نخواهیم کرد و مجوزها براساس جمعیت و شرایط منطقه صادر می شود.
رضاپور با تاکید بر اینکه به لحاظ توزیع سهمیه، نرخ و کیفیت آرد و نان به مردم نباید آسیب برسد و کسی حق ندارد که از ارزاق مردم به نفع خود سوء استفاده نماید، افزود: سوء استفاده کنندگان حتما و باید مورد پیگرد قانونی قرار بگیرد. 
وی با بیان اینکه، مشکلات حوزه آرد و نان و نانوایی ها را به طور ریشه ای رفع خواهیم کرد، اظهار داشت: در حوزه آرد و نان ما مسئولیت داریم و باید با نظارت ها کار مردم را به نحو شایسته پیگیری کنیم.
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری تاکید کرد: در بحث سلامت مردم هیچ گونه مماشاتی با تخلف کنندگان نخواهیم داشت.



تاریخ انتشار : 21 اسفند 1401, 18:11



» اخبار مرتبط:

  • معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد برپایی غرفه‌های توزیع میوه شب عید از ۲۲ اسفند/ قیمت میوه شب عید اعلام می‌شود
  • مدیرکل تعاونی روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد:شبکه‌های تعاون روستایی آماده اجرای طرح میوه شب عید هستند
  • مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد: هر تصمیمی در مورد میوه شب عید با کمیته راهبری است
  • نگرانی برای تامین میوه شب عید نداریم
  • تاکید فرماندار کهگیلویه بر تامین و توزیع بهینه میوه شب عید
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟