مشروح اخبار


» ولایتی: حمله به سوریه،حمله به ایران است



گروه سياسي: مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: پروژه سوریه برای متوقف کردن روند بیداری اسلامی درمنطقه بود، اگر این پروژه شکست بخورد و دولت اسد بتواند استقلال خود را حفظ کند، وضعیت مقاومت تغییر جدی خواهد کرد.
ولایتی: حمله به سوریه،حمله به ایران است
علي اكبر ولایتی در گفت وگو با مهر تصریح کرد: اگر سوریه پشتیبانی لجستیک از حزب الله نمی کرد، حزب الله در جنگ۳۳ روزه و حماس در جنگ ۲۲ پیروزی را به دست نمی آوردند. سوریه نقش بسیار اساسی و کلیدی در منطقه برای اینکه سیاست مقاومت استوار پیش ببرد و یا خدای نکرده متزلزل شود، دارد. به همین دلیل حمله به سوریه، حمله به ایران و متحدین ایران محسوب مي‌شود. وی در باره این تحلیل که در صورت شکست اسد نوبت عراق و ایران است و در صورت حفظ قدرت اسد مقاومت به روند طبیعی خود باز مي‌گردد، گفت: در حوزه عملی سیاست خارجی آسان نیست که تئوری ببافیم. غرض این است که ایران از فلسطین، مقاومت لبنان، حاکمیت طرفداران مقاومت در سوریه و حکومت برخواسته از مردم عراق و آزادی عراق از چنگال آمریکا حمایت کند که این روند را تاکنون داشته و ادامه مي‌دهد. 

ولایتی خاطرنشان کرد: بالاخره عراق از شر صدام خلاص شد، آمریکایی با مقاومت مردم نتوانستند جای صدام را بگیرند واکنون عراق در دست مردم است. ماهم چیز بیشتری نمی خواهیم. زمانی که مردم عراق علیه صدام مقاومت مي‌کردند و چه زمانی که مقابل اشغال آمریکایی‌ها ایستاده بودند، ایران از آنها حمایت مي‌کرد. غرض حفظ زنجیره مقاومت است. 

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل همچنين با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری به هیچ کس مجوز مذاکره با آمریکا را نداده است، گفت: بنده هیچ مذاکره ای با آمریکایی‌ها نه در عمان و نه در غیر از عمان نداشته ام. این شایعه از اساس دروغ است تا آنجایی که بنده اطلاع دارم با توجه به اینکه این جور امور مبنایی و اساسی و اصولی سیاست خارجی در اختیار مقام معظم رهبری است و مقام معظم رهبری نیز تا کنون چنین مجوزی را به هیچ کس نداده اند و بر این اساس مذاکره ای که مبنای قانونی داشته باشد و با اجازه رهبری باشد، هیچ گاه صورت نگرفته است.

ولایتی با اشاره به اینکه اگر عقلانیتی در آمریکا حاکم باشد باید حتما تجدید نظری در سیاست های خود بکنند، تصریح کرد: مسئله هسته ای مسئله راهبردی ماست. استفاده صلح امیز از انرژی هسته ای حقی است که جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه ازآن گذشت نمی کند و این امر مورد اتفاق همه است.




تاریخ انتشار : 7 بهمن 1391, 22:16



» اخبار مرتبط:

  • پاسخ ولایتی در رابطه با مذاکراتش با آمریکایی ها
  • اگر مصلحت کشور ایجاب کند رابطه با آمریکا برقرار می شود
  • واکنش ولایتی به ماجرای قالیباف و علی لاریجانی
  • آمادگی جوانان ایرانی برای جهاد در سوریه
  • ایران مثل سابق به حماس پول نمی دهد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟