مشروح اخبار


» سه طرح فرهنگی در گچساران برای تصویب در سفر رییس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد پیشنهاد شد



رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران گفت: پیشنهادهای این اداره برای ارائه و تصویب در دومین سفر رییس جمهور به استان درسه پروژه مهم با اعتباری بیش از یکهزارو ۵۰۰ میلیارد ریال تدوین شده است.

اورنگ نارکی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این طرح ها از مسائل و مشکلات و نیازهای شهرستان در بخش فرهنگی است.
وی بیان کرد: ساخت مجتمع فرهنگی در امامزاده جعفر(ع)، راه اندازی پلاتوی نمایش در بوستان شهدای گمنام ( زمین اهدایی از طرف شهرداری ) و ایجاد یک نگارخانه در محوطه کتابخانه امام خمینی(ره) از طرح های پیشنهادی این اداره در دومین سفر ریاست جمهوری با استان است.
نارکی سفر رئیس‌جمهور به گچساران را فرصتی مناسبی برای پیگیری این مطالبات فرهنگی اعلام کرد و گفت: راه اندازی یک پلاتوی نمایش در بوستان شهدای گمنام در راستای حل مشکلات فرهنگی این شهرستان بسیار مهم است.
وی ادامه داد: با راه اندازی این پلاتو در جوار شهدا و همچنین موکب طریق الکربلاء که سالهاست در آن محل دایر است می تواند به یک قرارگاه فرهنگی که در همه زمینه ها فعالیت دارد تبدیل شود.
نارکی اظهار کرد: حاکم شدن فرهنگ‌های بیگانه در سطح جامعه، خسارات زیادی را به ما وارد کرده و هر کجا که در مسائل فرهنگی کوتاهی کردیم چندین برابر دچار مشکل و آسیب اجتماعی شده‌ایم.
پیشنهاد ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و تجهیز پردیس هنری گچساران در سفر رییس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران گفت: توجه به توسعه زیر ساخت های فرهنگی و هنری از مهمترین اولویت های دولت است.
وی تصریح کرد: برای تکمیل و تجهیز پردیس هنری این شهرستان ۲۳۰ میلیارد ریال در سفر دوم رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد پیشنهاد شده است.
نارکی افزود: در صورت تخصیص این اعتبار پردیس فرهنگی هنری گچساران در سال ۱۴۰۲ تکمیل و بهره برداری می شود.
وی بیان کرد: پارسال بیش از۲۳۰ میلیارد ریال برای تکمیل پردیس هنری گچساران در نظر گرفته شد که در روند پیشرفت فیزیکی این طرح نقش مهمی داشته است.
نارکی تاکید کرد: عملیات اجرایی پردیس هنری گچساران با زیربنای بیش از هفت هزار متر و مساحت ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر مربع در دست اجراست.
وی اظهار کرد: پردیس هنری این شهرستان شامل بخش‌های مختلفی از جمله سالن موسیقی، سالن همایش و برنامه‌های عمومی، سالن پلاتو، نگارخانه، گالری، موزه، سینما، گیم نت، کافی نت، سالن کنفرانس، کتابخانه تخصصی، مجموعه اداری، و سالن اجتماعات است.
نارکی ابراز کرد: هم اکنون تنها ۲ فضای کوچک در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران به عنوان سالن آمفی تئاتر و نگارخانه وجود دارد که پاسخگوی نیاز هنرمندان این شهرستان نیست.
واگذاری مجتمع فرهنگی آفتابگردان گچساران برای تکمیل به پارک علم و فناوری
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران گفت: به دلیل نبود اعتبارات مجتمع فرهنگی آفتابگردان این شهرستان طبق تفاهم نامه ای به پارک علم و فناوری برای تکمیل واگذار شد.
نارکی اظهار کرد: عملیات اجرایی طرح مجتمع فرهنگی آفتابگردان این شهرستان در زمینی به مساحت ۹ هزار متر مربع و پنج هزارو ۱۰۰ متر مربع زیر بنا از سال ۸۳ آغاز شده بود که به دلیل نبود اعتبارات چند سالی راکد مانده بود. (خبرنگار: زینب محمدی)



تاریخ انتشار : 5 تیر 1402, 13:54



» اخبار مرتبط:

  • مجتمع فرهنگی و هنری گچساران تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
  • رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران:2مجتمع فرهنگی در شهر دوگنبدان احداث می شود
  • رئیس راه و شهرسازی گچساران :مجتمع پردیس هنری گچساران 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • اولین مجتمع فرهنگی و هنری گچساران تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
  • اجرائی شدن پروژه پردیس هنری گچساران پاسخی شایسته به نیازمندیهای فرهنگی "+عکس
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟