مشروح اخبار


» دست احمدی ‌نژاد را باید بوسید!



دست احمدی نژاد را باید بوسید و از وی به خاطر شناخت دقیقش نسبت به مسائل مجلس باید تشکر کرد. این مرد، ظرف دوران ریاست جمهوری، ثابت کرد که مصوبات مجلس به راحتی قابل دور زدن است. استیضاحش را می‌توان با قول شرف، دور زد تا به حدی که مدعیان ضبط صدای قول شرف‌دهندگان، قابلیت ارائه نداشته باشد. وی ثابت کرد که مبانی حقوقی به پشیزی نمی‌ارزد خصوصا قیاس اولویت! وی ثابت کرد که می‌شود به استناد ماده 112 قانون بودجه سال 1391 اختیارات وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی را گرفت و داد به هیات دولت! وی ثابت کرد که اختیارات مجلس برای استیضاح وزیر، می تواند دستاویز قرار گیرد و نمی‌بایست استیضاح کنندگان بتوانند استیضاح خود را پس بگیرند و گرنه می‌تواند مورد استیضاح بهانه‌ای برای قدرت‌طلبی قرار گیرد. وی ثابت کرد که می‌توان بودجه را به موقع به مجلس ارائه نداد و مجلس را هم معطل گذاشت! وی تمامی حفرات نفوذ به مصوبات مجلس را شناخت و هک کرد. آنوقت مجلس اقدام به ابطال مصوبه هیات دولت می‌نماید؟ یا آقای مطهری استیضاح، به استناد ماده 124 قانون استخدام کشوری منسوخ تهیه و تقدیم مجلس می‌کند؟

دست احمدی نژاد را باید بوسید و از وی سپاسگزار شد که فرصتی را تقدیم ما کرد تا ما به واسطه تهدیدات و حملاتش، بتوانیم به خود آییم و سامانه تصویب مقرراتمان را کارشناسانه و هوشمندانه بنا نهیم. مگر می شود به واسطه یکی از مواد قانون مجازات عاملان به حکم قتل عمد را به مثابه عاملان قتل عمد به مجازات اعدام محکوم کرد و آب از آب تکان نخورد؟ مگر می شود به واسطه نداشتن قانون مجازات اسلامی به بهانه اینکه مدتش به پایان رسیده است بدون انتشار حکم حکومتی تمدیدش کرد و آب از آب تکان نخورد؟

دست احمدی نژاد را باید بوسید که به ما آموخت قانونی که الگوریتم و سامانه نداشته باشد قانون نیست! به اندک قدرتی می توان آن را به صدها بار طواف کرد! باید به جای عتاب رییس جمهور هزینه‌های میلیونی که به منظور حق الزحمه کارشناسان ناظر و مشاور پرداخت می شود، به وی پرداخت. نباید با وی تقابل کرد! وی به ما آموخت که اگر قانون اساسی اصلاح نشود چه بسیار کارها می‌توان کرد! یک شبه هیات نظارت را منحل و یک شبه می توان احیایش کرد!

وی به ما آموخت که یک شبه می توان میلیاردها میلیارد از خزانه برداشت و به حکم الغاء ریاست کلی بانک مرکزی توسط دیوان محاسبات خندید! وی به ما آموخت که با قوانین حاضر می توان حاشیه امن درست کرد نه حاشیه‌ی امنی که به چشم نیاید بلکه حاشیه‌ی امنی مشهود و بی حجب و حیا! وی آموخت که اگر استثناء، خود به اصل تبدیل شود هیچ ضمانت اجرایی نیست. وی آموخت که قانون باید طوری نوشته شود که خود رییس جمهور هم مسوول اعمال خود باشد. قانون استثنا بردار نیست. قانون فصل الخطاب است اما نه قانونی که فاقد الگوریتم است و دارای حفرات متعدد.

ما در آئیته احمدی نژاد خود را اصلاح کنیم و بدانیم که تا قوانین مجلس اصلاح نشود و ضمانت اجرا پیش بینی نکند نمی توان با ابطال و استیضاح و... انتظار رشد و استقلال و آزادی داشت. امروز آقای رییس جمهور است که تاب تحمل حملات را دارد شاید در آینده کسی نخواهد به خاطر حفظ شان کذایی اش‌، افاده‌ی حرکتی کند.

علیرضا دقیقی- وکیل پایه یک دادگستری




تاریخ انتشار : 14 بهمن 1391, 02:39



» اخبار مرتبط:

  • احمدی نژاد نیامد، یک نماینده: زنگ بزنید تا بیاید!
  • ما باید وزیر اقتصاد، احمدی‌نژاد، و بهمنی را استیضاح کنیم.
  • اعتراض به احمدی‌نژادبخاطر خواندن ترانه لس‌آنجلسی درمجلس!
  • آقای احمدی​نژاد سند به مجلس برده است. حقش بوده!
  • احمدی نژاد: نمایندگان مجلس منتخب 30درصد مردمند/رئیس‌جمهور نماد اراده ملی است!
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟