مشروح اخبار


» تفاوت شریعتمداری با عسگراولادی




alt

عسگراولادی خطاب به مدیرمسئول کیهان:«چو در تاس لغزنده افتاد مور رهاننده چاره باید نه زور!»/شریعتمداری: فتنه از ۱۰ سال قبل شروع شده بود /۲/ alt

- دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری و مدیرمسئول روزنامه کیهان در مناظره ای تلویزیونی به بررسی ریزش ها و رویش های انقلاب پرداختند.

به گزارش خبرآنلاین، بامداد یکشنبه برنامه تلویزیونی نگاه یک با حضور حبیب الله عسگراولادی دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری و حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان تا ساعت 1 بامداد برگزار شد.
حبیب الله عسگراولادی در این مناظره با بیان اینکه بین فتنه 78 تا فتنه 88 تفاوت قائل هستم، گفت: تفاوت هم این است که در فتنه 88 بیگانگان فتنه سازی کردند اما در داخل نیز زمینه فتنه فراهم شد اما کمتر در این مورد بحث شده است.
وی افزود: وقتی در ساعت 10 روز رای گیری اعلام شد که آقای میرحسین موسوی در تهران، شیراز و اصفهان رای اول را دارند او فریفته شد، اعلام جشن کرد، اما خبرهای بعد را به او ندادند، به او نگفتند که مثلا در ساعت یک گزارش هایی که از عمق مناطق کشور از رای گیری ها آمده بود بیانگر چه بود؟! بنابراین ایشان مفتون شده بود.
عسگراولادی با بیان اینکه میرحسین موسوی فتنه زده شد، ادامه داد: رای او فتنه شد و بیگانگان نیز از این فتنه استفاده کردند. بنابراین این کلیت قضیه فتنه 88 با اقای شریعتمداری موافقم اما معتقدم نباید آن را مطلق پنداشت چرا که در برخی جاها فتنه اتفاق می افتد و مفتون افرادی هستند که گم می شوند.
وی در ادامه با بیان اینکه فتنه ها در نظام جمهوری اسلامی تنها محدود به دو فتنه 78 و 88 نیست، گفت: از ابتدای شکل گیری نظام تاکنون 11 فتنه داشته ایم، فتنه بنی صدر، فتنه بازرگان، فتنه نهضت آزادی، فتنه منافقین و فتنه سال 78 و سال 88 آخرین این فتنه ها بودند. در همه این فتنه ها هم دشمن برنامه ریزی کرده بود.
نماینده ولی فقیه در کمیته امداد در ادامه با بیان اینکه سرمایه گذاری دشمن برای تبدیل کردن فتنه به فرهنگ در کشور بوده است، اظهار داشت: همانطور که سردار قلم اشاره کردند دشمنان سرمایه گذاری زیادی برای فتنه در کشور کردند من می گویم این سرمایه گذاری بسیار بیشتر از اینها هم بوده است آنها این اساتید فتنه ساز را به اینجا فرستادند تا فریب دهند و برخی هم فریب خوردند. حتی امروز که برخی از این شهریه بگیران بیگانگان حرف می زنند ما متوجه می شویم که این بیچارگان دنیا و آخرت خود را فروخته اند.
وی با تاکید براینکه فتنه را نباید چیز ساده ای پنداشت، گفت: اما فتنه ها را هم نباید مطلق دید، قیاس فتنه ها را نکنیم. من معتقدم باید این فتنه ها را آسیب شناسی کرد، فتنه بنی صدر، بازرگان را بررسی کنیم. اطرافیان آقای هاشمی فتنه به پا کردند، اطرافیان اقای خاتمی فتنه به پا کردند اینها را باید بررسی کرد که چطور اطرافیان اینها فتنه سازی کردند.
در ادامه حسین شریعتمداری در پاسخ به این سوال که آیا شما قبول دارید که این افراد فریفته و مفتون شدند، گفت: همانطور که آقای عسگراولادی فرمودند اینها مجرمند و اینکه اینها با بیگانگان به دلیل فریب یا مامور بودن زدو بند کرده بودند.
در این قسمت عسگراولادی در پاسخ به این سخن شریعتمداری گفت: بیگانگان از آنها استفاده کردند.
شریعتمداری در ادامه با بیان اینکه اعلام پیروزی از سوی میرحسین عین فرمول جین شارپ است، گفت: رافی و جان کین دو بار به ایران آمدند و با مدعیان اصلاحات جلسه داشتند من سند این دیدارها را دارم و حتی از من به دلیل بیان این مسائل شکایت کردند ولی من سند اینها را دارم.
مدیرمسئول روزنامه کیهان با تاکید براینکه ما در روزنامه خود فتنه را از قبل پیش بینی کرده بودیم، گفت: روزنامه نگار سندش با خودش است، اگر برای دیگران دیوار حاشا بلند است برای روزنامه نگار بلند نیست، اما ما از کجا می دانستیم که این فتنه رخ خواهد داد؟
شریعتمداری ادامه داد: در مرداد ماه سال 87 که آقای هاشمی اعلام کرد مراقب باشید در انتخابات تقلب نشود ما چند روز بعد نوشتیم اینها احتمال زیاد یک کمیته ای تحت عنوان کمیته بررسی آرا را مطرح خواهند کرد. البته این حرف، حرف ایشان نیست و من نمی دانم چطور به ایشان رسیده بود.
وی گفت: ما از کجا می دانستیم که اینها رنگ انتخاب می کنند، حتی یکبار یکی از بزرگان که من ایشان را هم قبول دارم و بزرگ ما است به من تلفن کرد و گفت این حرفی که شما می زنید مسئولیت دارد؛ گفتم من می دانم اینها رنگ انتخاب می کنند اما اینکه چه رنگی است را نمی دانم. یا خبرنگار نیویورکر از من پرسید شما چطور در حالی که اقای خاتمی به عنوان کاندیدا مطرح شده بود گفتید او کاندیدای نهایی نیست گفتم به دلیل نشستی که شما در استنفورد داشتید.
وی در ادامه در پاسخ به این سوال مجری که آیا شما معتقدید که فتنه در سال 88 و روز انتخابات رخ نداده است، گفت: فتنه به عقیده من و براساس اسنادی که هست حداقل از 10 سال قبل شروع شده بود و من اسنادشم را هم دارم.
وی در ادامه به برخی افرادی که طی چند سال اخیر به ایران سفر کرده بودن اشاره کرده و گفت:آقای جان کین رییس مرکز مطالعات دموکراسی در لندن و کارشناس ارشد ام.آی.6 دوبار در مهرماه 78 به ایران سفر کرده است، آقای یورگن هابرماس مشهورترین نظریه پردار نافرمانی اجتماعی و از اعضای باقیمانده مکتب فرانکفورت در اردیبهشت 81 به ایران می آید، ریچارد رورتین از برجسته ترین و بلند آوازترنی عملیات سری سازمان سیا با گرایش جنگ های عقیدتی در خرداد 83 و کاستلز نظریه پرداز رسمی سازمان سی آی ای و عضو کمیته خطر، خرداد 85 به ایران آمدند، ... اینها از جمله افرادی بودند که در این 10 سال به ایران سفرکرده بودند.
شریعتمداری گفت: این افراد وقتی وارد می شوند همه کارگاه های آموزشی داشتند؛ جورج سورس یکی از سرمایه گذاران معروف صهیونیستی و از پایه های آیپک و از عوامل کودتای مخملی وقتی به می‌آیند کارگاه آموزشی می گذارند و با آقای خاتمی هم بعدها دیدار می کند.  یعنی این کارها اتفاق افتاده و این برنامه از قبل ریخته شده است و نمی توانیم بگوییم این افراد فریفته شده اند بلکه مامور بوده اند.
در ادامه عسگراولادی که شریعتمداری را سردار قلم خطاب می کرد با بیان اینکه من فن، تخصص شریعتمداری را قبول دارم و در مورد تحلیل هایم از کیهان استفاده می کنم، گفت: با این وجود من معتقدم «چو در تاس لغزنده افتاد مور رهاننده چاره باید نه زور!». من می گویم با اینکه من تفسیر شما را از واقعیات فتنه 88 و 78 قبول دارم تحلیل شما را از ادامه 78 تا 88 قبول دارم من قبول دارم که هیچ کدام از این کسانی که در فتنه به قول من مفتون کسانی نیستند که از جرائمی که به آن محکومند بتوان تبرئه کرد، اینها مجرمند.
وی با بیان اینکه در سه بعد با شریعتمداری دیدگاه متفاوتی دارم، گفت: اول اینکه امام یکبار به من فرمودند فلانی اگر از در بیرونت کردند از پنجره وارد شد اگر از پنجره بیرونت کردند از روزنه وارد شد، گفتند که شما مثل ریگ ته جوی می مانید و برای تصفیه اب لازمید باید شما سعی کنید که آلودگی های آب را بگیرید گرچه این آلودگی ها چهره های خودتان را بپوشاند.
عسگراولادی اظهار داشت: دومین بعد تفاوتی من با سردار قلم این است که من عضو هیات منصفه تهران هستم، با بقیه افراد اعضای هیات منصفه که از استان های دیگر حضور دارند ارتباط دارم و از نظر منصف بودن وظیفه ام فرق می کند با ایشان. وظیفه من این است که بررسی کنم و ببینم که چند درصد این فتنه امریکایی، انگلیسی و اسرائیلی است و چند درصد داخلی. بررسی من می گوید این افراد مفتون هستند. اینها زمینه ساختند در خیلی از جرم هایی که در فتنه بود شرکت داشتند.
وی گفت: به من گفتند من می خواهم اینها را تبرئه کنم، ابدا! گفتند می خواهید به اینها تخفیف بدهید گفتم ابدا!، گفتند می خواهید حصر اینها را بردارید گفتم ابدا!، حصر مربوط به مقامات امنیتی است و محکومیت اینها درباره قوه قضاییه است. 
دبیبرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با تاکید براینکه این افراد را فتنه گر اصلی نمی داند، گفت: من امین رهبری هستم و در سه یا چهار جا ایشان رسما حکم داده و من را امین معرفی کرده است. من عضو مجمع تشخیص مصلحت هستم، من برای مصلحت هستم شما برای قانون، در اینجا تقاضا می کنم که عرایض من را نفی خودتان و کم کردن ارزش موضع گیریتان ندانید.  من ریگ ته جوی، من منصفه هیات منصفه، من مشاور رهبری باید برای این فضا فکر کنم، باید تقاضا کنم که مسئولان کشور بیاید به جمع مصلحت. اگر رهبری آمدند و تشر زدند و گفتند ساکت باش من خودم را آماده کردم که هر زمان تشر زدند فورا قبول کنم. اما من مقابل شریعتمداری می ایستم او را قبول دارم تحلیل هایش هم قبول دارم اما مقابلش می ایستم. 




تاریخ انتشار : 15 بهمن 1391, 02:36



» اخبار مرتبط:

  • مناظره مکتوب عسگراولادی با حسین‌شریعتمداری
  • نگران بازگشت اصلاح طلبان هستیم
  • عسگراولادی:موسوی و کروبی از برادرهای من هستند
  • جواد نکونام در برنامه«دیروز، امروز، فردا»
  • با شناختی که از آقای خاتمی دارم او بی‌گدار به آب نمی‌زند و عاقلانه فکر خواهد کرد.
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟