مشروح اخبار


» دستگیری دو دندانساز و دندانپزشک قلابی در کهگیلویه و چرام



ساخت این دندان‌ها، به روش‌های غیرعلمی، در شرایط غیراستریل صورت می‌گیرد و موجب شیوع بیماری هپاتیت، ایدز و بسیاری از بیماری‌های واگیر می‌شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه گفت: فردی که به عنوان رابط دندان‌سازان قلابی در دهدشت فعالیت می‌کرد، دستگیر شد.‌

 

به گزارش راک نیوز به نقل از(ایسنا)، منطقه کهگیلویه و بویراحمد، دکتر سید عبدالحسین موسویان‌زاده افزود: بیش از یک سال است که افرادی، عمدتا از اتباع کشورهای دیگر با سوء استفاده از شرایط مالی مردم و با مبلغی کمتر از مطب‌های دندانپزشکی، مبادرت به ساخت دندان می‌کنند.

 

وی اظهار کرد: ساخت این دندان‌ها، به روش‌های غیرعلمی، در شرایط غیراستریل صورت می‌گیرد و موجب شیوع بیماری هپاتیت، ایدز و بسیاری از بیماری‌های واگیر می‌شود.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه بیان کرد: پس از دریافت اولین گزارش‌ها، شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه این موضوع را مورد پیگیری جدی قرار داده، با هماهنگی دستگاه قضایی و همکاری کلانتری‌ها، فرد متخلف دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شد.

 

موسویان همچنین با اعلام خبر دستگیری فرد متخلف دیگری در چرام، گفت: این فرد با دخالت در امر دندانپزشکی، اقدام به کشیدن دندان و کارهای غیر علمی در افراد می‌کرد.

 

وی تصریح کرد: این فرد متخلف نیز دستگیر و به مراجع قضایی شهرستان کهگیلویه تحویل داده شد.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه با اشاره به عوارض نامطلوب اعمال دندانپزشکی به صورت غیرعلمی، به مردم توصیه کرد: از انجام این اعمال توسط افراد غیر متخصص و محل‌های غیر شناخته شده، جدا پرهیز کنند.



تاریخ انتشار : 15 بهمن 1391, 21:44



» اخبار مرتبط:

  • افتتاح چهار خانه بهداشت روستايي در شهرستان کهگيلويه
  • سرپرست جدید بیمارستان امام خمینی دهدشت معرفی شد
  • علل بوی بد دهان چيست؟
  • خبررئیس شبکه بهداشت درمان چاروسا از راه اندازی رادیولوژی
  • وبا جان یک نفر را در فارس گرفت
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟