مشروح اخبار


» اخبار جدید استانداری کهگیلویه و بویراحمد



مراسم یوم الله ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در یاسوج و تمامی شهرهای استان ‌با حضور اقشار مختلف مردمی پرشور و حماسی برگزار شد

مراسم یوم الله ۱۳ آبان با حضور حماسی مردم کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد

مراسم یوم الله ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در یاسوج و تمامی شهرهای استان ‌با حضور اقشار مختلف مردمی پرشور و حماسی برگزار شد.
به گزارش راک نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده استاندار در آیین برگزاری یوالله ۱۳ آبان در یاسوج گفت: ۱۳ آبان در تقویم ایران اسلامی به عنوان روز استکبار ستیزی یادآور سه واقعه مهم که در سه دوره مختلف به ثبت رسیده است، تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، واقعه کشتار جمعی دانش‌آموزان تهرانی که به نشانه اعتراض به حکومت پهلوی در صبح روز ۱۳ آبان ۱۳۵۷ در محوطه دانشگاه تهران حضور داشتند و تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ این سه واقعه تاریخی را تداعی می کند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد با تقدیر از حضور حماسمی مردم استان در یوالله ۱۳ آبان افزود: مردم ولایتمدار و استکبار ستیز کهگیلویه و بویراحمد مانند سال های گذشته در روز ۱۳ آبان پایبندی خود را به نظام و انقلاب اسلامی به نمایش گذاشتند و با آرمان های امام راحل، رهبری و ارزش های نظام و دفاع مقدس تجدید عهد کردند.
وی تصریح کرد: ۱۳ آبان و تسخیر لانه جاسوسی به معنای برائت کامل از آمریکا و خاموش کردن کانون اصلی اعمال استبداد، استعمار و تحمیل اراده غیر در امور مردم ایران بود.
وی اظهار داشت: تسخیر سفارت آمریکا لانه توطئه و جاسوسی در این جنبش دانشجویی اسلام گرایی و استکبار ستیزی  در ۱۳ آبان برائت کامل از آمریکا کانون اصلی اعمال استبداد و استعمار بود.
استاندار گفت: دانش آموزان، دانشجویان و نوجوان یک پای عرصه مبارزه با استکبار بودند به همین دلیل هم می خوانیم که در ۱۳ آبان ۵۷ در آن تظاهرات روبروی دانشگاه تهران، تعداد زیادی دانش آموز که عدد آنها را تا ۶۵ دانش آموز گفته اند به شهادت می رسند.
احمدزاده عنوان کرد در تسخیر لانه جاسوسی هیمنه آمریکا درهم شکسته شد و با کشف اسناد گسترده ای نقشه ها، توطئه ها، فتنه ها، تفرقه ها، آتش افروزی ها و برنامه های خرابکارانه این رژیم جنایتکار کشف شد.
استاندار ابراز داشت: این حرکت جنبش بزرگ دانش آموزی و دانشجویی گام مهمی در حرکت های استکبارستیزی و اعلام استقلال سیاسی، فرهنگی، علمی و اقتصادی کشور بود.
احمدزاده خاطرنشان کرد: امروز صحنه جدیدی جلوی چشم مردم دنیا است و دارند حقانیت مردم ایران را می بینند حقانیتی که مبارزه با استکبار جهانی و آمریکا است.
استاندار با بیان اینکه، امروز در کشور غصب شده فلسطین بدترین جنایت علیه بشریت و نسل کشی در غزه انجام می شود گفت: چهار هزار کودک، هشت هزار نفر انسان بیگناه جان دادند، ۳۰ هزار نفر مجروح شدند و عده ای به دلیل نبود امکانات هنوز زیر آوار هستند و صحنه جدیدی علیه انسانیت و بشریت است و این چهره واقعی استکبار جهانی  و رژیم صهیونیستی است.
احمدزاده عنوان کرد: امام خمینی (ره) زودتر از همه تشخیص داد و پرچم مبارزه با استکبار را بلند کرد و رهبری بارها علیه استکبار سخنانی فرمودند اما امروز مردم دنبا چهره واقعی آمریکا را در غزه می بینند.
استاندار ابراز داشت: این روزها دیدیم  در غزه مظلوم همان هایی که دم از حقوق بشر و حقوق زنان می زنند چطور بمب های چند تنی بر سر مردم می انداختند.
دیگر سخنران این مراسم سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور بود.
۱۳ آبان روز استکبار ستیزی و انزجار و برائت کامل از آمریکا  با  شعار محوری «نظم نو جهانی با نسل آرمانی» برگزار شد.
***********************
گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان؛
۱۳ آبان صف آرایی حق و باطل بود
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: حوادثی که در ۱۳ آبان رخ داد صف آرایی حق و باطل بود که منجر به رهایی انسان در مقابل ظلمت یعنی استکبار شد.
به گزارش راک نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، مرادعلی پیوند روز شنبه در اجتماع راهپیمایان ۱۳ آبان شهرستان باشت، گفت: حوادثی که در ۱۳ آبان رخ داد آنقدر در تاریخ انقلاب اسلامی تاثیرگذار بود که حضرت امام(ره) از آن به عنوان انقلاب دوم یاد کردند.
وی بیان کرد در طول عمر پر برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، انقلاب سومی نیاز بود که مبتنی بر دو اصل بصیرت و صبر است که ملت ایران مفهوم صبر و استقامت را در مقابل ظلم های بی امان ایادی کفر و استکبار در انواع توطئه ها به خوبی نشان دادند.
پیوند با اشاره اینکه استکبار همچنان در حال ظلم به کشورها و ملت مظلوم جهان است، گفت: دشمنان در این فضای سنگین رسانه ای تلاش می کنند ظلمی که به ملت مظلوم غزه می کنند را بپوشانند اما خون های ریخته شده جنایت آنها را بر ملا کرد.
وی با اشاره به اینکه به فرموده امام خمینی(ره) فلسطین کلید فرج امت است، گفت: ملت مظلوم غزه در یک طرف و تمام جبهه کفر در یک طرف دیگر ایستادند اما به یاری خداوند مردم غزه از این ظلم و جور راهی خواهند یافت.
پیوند با بیان اینکه اسرائیل از فرعون هم خبیث تر است، گفت: فرعون زن ها را زنده نگه می داشت اما اسرائیل زن و کودکان را می‌کشد که در هیچ جای تاریخ چنین نسل کشی وجود نداشت.
وی با بیان اینکه در عالم رازی است که به جزء به بهای خون رمزگشایی نمی شود و آن راز جوانه زدن فطرت های انسان ها است تصریح کرد: خون شهیدان است که در همه جای جغرافیای عالم نفرت از ظلم و نفاق را نشان می دهند.
***********************
گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان؛
۱۳ آبان روز استکبار ستیزی برای نسل امروز تبیین شود
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: وقایع مهم ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی برای نسل امروز به خوبی تبیین شود.
به گزارش راک نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سیدجواد هاشمی مهر روز شنبه در اجتماع راهپیمایان ۱۳ آبان شهرستان چرام با اشاره به سه رویدادی که در ۱۳ آبان سال های ۱۳۴۲، ۱۳۵۷ و ۱۳۵۸ رخ داد گفت: دشمنی آمریکا با ملت ایران از کودتای ۲۸ مرداد آغاز شد و وقتی ایران به پیروزی رسید به بهانه تسخیر لانه جاسوسی واقعه طبس را ایجاد کرد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: تحریک صدام و آغاز جنگ هشت ساله و ترور ۱۷ هزار شهید از دیگر جنایت هایی است که آمریکا علیه ملت مظلوم ایران پایه ریزی کرد اما به لطف خداوند به آنچه می خواست نرسید.
وی با اشاره به اینکه جنایت های آمریکا تنها در حق ملت ایران نبود، گفت: آمریکا جنایت های متعددی در ادوار و در جغرافیای مختلف از جمله در کشورهای افغانستان، عراق، سوریه، یمن، فلسطن و سایر نقاط جهان انجام داد و همچنین در حال تکرار این جنایت ها است.
هاشمی مهر عنوان کرد: آنچه این روزها جهان اسلام را اندوهگین کرده است کشتار زنان و کودکان بی دفاع در غزه است، اسرائیل و آمریکا خباثت آمیز و حیوان صفت مردم فلسطین را به خاک و خون می کشند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد در این شرایط شورای امنیت سازمان ملل تنها به صدور قطعنامه اکتفا می کند و حقوق بی‌بشر که در مقابل هر تحرکی واکنش نشان می‌داد در قبال ۹ هزار کشته فلسطینی در غزه که چهار هزار نفر آنها کودکان و سه هزار نفر زن هستند سکوت معنا داری اختیار کرده است.
وی عنوان کرد: برخی از سران کشورهای منطقه به جای اینکه در کنار مردم فلسطین باشند و با اسرائیل قطع رابطه کنند، همچنان در حال همکاری با این رژیم کودک کش هستند.
معاون سیاسی امنیتی استانداری با بیان اینکه همه جبهه مقاومت در کنار مردم فلسطین هستند، گفت: سخنرانی روز گذشته سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان که چهار میلیارد نفر در جهان آن را به صورت زنده دیدند هوشمندانه بود.
وی بیان کرد: دبیرکل حزب الله لبنان ابتدا به جهاد تبیین پرداخت و ماهیت کثیف اسرائیل را برای همه بازگو کرد سپس با اشاره به قدرت جبهه مقاومت اعلام کرد که دشمن اصلی مقاومت در منطقه آمریکا است و کوچکترین اهمیتی برای اسرائیل قائل نشد.
هاشمی‌مهر افزود: سید حسن نصرالله آنچه در غزه می گذرد را جنایت آمریکا دانست، آمریکایی که ۱۴ میلیارد دلار برای کمک به اسرائیل مصوب کرد و انواع سلاح های متعارف و غیرمتعارف را در اختیار این رژیم کودک‌کش قرار داده تا بیمارستان ها و مدارس را تخریب کند.
وی بیان کرد: وحدت، اتحاد، همدلی و هم بستگی امت اسلامی رمز موفقیت جبهه مقاومت در مقابل استکبار جهانی و هم پیمانانش است.
***********************
رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه وبویراحمد؛
ثبت نام از داوطلبان مجلس خبرگان رهبری یکشنبه ۱۴ آبان ماه  آغاز می شود
رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه وبویراحمد گفت: ثبت نام داوطلبان مجلس خبرگان رهبری همزمان با سراسر کشور از فردا یکشنبه ۱۴ آبان ماه در این استان آغاز می شود.
به گزارش راک نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سید جواد هاشمی مهر روز شنبه زمان، مکان و مدارک لازم  و نحوه ثبت نام داوطلبان انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را اعلام کرد.
وی اظهار داشت: ثبت نام از داوطلبان انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۲/۸/۱۴  آغاز و تا روز شنبه مورخ ۱۴۰۲/۸/۲۰ ادامه خواهد داشت.
رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری شخصاً یا توسط نماینده خود که به صورت کتبی و رسمی معرفی شده باشد، می توانند در روزهای مذکور جمعاً به مدت ۷ روز از ساعت ۰۸:۰۰ صبح لغایت ۱۸:۰۰ به فرمانداری مرکز استان و یا وزارت کشور مراجعه  و ثبت نام کنند.
هاشمی مهر عنوان کرد که ارائه اصل شناسنامه عکس دار، اصل کارت ملی، اصل مدرک سطح چهار حوزه و دو قطعه عکس ۴×۶ ، همراه با تکمیل پرسشنامه اعلام داوطلبی برای ثبت نام ضروری است.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد اعلام کرد: سن داوطلبان به هنگام ثبت نام باید حداقل ۴۰ سال تمام باشد.


************************





تاریخ انتشار : 13 آبان 1402, 14:41



» اخبار مرتبط:

  • اخبار جدید استانداری کهگیلویه و بویراحمد
  • با حضور معاون رئیس جمهور و استاندار به مناسبت 13 آبان؛ زنگ استکبارستیزی درمدرسه زینبیه یاسوج به نیابت از همه مدارس کهگیلویه وبویراحمد نواخته شد
  • راهپیمایی یوم الله 13 آبان در یاسوج و شهرهای کهگیلویه وبویراحمد با فریاد استکبارستیزی برگزار شد
  • معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد: اقتدار ایران در راهپیمایی 13 آبان به رخ استکبار جهانی کشیده می شود
  • با حضور اقشار مختلف؛راهپیمایی ۱۳ آبان در گچساران برگزار شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟