مشروح اخبار


» «قاضی مرتضوی» پشت میله‌ها!



راک نیوز- سعید مرتضوی سرپرست سازمان تامین اجتماعی و دادستان عمومی و انقلاب سابق تهران شامگاه شب گذشته بازداشت شد.

به گزارش فرارو؛ دادستانی تهران درباره علت بازداشت سعید مرتضوی اظهار نظری نداشته است. یک مقام آگاه در گفتگو با مهر اعلام کرد که مرتضوی شب گذشته وارد زندان اوین شده است.

سعید مرتضوی در پرونده کهریزک به همراه تعدادی از همکارانش از کار معلق شده و پرونده مفتوحی داشت که احتمال می رود علت بازداشت وی به همین دلیل باشد.

واکنش احمدی نژاد
محمود احمدی نژاد در واکنش به بازداشت سعید مرتضوی گفت: «قوه قضائیه باید قوه قضائیه ملت باشد چرا که نمی تواند یک سازمان ویژه خانوادگی به حساب بیاید.»

رییس جمهور پیش از سفر به مصر در جمع خبرنگاران با ابراز تاسف از دستگیری سعید مرتضوی اظهار کرد: «متاسفانه نمی دانم چطور است که کس دیگری تخلف کرده اما شخص دیگری دستگیر می شود. این کار بسیار زشت است.»

وی افزود: «هنگامی که بنده از سفر برگردم حتما موضوع دستگیری آقای مرتضوی را دنبال می کنم.» 

رئیس جمهور تصریح کرد: «قوه قضائیه باید، قوه قضائیه ملت باشد نه قوه قضائیه یک سازمان ویژه خانوادگی.»

احمدی نژاد ادامه داد: «کسی تخلف کرده فردی از آن مطلع شده و آن را اعلام کرده به جای اینکه متخلف را دنبال کنیم با کسی که موضوع را اعلام کرده برخورد می شود؟»

وی خاطر نشان کرد: «این کار بسیار زشت است و شایسته ملت، جمهوری اسلامی و قوه قضائیه نیست. زمانی که از سفر به مصر برگردم به طور ویژه این موضوع را دنبال می کنم.»

گمانه زنی درباره دلیل بازداشت
پیش از این محسنی اژه‌ای در نشست خبری خود عنوان کرده بود که در اسفند ماه امسال دادگاه رسیدگی به پرونده کهریزک برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، "منصور حقیقت پور" نماینده اردبیل، سرعین و نمین در مجلس شورای اسلامی درباره بازداشت مرتضوی به باشگاه خبرنگاران گفت که  "احتمال" دارد بازداشت وی به علت تخلف بزرگی که انجام داده است، صورت گرفته باشد.

وی ادامه داد: «این فرد تعمدا شخصی را به دفترش دعوت کرده و از سخنان او فیلم گرفته و بجای ارائه آن به مراجع ذیصلاح فایل آن را در مجلس که پخش سراسری دارد منتشر کرده و کار ناصوابی انجام داده است.»

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی در پایان تاکید کرد بنده درباره اصل بازداشت وی خبر قطعی ندارم اما "قانون تصویربرداری و ضبط صدای غیرقانونی را تائید نمی کند" و "برای ضبط مکالمات نیاز به دریافت مجوز از قاضی پرونده است.

اشاره حقیقت پور به اتفاقات روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی است. در جلسه استیضاح وزیر کار محمود احمدی نژاد فایلی تصویری ارائه کرد که حاوی جلسه ای بین فاضل لاریجانی برادر روسای دو قوه قضاییه و مقننه و سعید مرتضوی است. انتشار این فایل تصویری در مجلس جنجالی بی سابقه ای را ایجاد کرد.

در همین رابطه یک قاضی دیوان‌عالی کشور با غیرقانونی دانستن ضبط یک مکالمه خصوصی در دفتر یکی از مسئولان دولتی گفت: «مسئولان برای افشای فساد باید مسیر قانونی را طی کنند.»

بهرام بهرامی به فیلم پخش شده و صدای عنوان شده در صحن علنی مجلس اشاره کرد و گفت: «اصلا باید ببینیم که اقدام ضبط صدا و فیلم در محفل خصوص قانونی است یا خیر. این در حالی است که قانون این اجازه را نداده و حتی قاضی دادگاه هم نمی‌تواند دستور ضبط مکالمات یا صدا را صادر کند مگر در شرایط خاص که آن را هم قانون تعیین کرده است.»



تاریخ انتشار : 17 بهمن 1391, 12:32



» اخبار مرتبط:

  • : بازداشت مرتضوی را بطور جدی دنبال می‌کنم /قوه قضاییه یک سازمان ویژه خانوادگی نیست
  • سعید مرتضوی بازداشت شد + واکنش رسانه ها و خبر های تکمیلی
  • روزنامه خورشید: مرتضوی آزاد شد
  • ع.ح معروف به عصای سعید مرتضوی کیست؟
  • احتمال بازداشت مرتضوی قوت گرفت
  • » اشتراک گزاری خبر

    • گروه کاربری: ميهمان
    • آیدی یاهو: {yahoo}
    • تاریخ عضویت: --
    • وضعيت:
    • خبر
    • نظر
    ^
    آقای لاریجانی باید از دستورات مقام معظم رهبری پیروی میکرد و در این چند ماه باقی مانده از دولت بحث استیضاح را به نمایندگان مجلس تحمیل نمی کرد . برای رای آوردن راههای دیگری را انتخاب میکرد نه فشار آوردن به دولت اونهم دولتی که خیلی کارهای ارزنده برای این کشور انجام داده و کار مردم انقلابی قم در 22 بهمن در حمایت از بیانات مقام معظم رهبری بسیار پسندیده بود.
    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟