مشروح اخبار


» سعید مرتضوی بازداشت شد + واکنش رسانه ها و خبر های تکمیلی



اخبار تکمیلی به نقل از دیگر منابع خبری حاکی است، مرتضوی به هنگام خروج از محل کار خود بازداشت شده و معاون دادستان تهران در هنگام بازداشت نامبرده در محل حضور داشته‌است.

 

سعید مرتضوی عصر دیروز (دوشنبه) به دادسرا احضار شده بود و پس از چند ساعت یعنی در دقایق آغازین بامداد سه شنبه خبر بازداشت وی رسما اعلام شد.

 

سعید مرتضوی بازداشت شد + واکنش رسانه ها و خبر های تکمیلی

               

 

به گزارش راک نیوز ،  این خبر نخستین بار از سوی خبرگزاری فارس منتشر شد و سپس توسط دادستانی تهران تایید شد . در خبر فارس امده است: سعید مرتضوی سرپرست سازمان تامین اجتماعی و دادستان عمومی و انقلاب سابق تهران شامگاه شب گذشته بازداشت شد.

دادستانی تهران، هنوز درباره علت بازداشت مرتضوی اظهار نظری نداشته است.

اخبار تکمیلی به نقل از دیگر منابع خبری حاکی است، مرتضوی به هنگام خروج از محل کار خود بازداشت شده و معاون دادستان تهران در هنگام بازداشت نامبرده در محل حضور داشته‌است.

گفته می‌شود، مرتضوی پس از بازداشت به زندان اوین منتقل شده است.

سعید مرتضوی در پرونده کهریزک به همراه تعدادی از همکارانش از کار معلق شد و پرونده مفتوحی داشت که احتمال می‌رود علت بازداشت وی به همین دلیل باشد.

پیش از این محسنی اژه‌ای در نشست خبری خود عنوان کرده بود که در اسفند ماه امسال دادگاه رسیدگی به پرونده کهریزک برگزار خواهد شد.

بدنبال انتشار این خبر خبرگزاری دولتی ایسنا نیز با انتشار خبر مشایهی به جزییات بیشتری پرداخت که البته در سایتهای نزدیک به دولت نیز همین خط خبری دنبال شد. در خبر ایسنا آمده است:برخی منابع موثق و نزدیک به دولت دقایقی قبل از بازداشت سعید مرتضوی خبر دادند.

 

خبرنگار ایسنا پس از پیگیری از منابع آگاه و نزدیک به دولت و سعید مرتضوی مطلع شد که مرتضوی عصر دیروز (دوشنبه) احضار شده بود و پس از چند ساعت یعنی در دقایق آغازین بامداد سه شنبه خبر بازداشت وی رسما اعلام شد.

 

سایت دادستانی تهران نیز با تائید این خبر اعلام کرد که مرتضوی بازداشت شده اما به دلایل این اقدام اشاره ای نکرده است.

 

روز گذشته مرتضوی در گفت و گو با ایسنا، از تلاش فرد یا افرادی با هویت جعلی برای انجام معاملاتی ظاهرا غیر قانونی خبر داد که بنا به گفته مرتضوی، وی موضوع را به دولت گزارش کرده بود.

خبرگزاری ایرنا نیز صرفا در خبری کوتاه از بازداشت مرتضوی خبر داد.

در همین رابطه سایت شبکه ایران متعلق به روزنامه ایران نیز نوشت:برخی منابع آگاه گفتند که سعید مرتضوی سرپرست سازمان تامین اجتماعی، شامگاه دیشب توسط دادستانی تهران دستگیر شده است.

 

گویا دستگیری وی، ساعاتی پیش شامگاه روز دوشنبه شانزدهم بهمن ماه انجام شده است.


هنوز منابع رسمی قوه قضائیه از جمله دادستانی در باره علت این دستگیری توضیحی نداده اند. با این وجود دقایقی قبل سایت دادسرای انقلاب اسلامی تهران، در خبری یک سطری، خبر دستگیری مرتضوی را تائید کرده است.

سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران و سرپرست سازمان تامین اجتماعی است. روز گذشته، مجلس، وزیر کار و امور اجتماعی را به دلیل ماندن مرتضوی در تامین اجتماعی، استیضاح کرد که به بازماندن وی از همراهی با دولت در این پست انجامید.

در جلسه استیضاح وزیر کار و امور اجتماعی، فایلی صوتی و تصویری، توسط رییس جمهور به نمابش درآمد که بر اساس آن فاضل.ل با مرتضوی جلسه گذاشته و از وی درخواست هایی مالی در قبال جلب حمایت داشته است.

فاضل.ل به دنبال انتشار فایل جلسه اش با مرتضوی، ابتدا آن را جعلی خواند، اما بعدا گفته بود که جلسه به درخواست مرتضوی انجام شده است، نه وی.

این سخنان، با واکنش مرتضوی همراه بود. وی در آخرین گفتگوی خود با رسانه ها، در گفتگو با ایسنا دعوت خود از فاضل.ل برای برگزاری جلسه را کذب و عاری از حقیقت دانست.



تاریخ انتشار : 17 بهمن 1391, 11:02



» اخبار مرتبط:

  • روزنامه خورشید: مرتضوی آزاد شد
  • «قاضی مرتضوی» پشت میله‌ها!
  • دادسرای تهران اعلام کرد:تحقیقات بازپرس از فاضل لاریجانی
  • ع.ح معروف به عصای سعید مرتضوی کیست؟
  • بازرسی دادستانی از دفتر مرتضوی/ احضار ۸ نفر از کارکنان تأمین اجتماعی
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟