مشروح اخبار


» شرکت صنایع پلیمر گچساران؛ نویدبخش تحول اقتصادی



شرکت صنایع پلیمر گچساران به عنوان دومین واحد تولیدی پتروشیمی این شهرستان که عملیات اجرایی آن از  سال ۱۳۹۸ آغاز شده است، براساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۴به بهره‌برداری می‌رسد که نویدبخش تحول اقتصادی در این منطقه است.

این طرح در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار در کنار پتروشیمی اتیلن گچساران با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۰۰ میلیون یورو در حال اجراست.
محصول کارخانه پلیمر گچساران گریدهای پلی اتیلن است و ظرفیت تولید سالیانه ۳۰۰ هزار تن محصول را دارد. این طرح مشتمل بر احداث یک واحد تولید HDPE است که خوراک، سرویس‌های جانبی و یوتیلیتی آن توسط شرکت پتروشیمی گچساران تأمین می‌گردد.
مدیرعامل شرکت صنایع پلیمر گچساران اعلام کرد: پیشرفت کلی این طرح تا امروز ۲۴.۵۱ درصد و در بخش مهندسی ۶۶.۶۷ درصد است.
سید محمدحسین جزایری موسوی با اشاره به تعریف این طرح به‌عنوان طرح اولویت‌دار هلدینگ خلیج‌فارس، از تامین ویژه منابع مالی اعم از ریالی و ارزی برای تسریع در اجرای این پروژه خبر داد.
وی با اشاره به راهبرد تسریع در اجرای طرح‌های در دست انجام هلدینگ خلیج‌فارس، گفت: در پلیمر گچساران بر اساس همین راهبرد و توجه ویژه‌ای که معاونت برنامه‌ریزی و توسعه کسب ‌وکار گروه معطوف این طرح کرده، عزم خود را جزم کردیم تا با تلاش همه جانبه و بسیج امکانات، زمان اجرای پروژه را از زمان تعریف شده نیمه دوم ۱۴۰۴، کوتاه‌تر کنیم.
جزایری موسوی اظهار داشت: طرح پلی¬ اتیلن سنگین شرکت صنایع پلیمر گچساران، با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۰۰ میلیون یورو در حال اجراست.
وی در ادامه با بیان اینکه در بخش تامین و ساخت تجهیزات پروژه تمرکز خود را بر ساخت داخل گذاشته‌ایم عنوان کرد: بیش از ۷۰ درصد تجهیزات این طرح با اتکا به دانش و توان متخصصان ایرانی، داخلی سازی خواهد بود.
جزایری موسوی ادامه داد: تاکنون بیش از پنج ‌میلیون یورو سفارش‌گذاری ارزی در تجهیزاتی که هنوز امکان تولید داخل ندارد انجام پذیرفته و تامین ویژه منابع مالی، اعم از ریالی و ارزی نیز با پیگیری‌های صورت گرفته، ایجاد شده که این اعتبارات می‌تواند به پیشرفت پروژه کمک شایانی کند.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه اشتغال‌زایی، پیش‌بینی می‌شود در زمان بهره‌برداری ۲۵۰ شغل مستقیم و بیش از ۶۰۰ شغل غیرمستقیم ایجاد شود.



تاریخ انتشار : 12 آذر 1402, 03:00



» اخبار مرتبط:

  • بازدید معاون رئیس جمهور از پتروشیمی گچساران/ ۳۳ میلیون یورو تجهیزات حساس داخلی‌سازی شد
  • از سوی شرکت صنایع پلیمر؛ دانش‌آموزان گچساران به مسابقه «ما آینده گچساران را می‌سازیم» دعوت شدند
  • معاون رئیس جمهور: نیمی از کار ساخت پتروشیمی گچساران در دولت سیزدهم انجام شد
  • بهره‌برداری از پتروشیمی گچساران توسعه اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد را شتاب می‌دهد
  • گاز اتان به صورت آزمایشی وارد پتروشیمی گچساران شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟