مشروح اخبار


» در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت صورت گرفت؛ دیدار مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان



مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان به همراه مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه دراداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت با رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان دیدار کردند.

به گزارش راک نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان به همراه مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه دراداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت با رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان دیدار کردند.

در این جلسه حجت السلام والمسلمین عبودی افزود؛ باید در حفظ طبیعت که نشانه ای روشن از خلقت بی نظیرخداوند است تلاش کنیم و این نیازمند یک فرهنگ سازی عمومی است.
حجت السلام والمسلمین عبودی بیان داشت: توجه به کارهای بسیار شایسته ای که در عرصه منابع طبیعی و جنگل در استان انجام شده لازم است آگاهی و فرهنگ سازی مردم در خصوص حفظ و حراست از منابع خدادادی بیش از گذشته انجام شود.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان گفت ؛ما به عنوان نهاد امام جمعه نگران بحث منابع طبیعی هستیم و گاهی اوقات یک درختی رو که افتاده ناراحت میشیم چون آینده در این زمینه اگه پیش گیری نکنیم دچار آلودگی میشویم ایران هفتمین کشور سازنده آلودگی و گاز مخرب است و ما باید در یک بخش هایی مثل جنگل و درخت کاری بیشتر سرمایه گذاری کنیم.و انتظار میرود تمام دستگاه های اجرایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد پای کار بیایند همکاری کنند .
حجت اسلام والمسلمین عبودی افزود؛در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت ائمه جمعه شهرستان ها درجهت فرهنگ‌سازی و تبلیغ منابع طبیعی خدادای از تریبون امام جمعه با مردم صحبت کنند تا مردم در این طرح حضور فعال تری داشته باشند.
در ادامه این جلسه سعید جاوید بخت مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان افزود؛باتوجه به اینکه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت متعلق به مردم است از تمامی ائمه جمعه درسطح استان و شهرستان های تابع خواستار ترویج فرهنگ و اهمیت منابع طبیعی به معارف عمومی از طریق ائمه جمعه شد.
وی ضمن تاکید بر وجود عزم ملی برای کاشت یک میلیارد درخت در ایران اظهار داشت: کاشت یک میلیارد درخت را یک حرکت اجتماعی است و نقش آفرینان اصلی این اقدام‌سرمایه‌های اجتماعی هستند. درختکاری یک کار عام المنفعه است و آثار و منافع حاصله از آن به همه مردم برمی گردد.
جاوید بخت افزود؛استان کهگیلویه و بویراحمد در  طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت از سال۱۴۰۲تا سال۱۴۰۵پیش بینی شده ۱۵میلیون نهال تولید وکاشت شود ودر سال  ۱۴۰۲با توجه به ظرفیت های موجود در استان تعهد کردیم  ۲میلیون نهال تولید وکاشت کنیم
در پایان این جلسه حجت الاسلام جاوید مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان افزود؛اگر براساس شعار انتخاب شده توسط مقام معظم رهبری ، هر ایرانی سه نهال بکارد، برنامه دولت برای کاشت یک میلیارد نهال در طول چهار سال محقق خواهد شد. 
وی با تاکید بر اینکه از روحانیونی که توانایی ارتباط با دانش‌آموزان را دارند در مدارس استفاده شود.



تاریخ انتشار : 19 آذر 1402, 16:03



» اخبار مرتبط:

  • به مناسبت هفته منابع طبیعی وتحقق طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت صورت گرفت؛    دیدار اعضای ستادی هفته منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با ائمه های جمعه استان
  • در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت صورت گرفت؛ بازدید مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد از نهالستان شهرستان لنده/تصاویر
  • در راستای طرح مردمی کاشت یک‌میلیارد درخت صورت گرفت. جلسه تفاهم نامه همکاری منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد با حوزه علمیه استان برگزار شد
  • برنامه ریزی برای اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت صورت گرفت؛ بازدید رئیس شورای جنگل ،مرتع و آبخیزداری کشور از نهالستان آبشار یاسوج
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟