مشروح اخبار


» عملکرد ملی و منطقه ای موحد



منصب نمایندگی مجلس شورای اسلامی از نظر ماهیت ذاتی خود یک منصب ملی است اما متاسفانه با توجه ماهیت شکلی برگزاری محلی انتخابات و در کنار آن ، عدم استقلال کامل قوا و تداخل وظیفه ای که صورت گرفته این جایگاه دچار آسیب جدی شده است.

مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین راک نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.


عملکرد ملی و منطقه ای موحد

سنجش عملکرد داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی یکی از مهمترین معیار های انتخاب کنندگان می باشد.ارزیابی عملکرد آنقدر اهمیت دارد که در انتخابات به عنوان مهترین رقیب هر نامزد انتخاباتی مطرح هست.منصب نمایندگی مجلس شورای اسلامی از نظر ماهیت ذاتی خود یک منصب ملی است اما متاسفانه با توجه ماهیت شکلی برگزاری محلی انتخابات و در کنار آن ، عدم استقلال کامل قوا و تداخل وظیفه ای که صورت گرفته این جایگاه دچار آسیب جدی شده است.میکانیسم محلی و منطقه ای انتخاب نمایندگان مجلس و ساختار قومی و قبیله ای مناطق ما و از طرفی فقر و محرومیت ساختاری و حجم انبوه درخواست ها و انتطارات مردم به گونه ای است که نمایندگان مردم در این مناطق را خواسته یا ناخواسته به دخالت در موضوعات اجرایی واداشته است .به عبارتی میزان تداخل کاری نمایندگان با مسئولان اجرایی در مواردی چنان است که عملا نمایندگان نقش مسئولان اجرایی را به عهده گرفته اند.به عبارتی دیگر جابجایی نقش اتفاق افتاده است.هیچ کدام از نمایندگان محترم ادوار مجلس شورای اسلامی از حوزه زاگرس و به طورخاص استان کهگیلویه و بویر احمد نمی‌توانند منکر این موضوع باشند.نگاهی به عملکرد برخی افرادی که این روزها منتقد جدی دخالت نمایندگان در امور اجرایی بوده و صدای فریاد و به بیانی صدای اعتراض آنان گوش فلک را کر کرده است نشان می‌دهد در دوران وکالت خود بیشترین دخالت را در کار قوه مجریه داشته و گوی سبقت را از دیگران در این رابطه ربوده اند.
 قطعا سید محمد موحد نمایندگان فعلی و ادوار کهگیلویه بزرگ نیز از این قاعده مستثنی نیست‌.اما به عنوان یک اصل اساسی باید گفت هر نماینده بتواند نقش،ملی خود را خوب بازی،کند قطعا در نقش منطقه ای هم خوب ظاهر خواهد شد‌.موحد در این رابطه معتقد به رویکرد ترکیبی و تعادلی بوده و در عمل هم آن را به اثبات رسانده است.نگاهی واقع بینانه و منطقی به عملکرد ایشان نشان می‌دهد موحد در هر دو نقش خوب ظاهر شده است‌.در نقش ملی بزرگترین نقش موحد کمک به رشد و ارتقای فرزندان دیار کهگیلویه بزرگ در مناصب مهم کشوری بوده است.این اقدام موحد حکایت از تیزبینی و هوشمندی ایشان و اعتقاد عملی ایشان به نقش و تاثیر نیروهای انسانی بر توسعه و عمران و آبادانی هر منطقه است.
 در کنار توجه و اهتمام ایشان به رشد و توسعه نیروی انسانی ایشان با تعامل و رایزنی با متولیان امر توانسته های پروژه های کلان ملی را در منطقه به سرانجام برساند که در این رابطه در این ایام عملکرد ایشان از سوی پایگاه اطلاع رسانی در حوزه های مختلف به اطلاع مردم شریف می رسد ‌.
 در نقش محلی و یا منطقه ای کارنامه موحد آنچنان پربار است که مثنوی هفتاد من کاغذ می‌خواهد.از پیگیری امور شخصی مردم تا عمران و سازندگی و توسعه همه جانبه منطقه کهگیلویه و حمایت از نیروهای انسانی منطقه ،خدمات موحد آنقدر ماندگار و گسترده است که مردم تعدادی از حوزه های زاگرس نشین همیشه آرزو داشته اند نماینده ای با قابلیت های موحد داشته باشند و البته یک بار این خواسته توسط مردم شریف بهبهان و آغاجاری محقق شده است.در این خصوص روزگاری گفته می‌شد گرچه کهگیلویه به ظاهر مرکز استان نیست. اما نقش و تاثیر موحد و حمایت از فرزندان کهگیلویه آنچنان است که کهگیلویه را به یاسوج آورده است‌.
 در این نوشتار قصد ورود به مصادیق را نداریم .اصولا امکان انتشار مصادیق در این نوشتار وجود ندارد .گرچه اعتقاد داریم خدمات موحد آنچنان گسترده و ماندگار است که مردم شریف جای جای دیار کهگیلویه بزرگ با گوشت و پوست و استخوان آن را لمس کرده و و تاثیر این خدمات بر زندگی خود را به عینه مشاهده می‌کنند . دلیل اعتماد چند باره به موحد دقیقاً همین موضوع بوده و انشاله در دوره دوازدهم نیز این اعتقاد و اعتماد استمرار خواهد یافت .هدف این نوشتار تنها یک تذکر و یادآوری است برای کسانی که این ایام گذشته خود را به فراموشی سپرده نو خود را به خواب زده اند‌. با سخنی از قرآن مجید مطلب را به پایان می‌بریم 
 أَفَمَن یَعْلَمُ أَنَّمَآ أُنزِلَ إِلَیْكَ مِن رَّبِّكَ الْحَقُّ كَمَنْ هُوَ أَعْمَی إِنَّما یَتَذَكَّرُ أُوْلُواْ الْأَلْبَابِ «19»
آیا كسی كه می داند آنچه از جانب پروردگارت به سوی تو نازل شده، حقّ است، مانند كسی است كه نابیناست؟ همانا تنها صاحبانِ خرد پند می گیرند.



تاریخ انتشار : 11 بهمن 1402, 19:19



» اخبار مرتبط:

  • عملکرد موفق موحد ، رقیب همیشگی خود و دیگران
  • ابعاد شخصیتی سید محمد موحد
  • موحد و ریل گذاری توسعه کهگیلویه بزرگ
  • اولین واکنش رسمی به کوچ انتخاباتی موحد از کهگیلویه بزرگ به بهبهان
  • موحد و قدرت مرجعیت
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟