مشروح اخبار


» تحلیل سیاسی فضای حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ؛ چرا راند هفتم به نام موحد می‌شود؟



انتخابات در شهرستان کهگیلویه بزرگ محوری‌ترین بحث این روزهاست. چراکه مردم از مدت‌ها قبل خود را برای شرکت در انتخابات آماده کرده و نامزد‌های انتخابات هر آنچه را که باور دارند و نیاز کهگیلویه بزرگ می‌دانند، به مردم می‌گویند.

راک نیوز؛انتخابات در شهرستان کهگیلویه بزرگ محوری‌ترین بحث این روزهاست. چراکه مردم از مدت‌ها قبل خود را برای شرکت در انتخابات آماده کرده و نامزد‌های انتخابات هر آنچه را که باور دارند و نیاز کهگیلویه بزرگ می‌دانند، به مردم می‌گویند.


وعده‌هایی گوناگون و گاهی قول‌های احساسی برای آن است که در صورت صلاح دید مردم خودشان را به بهارستان نزدیک بکنند اما این تمام ماجرا نیست. این افراد به انحاء مختلف به دنبال آن هستند تا برنامه‌ها و مطالب خود را هرگونه که صلاح می‌دانند به مردم عرضه بکنند. گروهی در نشست‌های ائتلاف شرکت کردند.


آن‌های هم که با تفکر اصلاح طلبی در صحنهٔ رقابت حضور دارند، متأسفانه از حمایت‌های بزرگان این جریان محروم هستند.


در جریان اصولگرایی، کسانی که قرار بود از شورای به اصطلاح ائتلاف اعتبار بگیرند، نتوانستند آنگونه که انتظار می‌رفت اعتماد این اعضا را به دست بیاورند.

اما باید بدانیم که تکلیف مردم با این رویکرد‌های سیاسی، مشخص بوده و چگونگی انتخابشان متفاوت است.


چراکه مردم به دنبال منافع جمعی هستند و مصلحت همگانی را در نظر می‌گیرند و می‌دانند که نباید مدیریتِ ۴ سال آیندهٔ خود را به دست کسانی بدهند که در صداقت کم گذاشتند، در تجربه هیچی ندارند و در مدیریت آنگونه که دلخواه بود، نیستند.


در بین گزینه‌هایی که امروز مطرح است، با عدم حضور «عدل هاشمی‌پور» تقریباً مشخص قابل پیش‌بینی است که بالای ۸۰ درصد کسانی که طرفدار «هاشمی‌پور» بودند، «سیدمحمد موحد» را انتخاب می‌کنند. اولاً آقای بزرگواری از مردم خداحافظی کرد بدون اینکه با مردم مشورت بکند.


سپس دعوت مردم(بدون اشاره به ۱۰ نفر چهره شناخته شده و مشخص و قابل اعتماد برای مردم) را برای بازگشت به صحنه رقابت انتخاباتی بهانه کردند و ثبت نام کردند. از همون اول هم هیچ پشتوانه مردمی از طوایف، قبایل، مناطق، دانشگاهیان و نخبگان نداشتند. 


مژدهی‌پور نیز بعد از بازنشستگی به صحنه رقابت انتخاباتی آمده و همین موضوع حکایت از آن دارد که می‌خواهند دوران بازنشستگی و خستگی خود را نماینده باشند. 


اما دهبانی‌‌‌پور که متأسفانه متأسفانه با این اخلاق نیک، با این سواد عالی و با این دانش جامع و قابلی که از محرومیت‌ها و مشکلات مردم دارند و فرزند دانشگاه هستند، اما در چِفت و بَست عده‌ای به نام اصلاح طلبان گیر افتاده‌اند.

چراکه آن‌ها به دنبال منافع شخصی هستند و از آقای دهبانی پور حمایت نمی‌کند.


بنابراین مردم نمی‌خواهند که افراد دوباره آزموده شده، و یا ناآزموده‌های کم تجربه و بی‌اثر را انتخاب بکنند. پس بهترین گزینه در شهرستان کهگیلویه محمد موحد و بی‌درنگ اعتماد نهایی مردم هم‌ایشان خواهد بود.


با این تفسیر، مردم نمی‌خواهند زمان و آیندهٔ خود را فدای برخی افراد بی‌صداقت، بی‌تجربه و بی‌تدبیری بکنند که هیچگاه نخواستند که مصلحت و منافع خود را برای مردم کنار بگذارند. اینگونه است که قهرمان راند هفتم نیز سیدمحمد موحد خواهد بود.



تاریخ انتشار : 1 اسفند 1402, 15:29



» اخبار مرتبط:

  • یادداشت؛ معناشناسی استقبال‌های مردمی از موحد در گام هفتم
  • تحلیلی بر انتخابات کهگیلویه بزرگ؛ پُرنفوذ مثل «موحد» / رمزگشایی از تحرکات انتخاباتی سناتور اصولگرایان
  • سید عبدالواحد موسوی لاری:روحانی ناگفته‌ها را بگوید
  • *"موحد"، انتخاب اول و آخر مردم کهگیلویه بزرگ‌*
  • تحلیلی بر انتخابات کهگیلویه بزرگ؛ ماندگاری ابدی مردی از جنس مردم
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟