مشروح اخبار


» مقایسه هتل هما یک و هتل هما دو مشهد



هتل هما 1 مشهد(Homa1 Hotel) یا هایت سابق که با نام هتل بین المللی هما  1 مشهد شناخته می‌شود، هتلی 5 ستاره در مرکز شهر مشهد است که ساخت آن به سال 1352 بازمی‌گردد.

این هتل در سال 1396 بازسازی شده و امروزه با 135 واحد اقامتی در 6 طبقه، پذیرای مسافران شهر مشهد است. مهمانان این هتل به برخورد حرفه‌ای کارکنان، نظافت، چشم‌انداز اتاق‌ها، رعایت نکات بهداشتی و فضا و دکوراسیون زیبا، به عنوان ویژگی‌های مثبت آن اشاره می‌کنند. واحدهای اقامتی این هتل از اتاق‌های یک تخته تا سوییت‌ها و اتاق‌های کانکت و ویلا متنوع هستند و برای رزرو هتل هما 1 مشهد باید یکی از این واحدها را انتخاب نمایید.
قیمت رزرو هتل هما 1 مشهد با توجه به خدماتی که از این هتل دریافت می‌کنید مناسب است و اغلب مهمانان از آن رضایت دارند. فاصله هتل هما 1 مشهد با حرم مطهر رضوی، حدود 15 تا 20 دقیقه با ماشین است که برای طی کردن آن می‌توانید از سرویس رفت و برگشت حرم استفاده کنید. جاذبه‌هایی همچون باغ ملک‌آباد، کوهسنگی و پارک ملت با کمتر از 10 دقیقه رانندگی از هتل پیش روی شما خواهند بود.

مقایسه هتل هما یک و هتل هما دو مشهد

افرادی که تجربه سفر به مشهد و زیارت حرم امام رضا (ع) را دارند، احیانا نام هتل‌های هما به گوششان خورده باشد. هتل هما مشهد و هما دو، دو نمونه از بهترین هتل‌های پنج ستاره مشهد هستند که با فاصله کمی از یکدیگر قرار گرفته‌اند. این دو مجموعه گردشگری جزء هتل‌های قدیمی شهر مشهد با امکانات رفاهی و تفریحی مناسب هستند.

موقعیت بسیار مناسب هتل‌های هما یک و دو در مشهد، باعث شده تا زیارت و دسترسی مسافران به اماکن دیدنی شهر راحت باشد. این هم نام بودن هتل‌های هما باعث شده تا اغلب مسافران این دو اقامتگاه را یکی دانسته و متوجه تفاوت‌های بین آن‌ها نشوند. برای رفع چنین مشکلی، قرار است تا در این مطلب به مقایسه هتل هما یک و هتل هما دو مشهد بپردازیم.

معرفی هتل هما یک مشهد و هما دو

هتل هما یک مشهد، در سال ۱۳۵۲ در یکی از معروف‌ترین خیابان‌های این شهر با نام احمدآباد ساخته شد. این هتل دارای ۱۳۵ اتاق و سوئیت با ظرفیت‌های مختلف است و تاکنون چندین بار آن را بازسازی کرده‌اند. ساختمان این هتل بسیار زیبا بوده و امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری را در خود جای داده است. اما هتل هما دو مشهد به نسبت هما یک، تازه‌تر بوده و از سال ۱۳۷۵ خدمت‌رسانی به مشتریان خود را شروع کرده است. این هتل نیز به مانند هما یک، شامل بخش‌ها، رستوران‌ها و امکانات تفریحی مختلف است.

مقایسه هتل هما یک و هتل هما دو مشهد

بررسی و مقایسه بین هتل هما یک و هما دو مشهد، از دیدگاهی مختلفی انجام می‌شود. مثلاً اینکه موقعیت این دو هتل در مشهد کجاست و چقدر با مکان‌های گردشگری و زیارتی این شهر فاصله دارند. امکانات و اتاق‌های این دو مجموعه به چ شکل بوده و یا قیمت آن‌ها با یکدیگر فرق دارد؟ در ادامه این بخش، به بررسی این موارد و چند فاکتور دیگر در خصوص هتل هما یک و هتل هما دو می‌پردازیم.

۱ - موقعیت هتل‌های هما

قرار‌گیری هتل هما یک در خیابان احمدآباد مشهد، باعث شده تا دسترسی زائران به حرم امام هشتم راحت باشد. دسترسی این هتل به‌ایستگاه‌های مترو، تاکسی و اتوبوس بسیار راحت بوده و به راحتی می‌توانید خود را به تمام نقاط شهر مشهد برسانید. پارک ملت، برج آلتون، پردیس کتاب، خیابان سعدی و دانشگاه، موزه بزرگ خراسان، بوستان کوهسنگی، باغ ملک آباد و زیست خاور از مهمترین نقاط گردشگری مشهد هستند که دسترسی از هتل هما یک به آن‌ها راحت است.

اما هتل هما دو در خیابان معروف سجاد قرار گرفته که در کل فاصله چندانی با هما یک ندارد. بلوار سجاد مشهد، مرکز رستوران و کافی شاپ‌های مدرن است. اغلب مراکز تجاری این منطقه، به فروش لوازم آرایشی و بهداشتی برند و لوکس اختصاص دارد.

فاصله این هتل تا خطوط مترو و اتوبوس به قدری نزدیک است که حتی با پیاده روی هم می‌توان خود را به این‌ایستگاه‌ها رساند. موقعیت مکانی این هتل باعث شده تا دسترسی مسافران به موزه بزرگ خراسان، حرم مطهر، بازار جنت، خانه ملک، پارک ژوراسیک، بازار گوهرشاد و بوستان ملی بسیار راحت باشد. البته هر دوی این هتل‌ها، دارای ترانسفر به حرم و فرودگاه بوده و از این بابت نگرانی نخواهید داشت.

۲ - رستوران‌ها و کافی شاپ

یکی از مهمترین دلایلی که مردم اتاق‌های هتل هما یک و هما دو را رزرو می‌کنند، داشتن رستوران و کافی شاپ‌های متنوع است. این یعنی دست مشتریان در انتخاب غذا کاملاً باز بوده و لازم نیست تا برای خوردن شام و نهار به بیرون از هتل اقامتی خود بروند.

مثلاً در هتل هما یک، دو رستوران با نام‌های گل سرخ و تابستانه وجود دارد. رستوران گل سرخ در طبقه همکف هتل قرار داشته و انواع غذا‌های ایرانی و بین‌المللی در آن سرو می‌شود. جوجه کباب، پاستا، خورشت‌های سنتی، ماهی، پیتزا و ساندویچ از غذا‌های موجود در منوی این رستوران هستند. رستوران گل سرخ دارای یک سالن بزرگ بوده و ظرفیت پذیرایی از ۱۸۰ نفر را دارد.

دامنه رستوران هما یک، تابستانه نام دارد که به خاطر قرارگیری در بخش روباز هتل، چنین نامی را برایش انتخاب کرده‌اند. این رستوران با ظرفیتی ۳۰۰ نفره، مناسب مسافرانی است که به دنبال تجربه سرو غذا‌های ایرانی و خارجی در هوای آزاد هستند. این رستوران دارای یک تراس مشرف به حیاط هتل بوده و از بخش بار آن، می‌توانید برای سفارش نوشیدنی‌های گرم وس رد خود انتخاب کنید.

علاوه بر این دو رستوران، هتل هما یک مشهد کافی شاپی به نام «چابک» نیز دارد. این کافی شاپ در بخش لابی هتل قرار داشته و بهترین مکان برای سرو غذا‌های سبک ایرانی و خارجی است. منوی این رستوران شامل یک لیست کامل از صبحانه‌های مخصوص مانند وافل، نیمرو، املت و پنکیک است.

هتل هما دو نیز به مانند هما یک، دو رستوران و یک کافی شاپ به نام «مرمر» دارد. غذاخوری‌های این مجموعه نیز شامل رستوران راه ابریشم با ظرفیت ۵۰۰ نفر در طبقه اول و رستوران تابستانه روباز با ظرفیت ۲۵۰ نفر است. علاوه بر این موارد، هتل هما دو دارای دو چایخانه سنتی و خیام می‌باشد که به ترتیب در فضای باغ و لابی هتل قرار دارند.

۳ - واحد‌های اقامتی

در هتل هما یک، انواع مختلفی از اتاق و سوئیت وجود دارد تا مسافران بر اساس تعداد نفرات خود، یکی از آن‌ها را رزرو کنند. مساحت اتاق‌های استاندارد، دو تخته، دو تخته‌های دبل و توئین حدود ۳۵ متر مربع است.

اما اتاق‌های سینیور این مجموعه به بزرگی ۵۰ و ۶۵ متر مربع بوده و مخصوص دو یا سه نفر هستند. سوئیت‌های یک خوابه رویال و ویلا‌های سه خوابه برای مسافران با تعداد بیشتر مناسب است. هر کدام از این اتاق‌ها مجهز به یخچال، تلویزیون، سیستم تهویه مطبوع، میزکار، مینی بار و دیگر امکانات موجود در هتل‌های پنج ستاره هستند.

اما اقامتگاه‌های هتل هما دو، کمی بزرگتر بوده و اغلب آن‌ها به شکل سوئیت هستند. سوئیت‌های یک نفره، یک خوابه لوکس برای دو نفر (برای ماه عسل) و سوئیت‌های دو خوابه ویژه و عادی که برای میزبانی از مسافران با تعداد زیاد طراحی شده است. اتاق‌های هتل هما دو به نسبت هما یک بزرگتر بوده و حتی مساحت سوئیت‌های دو خوابه آن به ۱۳۰ متر مربع هم می‌رسد.

دیگر تفاوت‌های هتل هما دو با هما یک مشهد

علاوه بر موارد اشاره شده، یک سری تفاوت در فاصله این هتل‌ها از فرودگاه یا امکانات آن‌ها وجود دارد. مثلاً فاصله هتل هما دو از فرودگاه ۲۰ دقیقه و هما یک ۲۵ دقیقه است. ولی در عوض برای رفتن از هما دو به حرم مطهر به نسبت هما یک، باید ۵ دقیقه بیشتر زمان بگذارید. هما دو امکاناتی مانند جکوزی و استخر دارد که در هما یک یافت نمی‌شود. یا تعدادی اتاق‌های هما دو از هما یک بیشتر است. مابقی تفاوت‌ها مربوط به جزئیات بوده و بسته به نیاز مشتری‌ها قابل تغییر است.

کلام آخر

در این مطلب یک سری توضیحات در خصوص هتل هما یک و هما دو مشهد ارائه دادیم و تفاوت این دو اقامتگاه بررسی شد. اما در کل فرق زیادی بین این دو هتل معروف از مشهد وجود ندارد. چون هر دو هتل پنج ستاره بوده و امکانات رفاهی بسیار جالبی را در اختیار مسافران قرار می‌دهند.

فقط همای دو تازه ساخت‌تر بوده و اتاق‌های بزرگتری دارد. قیمت واحد‌های اقامتی هم بر اساس بزرگی و امکانات آن‌ها تعیین می‌شود. بهرحال می‌توان هر کدام از اتاق‌های این دو هتل را در سایت فلای تودی رزرو کنید.




تاریخ انتشار : 21 اسفند 1402, 13:35



» اخبار مرتبط:

  • هیجان در تخفیفان؛ پیشنهادهای ویژه در ماه مهمانی خدا
  • قیمت بلیط هواپیما از مقاصد مختلف
  • جدول/ قیمت بلیت قطارهای مسافربری
  • تصاویر سرویس بهداشتی مختلط در مشهد
  • مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی: فرش و داربست در مشهد پیدا نمی‌شود
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟